Fructele ingrasa? De ce ar trebui sa evitam excesul

Fructele ingrasa? De ce ar trebui sa evitam excesul

1 103

fructele ingrasa Fructele ingrasa? De ce ar trebui sa evitam excesul

Fructele ingrasa? Depinde.

Probabil ca si tu te-ai bazat pe fructe pentru a scapa de kilogramele in plus, mai ales in aceasta perioada a anului. Si foarte bine ai facut, fructele sunt extraordinar de sanatoase, doar ca ar fi bine sa nu exagerezi si sa combini consumul de fructe cu cel de legume proaspete. Si nu doar pentru ca fructele ingrasa, ci pentru ca multe dintre ele contin cantitati mari de zahar, peste limita zilnica impusa de specialisti.

De ce se poate spune ca fructele ingrasa

The American Heart Association recomanda, conform Shape.com, maxim 26g de zahar pe zi pentru femei si cel mult 36g de zahar pe zi pentru barbati. Alti specialist sunt putin mai indulgenti, si ne stabilesc o limita de 50g pentru femei si 60g pentru barbati, sau 10% din necesarul caloric zilnic. Iar fructele contin zahar sub forma de fructoza, care in cantitati foarte mari  pot contribui la cresterea stratului adipos abdominal, pot incetini metabolismul, pot afecta dantura si pot conduce la cresterea greutatii corporale. Dar despre ce cantitati de fructe vorbim atunci cand spunem ca “fructele ingrasa”?

Ei bine, conteaza foarte mult ce tipuri de fructe consumi pentru ca daca mananci, spre exemplu, doua cani de banane feliate… ar cam trebui sa opresti consumul de fructe pe ziua respectiva sau sa optezi pentru fructe cu un continut glicemic scazut, cum ar fi: zmeura, lime, murele, lamaile, afinele sau moderat, cum ar fi portocale, ananas, kiwi, pere sau prune.

Fructele, la fel de sanatoase de altfel, dar pe care ar trebui sa le consumam in cantitati usor mai mici sau sa evitam sa le combinam cu alte alimente bogate in zahar sunt strugurii, bananele, smochinele, mango, ciresele sau rosiile.  De asemenea, atentie la fructele uscate si la sucul de fructe care contin o cantitate semnificativ mai mare de zahar.

Un aspect pozitiv este acela ca frunctele contin si o cantitate mare de fibre, care incetineste absorbtia zaharului si ne ajuta astfel sa ne bucuram de energie pentru mai mult timp. De asemenea, continutul mare de vitamine si minerale al  fructelor este absolut necesar organismului nostru pentru a functiona corespunzator, motiv pentru care fructele ar trebui sa constituie parte importanta a dietei noastre.

O alimentatie corecta sau cum raspundem la vesnica intrebare “Fructele ingrasa?”

fructele ingrasa2 Fructele ingrasa? De ce ar trebui sa evitam excesul
O dieta echilibrata, in special pentru persoanele care isi doresc sa slabeasca, trebuie sa fie formata atat din fructe, cat si din legume proaspete, care au un continut glicemic mult mai mic decat fructele. Daca vrei sa afli exact cantitatea de fructe si legume recomandata in functie de sex si de varsta, click aici.

 

 

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Specialist in fitness si nutritie, colaborez cu revista Culturism&Fitness de aproape 10 ani. Sunt pasionata de scris si de plimbarile lungi cu bicicleta si incerc sa promovez un stil de viata sanatos in orice activitate pe care o intreprind. Raspund cu drag oricarei intrebari, nelamuriri sau pareri legate de articolele pe care le promovez :)

1 COMENTARIU

Lasa-ne un mesaj