Dieta militara: slabesti 5 kilograme in 3 zile – update 2020

2
46239
dieta militara

 

Alt an, alta dieta de slabire in tendinte care promite rezultate incredibile ultra-rapid!
Vara aceasta cea care iti va acapara tot feed-ul de Instagram, daca esti interesata de diete si planuri alimentare, va fi Dieta Militara, promovata in postarile celor care sustin o slabire de 5 kg intr-o saptamana! Statisticile curente ale Google arata ca search-urile pentru “Dieta Militara” au crescut cu 130%, in timp ce pe Instagram exista peste 54.7 mii de postari cu hashtag-ul “#militarydiet”.

Inainte de a intra in detalii si de a explica ce anume inseamna Dieta Militara, trebuie sa lamurim cateva aspecte inca de la inceput.
A elimina 5 kg intr-o saptamana nu este nici intelept si nici safe! Organizatia Mondiala a Sanatatii spune ca femeile care aleg sa slabeasca intr-un mod sanatos ar trebui sa isi propuna ca obiectiv o slabire de intre 0.5 si 1 kg pe saptamana, ramanand la un aport zilnic de 1500 de calorii (cu 500 mai putin decat aportul caloric pentru un individ adult sanatos – 2000 de calorii pe zi).

De asemenea, este important de subliniat ca nutritia nu este singurul pilon care sustine slabirea, acesta fiind si motivul pentru care foarte adesea dietele in tendinte si extrem de sarace in calorii nu dau rezultatele la care te astepti. O gama intreaga de alti factori – de la somn, stres, hormoni, medicatie, factori genetici si ajungand pana la boli preexistente -afecteaza modul in care slabesti, ceea ce inseamna ca exista o serie intreaga de variabile in discutie.

Intr-un sezon inundat efectiv cu mesaje privitoare la planurile alimentare, nu uita ca social media este invadata de zvonuri despre sanatate, si ca este intotdeauna indicat sa stai de vorba cu specialisti calificati in probleme de sanatate si nutritie inainte de a adopta orice plan alimentar mediatizat intens.

Ce este Dieta Militara?

Dieta militara: slabesti 5 kilograme in 3 zile - update 2020 1

Cunoscuta si sub denumirile “Dieta de Trei Zile” sau “Dieta cu Inghetata”, Dieta Militara este un plan alimentar sarac in calorii, menit sa te ajute sa slabesti intr-un interval scurt de timp, similar dietei 5:2, Dietei Very Fast 800 sau Dietei SlimFast.

Dieta militara promite sa te scape de 5 kilograme in 3 zile, cu o singura conditie: sa urmezi cu exactitate planul alimentar pe care ti-l propune.

Dieta – bazata pe un plan alimentar centrat pe aportul caloric si pe ceea ce numeste “alimente compatibile chimic” (cu alte cuvinte alimente care promoveaza slabirea) – functioneaza pe baza ciclica: reduce aportul caloric timp de trei zile din saptamana, dupa care in restul de patru zile permite un consum caloric “normal”, dar cu recomandarea de a nu depasi un total de 1500 de calorii, consumand deci alimente sarace in calorii.
Planul alimentar pentru zilele cu aport caloric redus va cuprinde intre 1000 si 1400 de calorii pe zi.
Ceea ce inseamna ca organismul tau este obligat sa intre intr-un deficit caloric. Deficitul caloric determina organismul sa genereze energie din grasimea stocata si, desi este un mecanism de supravietuire pe care oamenii l-au dezvoltat in timp, el poate duce la carente nutritive daca este continuat prea mult.”

Inainte de a incepe aceasta dieta sau oricare alta este recomandat sa te informezi temeinic cu privire la gradul ei de eficienta, masura in care poate aparea, sau nu, efectul yo-yo, precum si beneficiile si riscurile pe care le presupune.
De asemenea, este bine sa stii ca foarte multi experti in nutritie considera ca orice pierdere rapida este determinata de numarul foarte redus de calorii consumat. Conform acestora, kilogramele pierdute provin din pierderea unor cantitati semnificative de apa, grasime si muschi.

De unde provine Dieta Militara?

Nu este foarte clar care este originea Dietei Militare. Zvonurile spun ca include in denumire cuvantul “militar” pentru ca expertii in nutritie au gandit-o si au implementat-o pentru a ajuta soldatii americani sa se mentina in forma. Insa informatia nu este deloc probabila si nici logica!

Nutritionistul Lauren Windas subliniaza ca ar fi nevoie de un numar mult mai mare de calorii pentru a permite unui soldat sa reziste orelor indelungate de atrenament fizic dur. “Nu a fost descoperita nicio afiliere intre aceasta dieta si armata. Mai mult, Dieta Militara intra in conflict cu o serie de principii utilizate in armata. Un studiu aparut in publicatia Philosophical Transactions of the Royal Society precizeaza ca lipsa unei diete echilibrate va duce la o performanta militara slaba”.

Zvonurile sunt, de asemenea, infirmate si pe pagina oficiala de web a dietei. “Dieta militara nu a fost dezvoltata in vreo baza militara underground secreta, de catre o echipa de oameni de stiinta. Ea poarta denumirea Dieta Militara pentru ca este nevoie de disciplina si de rezistenta pentru a obtine rezultate, exact ca in armata”.

Cum ar trebui sa arate o zi din dieta militara?

Asa cum am mentionat si mai sus, principalul obiectiv al Dietei Militare este sa ajungi sa consumi aproximativ 1000 de calorii pe zi timp de trei zile pe saptamana, ceea ce este semnificativ mai putin fata de aportul recomandat, de 2000 de calorii pe zi.
Potrivit site-ului oficial al Dietei Militare, un plan alimentar zilnic ar putea arata cam asa:

Micul Dejun
  •  o felie de paine prajita cu 2 linguri de unt de arahide;
  •  o jumatate de grepfrut;
  •  o ceasca de cafea sau de ceai.
Pranzul
  •  o felie de paine prajita;
  •  o jumatate de conserva de ton (aproximativ 100 de grame);
  •  o ceasca de ceai sau de cafea.
Cina
  •  85 de grame de carne (preparata la gratar, de exemplu);
  •  170 de grame de fasole verde;
  •  un mar mic;
  •  o jumatate de banana;
  •  o cupa de inghetata de vanilie.

Ziua de mai sus are 1400 de calorii. Alte alimente pe care le poti consuma in cadrul acestui plan, daca nu iti place nimic din cele de mai sus, includ oua, branza Cheddar, biscuiti sarati sau hot dog.

Structura ciclica a Dietei Militare

Ziua 1: 1400 calorii
Ziua 2: 1200 calorii
Ziua 3: 1100 calorii

Dupa aceste trei zile, urmeaza 4 zile in care poti manca “normal”, limitand totusi aportul caloric zilnic la maxim 1500 de calorii. Inca o data precizam, aportul caloric al acestei diete este mai mic decat recomandarile OMS pentru un adult sanatos.

Dieta militara de 3 zile: planul alimentar

Alimentele permise in dieta militara:

• grepfrut, mere, banane;
• paine integrala din grau si biscuiti sarati;
• ton conservat in apa;
• branza proaspata de vaci si branza cheddar;
• oua;
• carne de orice fel, inclusiv procesata;
• fasole verde, broccoli si morcovi;
• unt de arahide;
• inghetata de vanilie;
• cafea neagra si apa;

De evitat sunt toate acele alimente care nu sunt incluse in planul alimentar prestabilit, chiar daca sunt sanatoase, deoarece ar putea creste numarul de calorii consumat, afectand astfel rezultatele. Iata cateva exemple de alimente care nu ar trebui incluse in dieta militara:

• grasimi de orice fel, inclusiv ulei sau unt;
• orice indulcitori (zahar, miere etc.) sau alti indulcitori artificiali in afara de stevia, care este permis.
• orice condimente sau bauturi care contin calorii;

Dieta militara: exemple de meniuri pentru 3 zile
Ziua 1

Dieta militara: slabesti 5 kilograme in 3 zile - update 2020 2

Mic dejun: cafea neagra, 1/2 grepfrut, 1 felie de paine prajita cu 2 linguri de unt de arahide;
Pranz: 1/2 ton conservat in apa, 1 felie de paine prajita;
Cina: 85g de carne, 170g legume, 1 mar, 1/2 banana, o cupa de inghetata de vanilie;
In dieta militara sunt excluse gustarile dintre mese.

Ziua 2

Dieta militara: slabesti 5 kilograme in 3 zile - update 2020 3

Mic dejun: 1 ou, 1/2 banana, 1 felie de paine prajita;
Pranz: 120g branza proaspata de vaci, 5 biscuiti sarati, 1 ou fiert;
Cina: 2 crenvursti, 170g broccoli sau alta leguma, 1/2 cana morcovi, 1/2 banana, 140g inghetata de vanilie;

Ziua 3

dieta militara

Mic dejun: 1 felie branza cheddar, 5 biscuiti sarati, 1 mar;
Pranz: 1 ou, 1 felie de paine prajita;
Cina: 250g ton la conserva, in apa, 1/2 banana, 140g inghetata de vanilie;
Urmatoarele 4 zile vei putea manca dupa bunul plac, revenind la alimentatia ta obisnuita.

Este recomandat sa nu tii dieta mai mult de 4 saptamani.
Ritmul in care vei slabi depinde de numerosi factori: alimentatia pe care o vei adopta in celelalte 4 zile din saptamana, greutatea pe care o ai in momentul in care incepi dieta, nivelul tau zilnic de activitate, mostenirea genetica si starea de sanatate.

Poti incerca Dieta Militara si daca esti vegetarian sau vegan?

alimente bogate in viatmine

Da, planul mentioneaza in mod clar ca poti inlocui orice nu iti place sau orice ai prefera sa nu mananci, atata timp cat mentii limita zilnica de calorii.
Daca faci diverse inlocuiri in dieta este important sa te concentrezi pe numarul de calorii, si nu pe dimensiunile portiei. Atentie ca orice aduci nou in dieta sa aiba acelasi numar de calorii cu alimentele inlocuite. De pilda 100 de grame de branza de vaci au 100 de calorii.

Poti inlocui cu 25 de grame de branza Cheddar, pentru a avea aceleasi 100 de calorii. Daca inlocuiesti tonul cu migdale, nu vei folosi aceeasi unitate de masura: migdalele au mai multe calorii per portie decat tonul, o conserva de ton fiind egala caloric cu 20 de migdale, putin sub 200 de calorii, aflam de pe site-ul Dietei Militare.
Pe site-ul oficial al Dietei Militare poti gasi si o lista de alimente inlocuitoare.
Iata mai jos un plan pe trei zile pentru vegetarienii si veganii care vor sa incerce aceasta dieta.

Ziua 1

Mic dejun: ½ grepfrut, o felie de paine prajita, 2 linguri de unt de arahide, cafea sau ceai (cu cafeina).
Pranz: ½ avocado, 2 linguri de hummus,1 felie de paine din grau integral prajita, cafea sau ceai (cu cafeina).
Cina: Tofu pregatit oricum, dar sa nu aiba mai mult de 300 de calorii, 170 grame fasole verde; ½ banana, 1 mar mic, o cupa de inghetata de vanilie (pentru vegani varianta fara lactate).

Ziua 2

Micul dejun: 85 g de fasole verde gatita, o felie de paine din grau integral prajita, ½ banana.
Pranz: 1 ceasca de lapte de soia/canepa/migdale; ½ avocado, 2 linguri de hummus, 2 biscuiti sarati.
Cina: 2 hotdogi vegetali, 170 g broccoli, 85 grame morcovi, ½ banana, o jumatate de cupa de inghetata de vanilie (pentru vegani varianta fara lactate).

Ziua 3

Micul dejun: o felie de branza Cheddar (pentru vegani aproximativ 15-20 de migdale); 5 biscuiti sarati sau o jumatate de ceasca de couscous sau quinoa, 1 mar mic.
Pranz: ½ avocado si o lingura de hummus, o felie de paine din grau integral.
Cina: 85 grame de fasole la conserva, ½ banana, 1 cupa de inghetata de vanilie (pentru vegani varianta fara lactate).

Dieta Militara. Argumente Pro.

Dieta Whole 30 - un efort care merita

Este simpla

Pentru unele persoane poate fi usor de urmat, pentru ca ai parte de planuri alimentare prestabilite, avand astfel o structura clara. Astfel, dieta devine usor de implementat.
Trebuie insa sa subliniem ca exista planuri de slabire mai putin drastice decat acesta, care ofera o alimentatie mai variata si mai bogata in nutrient.

Are rezultate rapide

Daca vrei sa slabesti rapid, atunci Dieta Militara este o abordare potrivita pentru tine, mai ales daca obisnuiesti sa consumi zilnic un numar mare de calorii (2000 sau mai mult). Reducerea drastica a aportului caloric timp de 3 zile va declansa rapid pierderea in greutate, dar tranzitia va fi destul de dificila.

Este accesibila

Daca unele planuri alimentare necesita 100 de drumuri la cumparaturi, bani cheltuiti pe seminte de chia si de in, dieta militara nu face asta. Ea se concentreaza mai mult pe numarul de calorii consumate decat pe ceea ce mananci. Mesele sunt accesibile ca si pret, necesita timp minim de preparare, iar ingredientele pot fi obtinute cu usurinta, ceea ce face ca Dieta Militara sa fie un plan alimentar care necesita foarte putina planificare.
Cu toate acestea, exista destule planuri mai sustenabile decat ea, bazate pe alimente la fel de accesibile.

Cuprinde variante vegetariene si vegane

Daca urmezi o dieta vegetariana sau vegana din motive etice, Dieta Militara are si variante pentru tine. Cu toate acestea, trebuie sa mentionam ca pe site-ul oficial exista numai trei exemple de zile ale planului alimentar pentru vegetarieni, fara sa existe vreo indicatie ca acesta ar fi fost creat de un nutritionist, asa ca este departe de a fi un sfat calificat sau detaliat. Si, asa cum am mai spus, exista o multime de alte planuri alimentare care ofera aceeasi capacitate de a inlocui ingredientele animale cu cele vegetale.

Contine fructe si legume

Un merit important al acestui plan alimentar este acela ca include fructe si legume, pe care oricum ar trebui sa le mancam zilnic. Daca vei tine dieta mai mult de o saptamana si vei vrea sa variezi meniul, poti inlocui legumele cu:

• salate;
• spanac;
• rosii;
• conopida;
• varza de Bruxelles;
• ciuperci;
• sparanghel;
• ardei.

Iar alte optiuni de fructe sunt:

• kiwi;
• papaya;
• ananas;
• pepene
• smochine;
• caise.

Dieta Militara. Argumente Contra.

dieta rina slabesti 10 kilograme in 90 de zile

Te limiteaza la un continut caloric mic si potential periculos

Dieta sugereaza sa urmezi acest plan alimentar timp de trei zile, cat mai strict cu putinta, urmand ca in restul zilelor saptamanii sa mananci ce vrei, mentinand totusi un aport caloric redus. Ideea este sa te mentii undeva in jur de 1000 de calorii timp de trei zile, ceea ce este extrem de putin fata de aportul caloric recomandat, adica 2000 de calorii pe zi, pentru o persoana adulta.
Desi trei zile nu sunt suficiente incat sa-ti afecteze sanatatea considerabil, daca vei urma aceasta dieta pe termen lung, cu singuranta vor exista consecinte.

Simplifica in exces nutritia

Dieta Militara are ca punct central aportul de calorii, fara sa ia prea mult in considerare nevoile corpului tau in ceea ce priveste micronutrientii, vitaminele si mineralele.
Principala problema a acestei diete este aceea promoveaza ideea ca toate caloriile sunt la fel. A sugera oamenilor sa se rezume la un aport caloric redus fara sa se concetreze pe continutul de nutritieni duce la omiterea multor component esentiale pentru o dieta bine echilibarate.

Contine alimente sarace in nutrienti

Desi organismul uman are nevoie de o dieta echilibrata, Dieta Militara propune si sugestii alimentare sarace in nutrienti. Hot-dog-ul, inghetata si biscuitii sarati sunt sugestii de baza in acest sens. Vorbim despre alimente procesate, foarte bogate in calorii si foarte sarace in nutrienti. Potrivit studiilor, dietele bogate in carne procesata au fost asociate cu boli cornice, in mod deosebit boli cardiovasculare.

Atat inghetata cat si crenvurstii pot fi inlocuite, insa, cu mentiunea ca alimentele sanatoase si nutritive pe care le vei alege in locul lor vor trebui sa aiba acelasi numarul de calorii ca acestea.
In plus, pe site-ul Dietei Militare aflam ca ar contine “alimente compatibile chimic”, fara sa avem si explicatii suplimentare in acest sens.

Contine un aport moderat de proteine

Dieta militara implica un consum moderat de proteine, unul dintre cei mai importanti macronutrienti, in special in dietele pentru slabit. Proteinele te ajuta sa-ti tii sub control pofta de mancare, oferindu-ti o senzatie indelungata de satietate.

Este restrictiva

La fel ca in cazul majoritatii dietelor moderne restrictive, proabil ca vei reveni la greutatea initiala imediat ce vei reincepe sa mananci normal. Chiar daca vei elimina cateva kilograme la inceput, vei sfarsi prin a pune la loc acele kilograme imediat ce termini dieta, pentru ca este vorba despre un plan alimentar restrictiv si un mod nerealist de a manca pe termen lung.

Astfel de restrictii pot duce, in plus, la probleme de dispozitie si alimentatie dezordonata in zilele “normale”. Pentru ca Dieta Militara este atat de restrictiva, este foarte probabil sa te simti mereu nervos, infometat si obosit, ceea ce inseamna ca nu este sustenabila pe termen lung.

In plus, cercetatorii spun ca poti ajunge sa ai obiceiuri nesanatoase si sa faci excese in restul zilelor saptamanii. Cei care tin aceasta dieta au tendinta sa se rasfete si sa manance in exces, pentru a compensa privatiunile din primele trei zile ale saptamanii, cee ce poate anula orice efort de slabire din cele trei zile de restrictii calorice.

Greutatea pe care o dai jos este cel mai probabil apa

Majoritatea kilogramelor eliminate rapid la inceputul dietei sunt foarte probabil reprezentate de apa. Greutatea in apa scade imediat odata cu scaderea depozitelor de glicogen ale organismului, ceea ce se intampla atunci cand reduci carbohidratii si caloriile. Imediat ce incepi sa aduci caloriile din nou la un nivel normal, majoritatea acestei greutati in apa va fi recastigata.

Nu include miscare fizica

Este bine sa stii ca o pierdere semnificativa in greutate, intr-un timp atat de scurt nu este intocmai cea mai sanatoasa abordare. De asemenea, exercitiile fizice sunt in totalitate omise, desi ele ar trebui sa fie o parte esentiala a oricarui program de pierdere in greutate.

Nu este conceputa, verificata si sustinuta de experti calificati

Pana in acest moment, site-ul Dietei Militare nu cuprinde nicio indicatie referitoare la sursa recomandarilor, astfel incat nu stim daca ele provin de la persoane cu calificare medicala sau in nutritie.

Asadar, care este cel mai sanatos mod de a slabi?

In concluzie, dieta militara este ideala atunci cand te asteapta un eveniment important si vrei sa arati mai bine ca niciodata. Tine cont de regulile ei si nu o adopta pentru mai mult de 4 saptamani!

In afara acestor situatii “de urgenta”, nu trebuie sa iti stabilesti ca obiectiv – asa cum mentionam si anterior – sa slabesti mai mult de 0.5 – 1 kg pe saptamana!
Este recomandabil, de aceea, sa consumi cu aproximativ 500 de calorii mai putin decat doza zilnica de intretinere (2000 de calorii), ceea ce ar insemna 1500 de calorii pe zi.
O dieta bine echilibrata in locul unei diete bazata pe contorizarea caloriilor este cel mai bun mod de a obtine o slabire constanta si de lunga durata. Concentreaza-te pe proteine slabe, grasimi de buna calitate si o cantitate mica de carbohidrati complecsi, iar in rest pe legume si fructe.

De asemenea, fii atent la consumul de zahar si de alcool! Reducerea consumului de zahar si de alcool te poate ajuta daca inainte sa decizi sa tii o dieta consumai cantitati mari din aceste grupe.
Cu cat procesul este mai gradat, cu atat slabirea va fi mai sustenabila pe termen lung! In plus, ceea ce functioneaza pentru tine nu este musai sa functioneze si pentru o alta persoana, asa ca este important sa iti dai seama ce te ajuta pe tine, fara sa treci in extreme, sau fara sa te expui riscurilor.

Surse:

https://www.topfitness.ro/dieta-militara-slabesti-5-kilograme-in-3-zile/

https://www.womenshealthmag.com/uk/food/weight-loss/a32812033/the-military-diet/

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

2 COMENTARII

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.