Sa incercam alimentele negre – 10 exemple de sanatate

0
3565

Toata lumea cunoaste beneficiile pe care le au alimentele verzi pentru ca „green is life” etc., dar putini stiu ca si alimentele negre sunt la fel sau poate chiar mai sanatoase decat cele verzi. Principalele avantaje pe care le ofera, prin comparatie cu cele verzi, sunt numarul mare de antixidanti si capacitatea de a intari oasele, de a sprijini sanatatea rinichilor si de a lupta impotriva virozelor si a formarii tumorilor.

Alimentele negre isi iau pigmentul de la aceeasi substanta de la care si-o iau si alimentele rosii sau mov – antocianina. Antocianina este unul dintre cei mai puternici antioxidanti si exista aproape 300 de diferite tipuri de antocianine, culoarea alimentelor nefiind data de numarul lor, ci de PH-ul plantei. In plus, antocianinele reduc inflamatia si sprijina sistemul imunitar.

alimente-negre-lista

Alimentele negre pe care sa le incluzi in dieta ta

Mai jos ti-am pregatit o lista cu cele mai cunoscute si cel mai usor de gasit alimente negre pe care sa le introduci in dieta ta. Pe langa acestea, mai exista: cartofi negrii, prune negre, ciuperci negre, porumb negru, alge negre, masline negre, coacaze negre, morcovi negrii sau struguri negrii. De asemenea, puiul cu carne neagra este folosit mai ales in bucataria asiatica pentru prepararea supelor, acestea fiind foarte eficiente in tratarea diferitelor boli. Cauta-le pe toate in supermarketuri si magazine!

Iata si cele mai cunoscute alimente negre de pe piata:
Fasolea neagra

fasole-neagra

Fasolea neagra este bogata in fibre si are o digestie lenta, fapt ce permite formarea microorganismelor sanatoase in sistemul digestiv. Impreuna cu orezul brun, fasolea neagra formeaza combinatia perfecta de proteine, foarte necesara in dietele vegetarienilor. De asemenea, fasolea neagra contine molibden, un mineral care ajuta la defalcarea sulfatilor pe care ii gasim in vin. Este bogata in vitamina B6 si acid folic, prin urmare este alimentul perfect pentru femeile insarcinate, dar si pentru cei care au probleme cu stresul.

Semintele de susan negre

Semintele de susan negre contin 20% proteine si o cantitate mare de magneziu, un nutrient esential in reducerea presiunii arteriale si in relaxarea muschilor dupa efort. Atat semintele, cat si uleiul de susan, contin o substanta anti-inflamatorie numita sesamol, foarte buna pentru mentinerea sanatatii pielii.  Cu toate acestea, cea mai importanta calitate a semintelor de susan negre este data de cantitatea de calciu pe care o contin. O mana de astfel de seminte contine mai mult calciu decat un pahar de lapte, deci sunt recomandate mai ales celor care au intoleranta la lactoza, asigurand necesarul zilnic de calciu de care au nevoie.

Ceaiul negru

ceai-negruCeaiul negru este savuros atat simplu, dar si in diferite combinatii, fiind cunoscut pentru calitatea de a reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare. In plus, protejeaza oasele si, prin continutul de polifenoli, sprijina memoria si invatarea, reducand riscul aparitiei Parkinsonului.

Semintele de chia negre

Toate semintele de chia sunt foarte sanatoase datorita cantitatii mari de acizi grasi Omega-3. Acestea ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange, sprijina digestia si ofera energie, prin intermediul proteinelor pe care le contine.

Orezul negru

Il gasim mai ales in combinatia “orez salbatic” si este probabil cel mai sanatos tip de orez. Este cel mai bogat din punct de vedere al cantitatii de fibre si priteine si are mai multi antioxidanti si antocianine decat murele. Are in compozitia sa vitamina E, avand proprietatii anti-inflamatorii si capacitatea de a vindeca nenumarate boli.

Piperul negru

Piperul negru este cel mai raspandit dintre alimentele negre si este cunoscut pentru proprietatea de a creste capacitatea organismului de a absorbi nutrientii cu circa…2000%!! In plus, stimuleaza enzimele din interiorul tractului digestiv facand digestia mai usoara, astfel ca scapi de senzatia de balonare si de gaze.

Lintea neagra

Lintea neagra este o leguma foarte sanatoasa care elibereaza puterea antocianinelor de a sprijini functiiel cerebrale, imbunatatind memoria. O cana de linte neagra contine 18 g fibre, se gateste usor si este printre putinele de acest tip pe care nu trebuie sa le tii la inmuiat inainte de preparare.

Murele negre

mure

Murele sunt cunoscute pentru cantitatea mare de antioxidanti, dar nu sa o ignoram si pe cea de vitamina C. Este cel mai eficient aliment pentru pastrarea tenului tanar si frumos si este, de asemenea, un ajutor de nadejede pentru memorie si invatare. a.

Quinoa neagra

Toate tipurile de quinoa descriu alimentul proteic perfect. Cea neagra insa, este bogata in vitamina E, in mangan si fosfor, acid folic, zinc si fibre dietetice. Este un aliment pe care ar trebui sa-l consumi saptamanal.

Usturoiul negru

usturoi-negru

Usturoiul negru este produs in urma unui proces de fermentatie care foloseste otet balsamic si lemn dulce. Este un aliment la moda, dar are si nenumatate beneficii pentru sanatate.

Care sunt alimentele negre din lista de mai sus care va plac cel mai mult? Mai stiti si altele? 🙂

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.