Ai o bicicleta stationara? Foloseste-o! Iata cum

48
62359
bicicleta stationara

bicicleta stationara

Bicicleta stationara si avantul de la inceput

Te-ai hotarat sa slabesti, te-ai gandit ca nu ai timp si dispozitie de a merge la sala si ti-ai cumparat o bicicleta stationara! Ai aranjat-o frumos intr-un colt al camerei, ai pedalat pe ea cate 10 minute seara, pret de 3 zile, dupa care a inceput sa se transforme, treptat, in suport de haine. Inevitabil, cateva luni mai tarziu, a fost inghesuita in debara alaturi de alte obiecte pe care le depozitezi stiind ca sunt mici sanse sa le mai folosesti prea curand…

Da, bicicleta stationara achizitionata de tine nu este singura abandonata… la fel s-a intamplat cu multe dintre suratele ei carora li s-a promis un viitor glorios, activ, o contributie substantiala la remodelarea corpului proprietarului. Insa comoditatea si lipsa unei strategii de antrenament au invis.

De aceea, astazi in propun sa aduci din loc bicicleta stationara la loc de cinste in casa ta si iti ofer cateva trucuri pentru a o folosi… cu folos! 😉

Bicicleta stationara – mod de folosire si atentionari

Si chiar daca pare 100% sigura, te poti accidenta folosind o bicicleta stationara. Cum? Prin reglarea gresita a scaunului. Asigura-te ca scaunul este la inaltimea corespunzatoare asezandu-te pe el si punand talpile pe podea; genunchii trebuie sa fie foarte putin indoiti sau deloc, dar sa poti tine talpa pe podea cu lejeritate.

Daca iti setezi scaunul la o inaltime prea mare, vei forta genunchii, iar daca inaltimea este prea mica, vei fi nevoit sa indoi prea mult genunchiul, iar astfel vei pune o presiune mare asupra articulatiei. Odata ce te-ai asigurat ca te simti confortabil pe biciclata stationara, poti incepe antrenamentul.

O sesiune de pedalat este recomandat sa dureze intre 30 si 40 minute, in functie de conditia ta fizica. Daca nu ai mai facut miscare de mult timp, poti imparti cele 40 minute in 2 sesiuni a cate 20 minute/ zi (eventual dimineata si seara). De asemenea, aceasta trebuie repetata de 3-5 ori pe saptamana daca iti doresti sa vezi rezultate cat mai repede. Apoi, poti creste cu 10%/ saptamana intensitatea sau timpul dedicat exercitiului.

Insa timpul dedicat pedalatului pe bicicleta stationara depinde foarte mult si de obiectivul tau, daca acesta este mentinerea, slabirea sau recuperarea dupa o accidentare, spre exemplu (caz in care un antrenor personal iti va specifica exact cat de mult trebuie sa pedalezi pentru a accelera vindecarea).

Pentru a obtii rezultate intr-un timp si mai scurt, dupa ce te-ai obisnuit cu efotul, poti incerca Interval Training, unul dintre cele mai eficiente tipuri de antrenament: pedalezi cateva minute la intensitate mare, apoi cateva minute la intensitate scazuta, si tot asa.

Bicicleta stationara – consumul caloric

Iar pe final, pentru a te incuraja sa-ti reiei antrenamentul, afla ca 30 minute de pedalat inseamna aproximativ 300 calorii consumate (desigur, depinde si de varsta, conditie fizica, greutate etc.).

ATENTIE: Faci aceste greseli in antrenamentul tau pe bicicleta de fitness?

Tu ai bicicleta stationara? Cat de des o folosesti?

Ai o bicicleta stationara? Foloseste-o! Iata cum
3.8 (75%) 16 vot(uri)

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

48 COMENTARII

  1. Foarte bun,articolul ! Am bicicleta stationara, m-am rugat de mama sa mi-o trimeata din Italia, si imi este foarte draga,de aceea petrec o ora o data la doua seri.

    • Buna, Carmen! Mersul pe bicicleta poate cauza dureri de spate, in special daca pozitia este defectuoasa. Ideal este sa consulti un medic. Mai multe informatii, inclusiv numarul de calorii consumate, gasesti aici http://www.topfitness.ro/frumusete-sanatate/mersul-pe-bicicleta/

  2. Buna , recent am fost la doctor pt un control si tensiunea mea cea mica era de 90 si ceva cea ce nu e normal. .si asa m-am decis sa mananc sanatos si sa fac sport ..am decis sa-mi iau o bicicleta cardio am inceput cu o ora zilnic ..timp de doua sapatamani dupa care am revenit la doctor pt am verifica din nou tesiunea ..si surpriza tensiunea mea era perfecta:) Astazi am o luna junate de cand fac pe bicicleta zilnic o ora si am reusit sa dau jos 6 kg ceea ce cred eu ca e foarte bine. ..Deci in concluzie recomad bicicleta cardio:)

  3. Nu inteleg un lucru. ai scrie: “Bicicleta stationara – consumul caloric Iar pe final, pentru a te incuraja sa-ti reiei antrenamentul, afla ca 30 minute de pedalat inseamna aproximativ 300 calorii consumate (desigur, depinde si de varsta, conditie fizica, greutate etc.).” Pe cealalta pagina sugerata de Adina scria: “mersul pe bicicleta te ajuta sa arzi aproximativ 300 kcal pe ora, iar practicat cu regularitate te scapa, intr-un an, de aproape 5 kg.”

    Deci acum pana la urma care este numarul corect de calorii pierdute intr-o ora, 300 sau 600? Si mie mi se pare c-am aiurea sa stai zi de zi o ora pe bicicleta 5 zile din 7 sa slabesti intr-un an 5 kg.

    5KG PE AN??? That’s bull shit! Daca ai arat aceste pagini prietenei mele, o vede, se apuca de plans si cade in depresie! Ar trebui sa scrieti ceva promitator, celor care vor sa dea jos cateva kg,, nu sa-i luati toata speranta!

  4. Draga Tommy, de ce incurajezi tu reclama mincinoasa prin cerinte de genul “ar trebui sa scrieti ceva promitator,….. , nu sa-i luati toata speranta”, intrucat ceea ce vrei tu este cu adevarat bullshit. Chiar 5 kg pe an sa pirzi, sa stii ca este o mare realizare, in loc sa pui pe tine acele 5 kg, pentru ca de la 30 de anu in sus, asta se intampla. Deci, dai jos 5 kg, in loc sa le pui, mmmm?? Poate ca nu va suna bine, la cei 18-20 de ani ai vostri, dar veti ajunge la 30 si peste, va asigur. Si metode de slabire rapida, asa cum vreti voi, sunt multe si foarte periculoase pentru sanatate, pe termen lung. Sante!

    • Daca faci o ora de bicicleta pe zi si mananci jumate de cofetarie, numai ceafa de porc si muulta paine..s-ar putea sa nu dai un gram jos…insa ti-ar creste rezistenta la efort cu siguranta. Dar… daca ai fi atent la alimentatie putin s-ar putea sa ai surpriza sa dai jos kilograme proportional cu kilogramele pe care deja le ai. Nu poti sa slabesti 5 kg in doua saptamani daca ai 1,60 si 60 kg. Insa poti slabi cu siguranta 5 kg in doua saptamani daca ai 120 kg..de exemplu. In primul rand…cine are 1,70 si 120 kg clar nu face nici un soi de miscare care il face sa transpire si sa se mentina acolo. Poate sa imi jure cineva si nu cred! Eu stiu cat de pretiosi se cred cei cu kg multe. Au senzatia ca daca sufla un pic mai greu o sa se rupa ceva in ei. Concluzia mea este asta: faceti miscare care va face sa transpirati. Bicicleta este suuuper! Eu am una de mult. Din pacate nu fac zilnic. Dar de fiecare data cand fac pauze mari foarte greu imi vine sa fac chiar si 5 minute, de asta cred ca multi renunta de frica sa nu se sparga. Trebuie ceva vointa sa depasesti un sfert de ora sau sa faci chiar o ora…dar daca o faci, satisfactia e maxima! Cu aerobicul, cross fit sau saritul corzii e la fel! Atat mai spun: nu mai pretindeti ca la cele 120 de kg pe care le poate avea cineva, sa faci de 5 ori pe saptamana cate o ora de bicicleta nu se slabeste un gram! Miscati-va, nu vorbiti prostii!

    • Apuca-te si o sa afli. Dupa primele 5 minute o sa iti iasa limba de un cot! Dar daca cresti zilnic numarul de minute, intensitatea si vointa… slabesti sigur! Doar sa ai reale kg in plus. Ca daca ai 1, 60 si 49 kg… s-ar putea sa nu dai nimic..poate doar sa pui ceva muschi. Cu siguranta dai jos daca ai multe kg peste limita normala. Apuca-te… nu poate decat sa iti faca bine!

  5. as dorii si eu un sfat…am o bicicleta de fitnes profesionala, si de ceva timp nu o mai folosesc dar doresc sa reiau antrenamentele zilnice(acum vreo 6 luni faceam cam 1:20 min zilnic), mi-as dorii foarte mult daca ati putea sa ma ajutati cu un program specific(foarte greu daca e posibil), multumesc foarte mult

    • Buna, Camelia
      Cred ca cel mai bine ar fi sa intrebi un medic. In mod normal, nu exista impedimente, dar depinde si de stadiul sarcinii.

  6. Buna,Adina. La anu am nunta si as dorii tare mult sa slabesc tin sa mentionez ca eu depun foarte mult pe picioare,este buna bicicleta de camera??? Ajuta la slabit sau la cresterea masei musculare cum vad pe alte site-uri.Va rog astept un raspuns.

    • Buna,

      Da, bicicleta este buna pentru eliminarea grasimii de pe picioare si abdomen, desi eu as incadra-o mai degraba la zona anternamentelor cardio. Bineinteles, sunt lucrati si muschii, este inevitabil, dar principalul efect este eliminarea grasimii. Iti recomand sa faci neaparat incalzire inainte, miscari simple, rotiri de brate, picioare etc. si eventual un antrenament scurt de aerobic. (uite unul aici: https://www.youtube.com/watch?v=2vmsF2njAfA). Si ai grija la alimentatie, cat mai putini carbohidrati si cat mai multa proteina si fibre. Mult succes si felicitari pentru eveniment!

  7. Buna ziua …ma numesc Laurentiu si am 115 kg…ma gandeam sami cumpar o bicicleta fitnes dar am mai si vazut la tv acele aparate,total crunck sau max fitnes 5 …ce imi recomandati…va multumesc o zi buna va dorec

    • Buna Laurentiu
      Alegerea aparatului ar trebui facuta in functie de obiectivul tau. Aparatul de fitness Total Crunch te ajuta sa lucrezi mai multe grupe musculare si este ideal daca vrei sa slabesti. Fitmaxx 5 lucreaza in special abdomenul dar simultan si celelalte grupe de muschi. Bicicleta de fitness clasica este si ea la fel de eficienta. Sfatul meu este sa alegi echipamentul care sa fie cel mai potrivit pentru tine si care sa te motiveze pe termen lung.
      Spor!

  8. Bună ziua!
    Am născut in urma cu 2 săptămâni si as dori sa- mi revin la forma dinaintea sarcinii..am rămas cu 17 kg in plus ( enorm de mult). Mă gândeam ca pe lângă un regim alimentar sănătos sa adaug si cateva minute de miscare in fiecare zi. De mers la sala nu se pune problema acum pana mai creste bebelușul întrucât alaptez si trebuie sa fiu mai tot timpul lângă el. Asa ca singura solutie este sportul in casa. Ce fel de bicicleta recomandați in acest sens? Cea eliptica, mecanica sau magnetica? Mă gândeam si la varianta folosirii unui stepper. Ar fi suficient? Astept cu mult interes răspunsul dumneavoastră.
    Mulțumesc!
    Corina

    • Buna Corina!
      Intr-adevar, pentru a slabi frumos si sanatos alimentatia trebuie insotita de exercitii fizice. Orice tip de bicicleta vei alege, rezultatele vor fi pe masura eforturile depuse. Asadar, este mai important programul de antrenament, decat aparatul de fitness pentru care optezi. Iar pentru a nu exista riscul sa te plictisesti de bicicleta de fitness, iti recomand sa incerci si exercitii cardio.
      Spor!

  9. Buna, tocmai am achizitionat o bicicleta statica, nu foarte performanta, dar sper ca o sa dea rezultate. Ma chinui cu 14 kg ramase de la sarcina si astazi am decis ca nu se poate fara sport, dar am un dubiu in legatura cu bicicleta statica, am citit ca dezvolta foarte mult musculatura la picioare, lucru pe care nu il doresc in nici un caz din contra eu am picioarele foarte groase si speram sa ma ajute sa le modelez. Ce parere ai ? Multumesc. PS: Astazi am facut 40 de min la intensitate 3 i cu 16 kmora, dar fara incalzire sper sa mai pot merge maine. pup

    • Buna,
      Inainte de toate, te sfatuiesc sa faci 10 minute de incalzire de fiecare data, inainte sa te urci pe bicicleta. Este foarte important!
      Poti slabi, si chiar poti slabi repede, cu ajutorul bicicletei stationare, atata timp cat iti vei alcatui un program zilnic de antrenament si un regim alimentar sanatos, cu mese regulate. Continua sa pedalezi 40 de minute in fiecare zi, iar rezultatele vor fi vizibile intr-un timp foarte scurt!
      Mult spor! Nu uita de incalzire! 🙂

  10. Eu am o bicicleta statica de jumatate de an , destul de performanta. Am achzitionat-o pentru exercitii cardio, incheieturi , dar mai ales pentru a face miscare(am o munca sedentara).Fac zilnic cel putin 40 minute si dau jos cam 300 calorii.O folosesc pe treapta 6 din 8. Ca sa slabesti trebuie neaparat sa ai un stil de viata sanatos si miscare.Intrebarea mea este daca deformeaza cumva musculatura picioarelor (am picioarele subtiri) sau coloana.Nu am remarcat dureri de coloana. Va multumesc!

  11. As vrea sa stiu daca exercitiile zilnice pot modifica musculatura picioarelor (daca o deformeaza) sau sunt benefice pentru picioarele subtiri. Fac exercitii zilnice de 45-60 minute si ard 300-400 cal
    Va multumesc!

    • Buna!
      Nu, exercitiile zilnice nu deformeaza musculatura. Cat despre coloana, daca nu exista probleme specifice si nu te suprasoliciti, nu ai de ce sa-ti faci griji.
      Spor!

  12. Ft.frumos articolul.Felicitari.Eu am bicicleta trimisa de tata din Germania.E de calitate.O folosesc de un an impreuna cu o dieta sanatoasa bazata pe legume,fructe,peste etc.Am reusit sa slabesc 25 kg intr-un an.O folosesc zilnic cu exceptia weekendului.Cand doresc sa slabesc,o folosesc si in week.Acum ma mentin,arat super!la 1,72 inaltime,62 kg.

  13. Tot mai buna este o bicicleta pe 2 roti cu care sa te plimbi in voie si sa te relaxezi. Mai mult, are mult mai multe beneficii pentru organism decat mersul la sala.

  14. Ma numesc Elena am 38 de ani , 1,65 si 60 de kg.
    As dori sa slabesc in zona abdomenului ptr ca dupa 3 sarcini s-a cam depus in aceasta zona.Am bicicleta .Ce exercitii imi recomanzi.Alerg pe zi 5km si merg si pe jos iar de mancat nu prea o fac.

    • am si eu bicicleta staționarea,ma urc pe ea foarte des in timpul zilei ,dar fac cîte 10-15 min.poate avea vri-un efect ? am 56 kg 1.60 si vreau sa ajung la 50 ,mai si alaptez

  15. Salut Adina ! Aș dori foarte mult cresterea masei musculare Mușchii fesieri și Mușchii picioarelor, pe zi practic bicicleta staționară 40min (20dimineata-20seara) ce sfat puteți sa îmi dați ??? Vă mulțumesc anticipat !!

  16. Buna seara!Nu stiu daca cineva o sa mai raspunda fiindca articolul este de ceva timp,insa imi incerc norocul.Fac Sport cu greutati de aproape noua luni si nu inteleg ce mi se intampla fiindca nu vad decat foarte putina schimbare,inca imi vine sa devin realista si cred chiar ca m am ingrasat putin.Mentionez mancarea este foarte sanatoasa si numai gatita de mine ,.grill ,legume si salata.Trei zile fac forta si doua fac cardio.Ce mi ati recomanda sa urmaresc.Unde gresesc,ceva trebui ca nu este tocmai in ordine.Va multumesc!

  17. depinde cat grill mananci si ce inseamna grill pt tine, daca inseamna cotlete si ceafa de porc trb sa schimbi conceptul de grill 🙂 totodata si exercitiile pt slabit inseamna mai mult decat greutati si asa cum s-a specificat mai sus depinde si ce greutate si inaltime ai. Cumparati o bicicleta si scoate untul din tine cu ea, peste , pui , legume si fructe ca si alimentatie si vei avea greutatea dorita iar sanatatea va fi super ok.
    PS nu mari portiile de mancare , exercitiile iti vor creste apetitul dar trb sa-l tii sub control 🙂
    pe sucrt: vointa, exercitii, alimentatie corecta. Restul?? bani aruncati in vant la nutritionisti si antrenori si sali de fitness, platim pt ignoranta si pt fitzele din capul nostru. Te pup.

  18. Bună .am 93 kg (mult) eu am inceput sa fac exerciții pe bicicleta și nu știu când este bine sa fac aceste exerciții. Am făcut c am 10 min ,pe zi fac c am 45 min .trebuie sa țin cont și de calorii cât ard???

  19. Buna na numesc Remus si as vrea sa stiu daca pedalatul pe bicicleta de fitness tonifieaza toata musculatura picioarelor si in special fesierii?Va multumesc

  20. Buna. as vrea sa cumpar si o biciclta stationara dar as vrea sa stiu daca scad grasimea de pe abdomen?acolo e problema la mine si ce fel de bicicleta imi recomandati ?. Multumesc.

    • Bună, Monica,

      Înainte de toate, felicitări pentru iniţiativă. Bicicleta staţionară este un echipament de fitness nemaipomenit. Vei scăpa nu doar de surplusul de grăsime din regiunea abdominală, ci şi din alte regiuni problematice ale corpului (picioare, posterior). Cu toate acestea, pentru a obţine rezultatele dorite, este foarte importantă strategia de antrenament pe care o practici cu ajutorul bicicletei staţionare şi în egală măsura alimentaţia pe care o vei urma.
      În ceea ce priveşte antrenamentul, îţi recomand antrenamentele cardio sau HIIT. Sunt cele mai eficiente când vine vorba de topit calorii.

  21. Fac de un an bicicleta, o ora pe zi. In fiecare zi. Nu am slăbit nici un kg. Important e cat mănânci in timpul asta, nu ați precizat asta in articol, cu toate că e absolut evident. In schimb, mi-am mărit mușchii picioarelor cu 50% și mi-am scăzut trigliceridele până la un nivel normal. Colesterolul la fel. Ideea e sa faci ceva plăcut in timp ce pedalezi. Eu îmi pun pe YouTube conferințe Tedex, mă uit la documentare ș,i uneori, uit efectiv că pedalez. Faceți macar doua trei săptămâni in fiecare zi și după aceea veți simți nevoia să continuați, scăpând astfel de senzația de sila (pe care o veți simți uneori) de a va urca pe bicicleta. Succes

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.