Ce mananci dupa sala? Ghid esential pentru rezultate rapide

0
7318
ce mananci dupa sala

ce mananci dupa sala

Ce mananci dupa sala… se vede

Cunosc cateva persoane care merg la sala seara, dupa serviciu, iar odata ajunse acasa se abtin de la orice gustare pentru „a nu pune la loc” ce au dat jos la antrenament. O abordare nu doar gresita, dar distrugatoare! Ce mananci dupa sala este esential pentru refacerea musculara, rezultatele obtinute si durata antrenamentului, caci daca decizi sa te infometezi dupa sport… in scurt timp vei renunta si la efortul fizic.

Sa vedem, deci, ce trebuie sa mananci dupa sala pentru a-ti maximiza rezultatele, nicidecum pentru a le compromite.

Cand si ce mananci dupa sala

La 15 minute dupa antrenament, este bine sa consumi o portie de carbohidrati complecsi pentru a reface depozitul de glicogen, cum ar fi un fruct sau un suc natural de fructe. Cei de la Sportsmedicine.about.com recomanda 0.3-0.6g de carbohidrati pentru feicare 0.45kg pierdute la un antrenament, in decurs de 2 ore dupa acesta.

Daca astepti mai mult de 2 ore risti ca depozitul de glicogen din muschi sa se reduca cu 50%, iar motivul este acela ca un consum de carbohidrati dupa efortul fizic intens stimuleaza productia de insulina, care faciliteaza productia de glicogen.

Insa combinatia perfecta dupa sala este cea de carbohidrati cu proteine, in raport de 4:1, adica 4g de carbohidrati la 1g de proteine. Aceasta combinatie, consumata in primele 30 minute de la antrenament, sporeste productia de glicogen, insa mare atentie sa nu exagerezi cu proteinele, intrucat astfel vei ingreuna hidratarea organsimului si inlocuirea cantitatii de glicogen pierdute.

Proteinele sunt foarte importante dupa un antrenament deoarece furnizeaza organismului amonoacizii esentiali pentru refacerea tesutului muscular, imbunatatesc hidratarea musculara intrucat cresc absorbtia de apa in intenstine si, de asemenea, inataresc sistemul imunitar.

De asemenea, nu doar ce mananci dupa antrenament este foarte important, ci si ce si cat bei! Nu uita ca in timpul antrenamentului organismul pierde o cantitate mare de apa, motiv pentru cares este esential sa stii cata apa e bine sa bei la sala si cand.

Iar daca nu ai inspiratie, ti-am pregatit noi acteva idei de gustari ideale dupa sport, foarte usor de pregatit, aici.

Asadar, tine minte: adac mananci ce trebuie dupa sala nu doar ca nu vei „pune la loc” grasimea pierduta, dar vei obtine rezultate mai bune si te vei simti mai bine si mai dornica de miscare!

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.