Cum te cantaresti corect? Greseli care pot influenta greutatea

3

cum te cantaresi corect

Cum te cantaresti pentru a obtine rezultatul corect

Probabil ai patit-o si tu si e tare neplacut (si alarmant!), sa te trezesti peste noapte cu 1-2kg in plus desi nu ai avut alta dieta ca de obicei sau, din contra, chiar ai facut mici eforturi pentru a slabi. Cum e posibil? Simplu: nu te-ai cantarit cand/ cum trebuie.

Cand trebuie sa te cantaresti:

Dimineata, pe stomacul gol, fara imbracaminte. Dar nu mereu.

Nu este indicat sa te cantaresti dimineata daca:

– ai avut program de noapte si nu te-ai odihnit suficient;

– ai baut alcool in noaptea precedenta (alcoolul este diuretic, iar cele cateva sute de grame in minus sunt, de fapt, semne ale deshidratarii nu ale slabirii);

– obisnuiesti sa mananci noaptea (afla mai multe despre cum poti scapa de acest obicei aici).

Pentru a-ti afla greutatea reala, ideal este sa te cantaresti dimineata la aceeasi ora, inainte de a manca si dupa ce ai fost la toaleta. Tine minte ca micile fluctuatii de greutate sunt normale si depinde de multi factori cum ar fi retentia de apa, perioada lunii (pentru femei), consumul de alimente bogate in sodiu, problemele digestive etc.

De asemenea, daca mergi la sala sau faci sport cu obiectivul de a slabi, probabil te cantaresti imediat dupa antrenament din dorinta de a vedea cat mai repede rezultatele efortului tau.  Dar nu vei obtine un rezultat corect: dupa un antrenament intens este foarte posibil ca greutatea ta sa fie mai mica datorita apei pierdute prin transpiratie.

Este important, de asemenea, sa tii cont si de alti factori, cum ar fi modul in care iti vin hainele, ce spune centimentrul sau cum te simti (mai in forma, mai puternica), intrucat cantarul poate fi defect sau… „grasimea” poate fi, de fapt, masa musculara daca faci sport.

Alte aspecte esentiale despre cum te cantaresti corect:

– cantarul trebuie sa fie pe o suprafata tare, dreapta, nu pe covor;

– cantareste-te pe acelasi cantar mereu, nu la prieteni, vecini, sala etc;

– daca iti doresti rezultate reale, ia-ti un cantar de calitate;

– stai dreapta cand te cantaresti, bratele pe langa corp;

– cantareste-te o data pe saptamana, in aceeasi zi si la aceeasi ora;

– cantareste-te purtand aceleasi haine sau, mai bine, fara haine, bijuterii, accesorii diverse;

– nu te cantari imediat dupa dus, in prosop sau cu parul ud (in special daca ai parul lung);

– multe cantare digitale sunt sensibile la temperatura si pot da erori: daca iti tii cantarul in baie, unde temperatura fluctueaza foarte des, s-ar putea sa ai surprize mai mult sau mai putin placute;

– incearca sa ai cantarul tau personal, multe cantare dau erori datorita diferentelor mari de greutate ale persoanelor care le folosesc.

Tie ti se intampla sa te ingrasi „peste noapte”?

Cum te cantaresti corect? Greseli care pot influenta greutatea
3.6 (72%) 5 vot(uri)

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

3 COMENTARII

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here