De ce grasimea nu se arde si nici nu dispare cu adevarat?

1
2459

grasimeaSlabitul a devenit pentru multi o corvoada, iar in cazul grasimii, lucrurile stau chiar mai rau. Desi ai putea sa crezi ca cele doua sunt strans legate, lucrurile nu stau tocmai asa. Poti sa ai, de exemplu, 45 de kg si un strat mai mare de grasime, raportant la numarul de kilograme, fata de cineva care cantareste 55 de kg. De ce? Simplu: celalalt/cealalta are mai multa masa musculara, iar celulele de grasime sunt mai mici. Atentie la ce am spus. Sunt mai mici, dar exista. Hai sa-ti spun cum stau lucrurile.

Celulele de grasime se pot micsora?

Se pot si pierde?

grasimea-2

Da, se pot micsora! Odata ce incepi sa scazi in greutate, este normal ca celulele de grasime sa se micsoreze. Problema se pune cand vine vorba de „arderea grasimilor”. Se pot arde, cu adevarat, grasimile? Raspunsul este da si nu.

Ne nastem cu un numar specific de celule de grasime, iar acesta creste pe masura ce atingem faza maturitatii. Conform ultimelor studii in domeniu, numarul la care ajung ramane insa stabil, indivizii obezi si cei cu o greutate normala avand acelasi numar de celule de grasime, doar ca, in primul caz, acestea au o dimensiune mai mare.
Acest lucru nu inseamna ca avem aceleasi celule de grasime din perioada copilariei. Celulele organismului, in general, sunt intr-un continuu proces de regenerare, aproximativ 10% din cele de grasime fiind regenerate anual si inlocuite cu un numar similar de noi celule. Ce putem invata, inainte de toate, din aceasta informatie? Cele mai bune obiceiuri se invata inca din prima faza a tineretii, chiar in adolescenta. Obezitatea prematura, la varsta copilariei va avea efecte nocive pe termen lung, poate chiar pentru toata viata, iar cu cat avem mai multe celulele de grasime, cu atat ne va fi mai greu sa slabim.

Ce nu ar trebui sa intelegi din ceea ce am spus mai sus? Nu este imposibil sa slabesti, chiar daca ai atins faza maturitatii, prin activitate fizica si dieta se pot micsora celulele adipoase. Ajungem insa la un subiect la fel de controversat, slabit versus pierderea grasimii. Cele doua nu sunt similare, dupa cum veti afla la punctul urmator.

Diferenta dintre slabit si pierderea grasimii

Vrei sa slabesti? Daca raspunsul este da, atunci afla ca te inseli. Nu vrei sa slabesti, de fapt vrei sa pierzi din grasime, sa scapi sau sa micsorezi celulele adipoase. Toata lumea poate slabi. Asa cum spune majoritatea: „Nu manca si ai sa vezi ca slabesti!”. Da, este un rationament cat se poate de adevarat si evident, dar fara o alimentatie adecvata vei pierde si masa musculara. Ori, asa cum am spus de multe ori pe acest blog, secretul slabitului este sa pastrezi cat de multa masa musculara poti, poate chiar sa adaugi ceva in plus. Un calculator pentru indicele masei corporale este prietenul tau la dieta, nu cantarul!

Masa musculara este vitala pentru procesul de slabit. Muschii contin organite celulare numite mitocondrii, responsabile pentru producerea de energie. Aici este metabolizata grasimea, deci cu cat muschii secreta mai multe mitocondrii, cu atat vei putea sa slabesti mai usor, iar acest lucru se intampla mai ales in timpul exercitiilor fizice, in special in cazul celor de intensitate mare (HIIT).

Partea interesanta la muschi, spre deosebire de grasime, este ca formeaza un tesut activ, care produce in permanenta energie. Datorita muschilor poti arde grasimile chiar si atunci cand dormi.

Cum poti sa pastrezi masa musculara si sa o miscorezi pe cea de grasime?

grasimea-3Pentru a preveni pierderea musculara, odata cu procesul de slabire, iata ce trebuie sa faci:

  • Consuma o cantitate de calorii care sa sustina activitatea fizica, nici mai mult, nici mai putin. Acest lucru inseamna ca trebuie sa iei in calcul, nu numai exercitiile fizice, ci intreaga activitate pe care o desfasori zilnic.
  • Asigura-te ca necesarul de calorii provine din alimente bogate in nutrienti, ca fructe, legume, carne, oua, lactate, cereale integrale. Foarte multe informatii despre acest subiect gasesti la sectiunea nutritie.
  • Incearca sa consumi cel putin 0,8-1 gram de proteine per kilogram/corp, pe care sa le imparti in cele 3 mese principale ale zilei.
  • Daca ai activitate fizica intensa, asigura suport organismului consumand o cantitate suficienta de carbohidrati.
  • Consuma acizi grasi esentiali, in special Omega-3.
  • Asigura-te ca efectuezi exercitii de forta care sa mentina muschii activi, pe tot parcursul dietei.

 

 

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.