7 Exercitii pentru dureri de spate care pot face minuni

9
70618

exercitii pentru dureri de spate

Exercitii pentru dureri de spate sau cum te refaci dupa o zi obositoare

Durerile de spate sunt o afectiune foarte comuna, care deja nu mai tine cont de varsta. Fie pentru ca stai toata ziua la birou intr-o pozitie nefericita, fie pentru ca ti-ai fortat muschii prin efort fizic sau, pur si simplu, ai venit prea incarcata de la cumparaturi, stii cat de neplacute sunt durerile de spate si cum te pot impiedica sa-ti desfasori activitatea de zi cu zi in mod normal. Ce trebuie sa faci? Cateva exercitii pentru dureri de spate simple, pe care sa le poti suporta in momentele in care ai dureri dar pe care trebuie sa le executi frecvent pentru a-ti ameliora durerea, pentru a te recupera mai repede in viitor, pentru a preveni alte astfel de traume si pentru a-ti intari muschii spatelui.

Daca recurgi la exercitii pentru dureri de spate inadecvate, acestea pot avea consecinte grave asupra spatelui, o zona foarte sensibila care nu trebuie fortata, mai ales in astfel de situatii.

Sa vedem, asadar, cateva exercitii pentru dureri de spate de inceput, simple, care pot fi facute acasa si care te pot elibera de discomfortul asociat durerilor de spate.

Exercitii pentru dureri de spate usoare, comode si eficiente

1. Stai cu spatele la un perete, picioarele usor departate si indoiate-ti genunchii, sprijinindu-te pe perete, pana cand genunchii sunt indoiti la 45°. Ramai in aceasta pozitie 5 secunde, apoi revino, usor, la pozitia initiala. Mentine-ti spatele drept pe tot parcursul exercitiului si repeta miscarea de10 ori, dimineata si seara;

2. Intinde-te pe burta si ridica un picior drept 50 – 60 cm de la nivelul solului, ramai in aceasta pozitie 10 secunde, apoi revino la pozitia de start si repeta miscarea cu celalalt picior; acelasi exercitiu il poti face si intinzandu-te pe spate si ridicand piciorul, la aceeasi inaltime, in fata;

3. Stand intinsa pe spate cu genunchii indoiti, talpile pe podea si bratele pe langa corp, ridica-ti soldurile fara a-ti arcui spatele, astfel incat sa se formeze o linie dreapta de la umeri la genunchi. Mentine pozitia timp de 5 secunde, apoi intoarce-te la pozitia de start si repeta miscarea;

4. Sprinina-te in palme si genunchi pe podea, tine spatele drept si intinde un picior in spate, cat de drept poti. Mentine pozitia timp de 5 secunde, apoi adu piciorul in pozitia de start si repeta miscarea si cu celalalt picior;

5. Stai pe spate si indoaie-ti genunchii, strangandu-i cu bratele cat de aproape de piept poti. Ramai 5 secunde in aceasta pozitie, apoi repeta intreaga miscare;

6. Stai pe spate si indoaie genunchii; aseaza glenza stanga peste genunchiul drept si trage de genunchiul drept cu palmele inspre piept pana cand simti o presiune mica la nivelul spatelui; ramai asa 20 de secunde , apoi revino in pozitia de start si repeta miscarede 5 ori pe fiecare picior;

7. Stand tot pe spate cu genunchii indoiti, ridica piciorul stang in pozitie dreapta si trage-l cu mainile din spatele genunchiului, indreptandu-l. Mentine pozitia timp de 20 de secunde, apoi repeta miscarea de 5 ori pentru fiecare picior.

Exercitii pentru dureri de spate si alte trucuri

exercitii pentru dureri de spate
Asadar, treci peste conceptia gresita conform careia, daca te doare spatele, trebuie sa eviti exercitiile fizice si incearca macar aceste 7 exercitii pentru dureri de spate care nu-ti forteaza muschii dar ii intareste si amelioreaza rapid starea de discomfort.

Pentru a evita durerile de spate pe viitor, ai grija sa mentii o postura dreapta si sa te ridici de la birou la fiecare 30 de minute pentru a face cativa pasi prin incapere sau cateva activitati stand in picioare, fie ca este vorba despre vorbitul la telefon sau orice altceva. De asemenea, ar trebui sa tii cont de faptul ca exercitiile de stretching, macar 5 minute pe zi, sunt deosebit de eficiente impotriva durerilor de spate, asadar noi iti uram mult spor la aceste exercitii pentru dureri de spate si…ai grija de sanatatea ta!

7 Exercitii pentru dureri de spate care pot face minuni
4.1 (81.9%) 21 vot(uri)

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

9 COMENTARII

  1. Bună am o problema sînt mobilizată la pat de 4 ani dar de 1 an jumate sînt mai rău am fc o operație amputație laba piciorului sting am lombosciatica mă omoară spatele acum 2 luni am căzut în baie m-am lovit cu coloana de vasul de toaleta n-am fracturi dar de atunci sau acutizat durerile nu mai pot am încercat multe
    Poate dc fac exerciții mai pleacă din presiunea durerii mulțumesc

  2. Buna sunt Monica am inceput de scolioza am dureri f mari ce exerciti imi sugerati pt intarirea mischilor daca merg la sala

    • Bună, Monica,

      Pentru astfel de probleme specifice de sănătate, cel mai sigur este să mergi la un kinetoterapeut. Este nevoie de o consultaţie pentru a şti cu exactitate ce fel de exerciţii îţi vor fi benefice.

      O zi minunată îţi dorim! 🙂

  3. buna
    am fost operatde curand de ruptura de menisc si am luat in greutate si vreau sa fac si recuperare pentru ruptura de menisc si vreau sa si slabesc ce exercitii imi puteti tecomanda
    va multumesc

  4. buna,
    eu lucrez aproape 9 ore pe zi intr-o macelarie, la un ritm destul de rapid, ridicand de pe banda cu mana stanga(sunt dreptace) niste halci imense de carne care cred ca au o geeutate de 20 de kg sau chiar mai mult. Partea din mijloc a spatelui si partea laterala stanga ma omoara. Sa nu mai vorbim de cervicale, umeri si brate. Ce exercitii crezi ca ar trebui sa fac eu? Mersul pe bicicleta (imi place exceptional de mult) este recomandat sau nu?
    Multumesc anticipat!

    • Buna Ioana,

      Durerea ta de spate se datoreaza greutatii prea mari pe care o ridici, deci cel mai bine ar fi sa ceri sfatul unui medic. In cazul durerilor cauzate de statul prea mult pe scaun sau in picioare, lucrurile sunt mai simple. In orice caz, cred ca ideal ar fi sa faci cateva exercitii de stretching pentru durerile lombare ( click aici: http://www.topculturism.ro/exercitii-de-stretching-pentru-durerile-lombare/#.VLZ0iY6Ud8E), dar ai grija sa faci incalzire inainte de a le efectua. Sper sa reusesti sa mai diminuezi din durere, iti doresc multa bafta si…sanatate! 🙂

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.