Masa perfecta: 5 culori care nu trebuie sa lipseasca din farfurie

1
1171

masa perfecta

Cum trebuie sa arate masa perfecta?

Cat mai colorata! Doar asa ii vei asigura organismului tau necesarul zilnic de vitamine, minerale, antioxidanti si fibre, evitand totodata caloriile in exces. Este vorba, desigur, despre fructe si legume, care ar trebui sa se gaseasca din plin in farfuria ta si ale caror culori ne spun multe despre principalele lor proprietati. Iata, asadar, de ce masa perfecta include cate putin din fiecare… culoare. 😉

O masa perfecta, ca un curcubeu

Rosu: legumele si fructele rosii sunt o sursa minunata de licopen, puternic antioxidant care diminueaza riscul de boli de inima si de cancer si apara pielea de razele nocive ale soarelui.

Rosiile elibereaza o cantitate mai mare de licopen atunci cand sunt gatite, motiv pentru care ar trebui sa le consumi mai des la gratar, la tava sau chiar sub forma de supa. Ardeiul gras rosu contine, pe langa cantitatea mare de licopen, de 2 ori mai multa vitamina C si de 9 ori mai multa vitamina A decat ardeii verzi, iar pepenele rosu contribuie la neutralizarea radicalilor liberi si iti furnizeaza o doza mare de vitamina A si C.

Portocaliu: o masa perfecta ar trebui sa aiba si un strop de portocaliu, fructele si legumele de aceasta culoare fiind deosebit de bogate in vitamina C si beta-caroten.

Asadar, consuma cat mai des cartofi dulci, sursa minunata de fibre care regleaza glicemia, morcovi, care intarzie imbatranirea celulelor si diminueaza riscul de aparitie a cancerului, in special a celui de colon, de san sau de plamani, dar si pepene galben, care regenereaza plamanii, imbunatateste vederea si intareste sistemul imunitar.

Galben: cu un continut foarte mare de carotenoide, fructele si legumele galbene trebuie sa fie incluse in masa perfecta deoarece, consumate frecvent, acestea diminueaza riscul de aparitie al artritei, ameliorand inflamatiile de la nivelul incheieturilor, si diminuand riscul de cancer la plamani si imbunatatind functionarea sistemului respirator.

Un ardei gras galben iti furnizeaza de 2 ½ mai multa vitamina C decat o portocala, in timp ce ananasul accelereaza arderea grasimilor si protejeaza sanatatea inimii, a oaselor si a pielii, porumbul regleaza tranzitul intestinal, are proprietati diuretice si imbunatateste memoria, iar bananele inlatura insomnia, intaresc oasele, protejeaza sanatatea rinichilor si inlatura stresul.

Albastru, indigo: culoarea acestor fructe si legume se datoreaza cantitatii foarte mari de flavonoide, antioxidanti renumiti pentru imbunatatirea sanatatii cardiovasculare si a memoriei.

Vinetele contin potasiu, acid folic si vitamina K din plin, murele au puternice proprietati aintiinflamatoare si intarzie aparitia semnelor imbatranirii, coacazele sunt extrem de bogate in vitamina A, C si E, regleaza tensiunea, imbunatatesc digestia si vederea, reduc inflamatiile musculare si ne ofera o doza mare de energie, in timp ce prunele scad riscul de degenerescenta maculara, inlatura oboseala si stresul, au efecte laxative si previn osteoporoza.

– Verde: nicio masa fara verde, daramite o masa perfecta! Datorita continutului semnificativ de luteina si zeaxantina, aceste fructe si legume apara sanatatea inimii, intarzie aparitia ridurilor, intaresc oasele si muschii si imbunatatesc activitatea creierului.

Avocado reprezinta una dintre cele mai sanatoase surse de grasimi mononesaturate, dovleceii au un continut caloric infim, dar puternice proprietati anticancerigene si antiinflamatoare, varza de Bruxelles intareste sistemul imunitar si contribuie la detoxifierea organismului, broccoli este o sursa excelenta de vitamina A,C, K, acid folic, potasiu, fosfor si calciu, legumele cu frunze verzi protejeaza sanatatea pielii si intarzie aparitia semnelor imbatranirii, in timp ce  masa perfectamazarea este extrordinar de bogata in fibre, combate cosnstipatia si scade riscul de osteoporoza  sau de boli cardiovasculare.

O masa perfecta, satioasa si dietetica

Iar pe langa toate acestea, consumul regulat de fructe si legume cu pulpa alba (pere, mere, castraveti, ceapa, ciuperci, gulii, conopida) reduc cu peste 50% riscul de accident vascular cerebral. Pofta buna! 😀

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

  1. te rog vreau sa ami zici cu ce sa ancep sa slabesc si exact cum trebuie sa mananc pe zi si te mai rog ceva draga nicoleta sotu meu are diabet si face insulina poti sa ma ajuti cu ceva retete ca nu mai stiu ce sa ai mai pregatesc de mancareacesta este si mesengeru meu […]
    te rog frumos
    ami esti draca si miai fost an tot deauna

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.