Stare de nervozitate cand tii o dieta? Iata ce trebuie sa faci

3
1005

stare de nervozitate

Dieta provoaca o stare de nervozitate? Depinde…

Daca zilele din ce in ce mai calduroase te-au determinat sa-ti schimbi stilul de viata, sa incepi o dieta si sa faci mai mult sport, probabil ca experimentezi si tu o stare de nervozitate accentuata. Dar cum este acest lucru posibil din moment ce toti specialistii ne asigura ca miscarea si o dieta sanatoasa ne vor face sa ne simtim absolut magnific? Ei bine, nu si atunci cand exageram sau cand eliminam din dieta noastra alimentele gresite…

De ce o dieta ne poate induce o stare de nervozitate?

Mananca mai putin si fa mai multa miscare… Aceasta pare a fi formula magica pentru a da jos kilogramele in plus, nu-i asa? Insa nimeni nu ne spune si de “efectele secundare”: chioraitul continuu al stomacului, lipsa de energie si de spor, permanenta stare de nervozitate… toate acestea fiind datorate faptului ca foamea produce fluctuatii ale nivelului de serotonina si astfel ingreuneaza sarcina noastra de a ne controla furia.

Rezultatele unui studiu realizat de cercetatorii de la University of California, San Francisco, pe un grup de femei care au urmat o dieta de 1.200 de calorii pe zi au aratat faptul ca subiectii produceau o cantitate mai mare de cortizol, hormonul stresului, si raportau stari de nervozitate si de anxietate accentuate. Asadar, ce trebuie sa facem?

In primul rand, in niciun caz sa trecem de la o dieta consistenta la apa plata cu lamaie pe post de hrana. Trebuie sa o luam treptat si sa dam timp organismului nostru sa ne obisnuiasca, scazand aproximativ 50 de calorii pe zi; daca ai slabit mai mult de 2kg intr-o saptamana, oricand de fericita ai fi de rezultat, este timpul sa pui mana sa mananci. Si nu orice…

Ce trebuie sa mancam pentru a scapa de starea de nervozitate?

stare de nervozitate
Un aport consistent de acizi grasi omega 3 poate imbunatati starea de spirit si dispozitia, motiv pentru care este recomandat sa consumam cel putin 2 portii de peste pe saptamana, in special cod sau somon, creventi sau midii. De asemenea, conform unui studiu publicat in Archives of Internal Medicine, persoanele care urmeaza o dieta saraca in carbohidrati inregistreaza un scor mai mare la capitolul “furie” sau “stari depresive”. Caloriile din carbohidrati ar trebui sa reprezinte de la 45% pana la 65% din aportul zilnic de calorii, deci incearca sa nu-i elimini cu desavarsire, daca vrei ca procesul de slabire sa fie unul cat se poate de usor de suportat.

Si inca ceva: se pare ca simplul fapt de a ne abtine de la un aliment determina o scadere a nivelului de glicemie, ceea ce poate conduce la un comportament agresiv. Ideal ar fi ca astfel de tentatii sa nu existe in apropierea noastra si, din cand in cand, sa ne rasfatam cu o bucatica de ciocolata neagra, chiar daca suntem la dieta, pentru ca aceasta reduce stresul, imbunatateste starea de spirit si puterea de concentrare.

Asadar, a tine o dieta nu trebuie sa iti dea viata peste cap, poti slabi intr-un mod sanatos, pastrandu-ti zambetul pe buze! Desigur, cu putina rabdare… 😉

Spune-mi, pe tine ce te ajuta sa nu cazi prada starilor de nervozitate atunci cand incerci sa dai jos cateva kilograme?

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

3 COMENTARII

  1. Ciocolata, cum ai spus si tu. Sunt o mare fana a ciocolatei. Asadar imi cumpar ciocolata preferata si.mi dau voie la 2 patratele / zi, dimineata. Dacă le.am ratat, le iau a 2.a zi. Nu pot sa fac cura fara ea, ca daca ma abtin si ma scap, mananc una intreaga.. Iar apoi regret.. Asa reușesc sa ma pacalesc cel mai bine 🙂

  2. Foarte sanatoasa abordarea ta in ceea ce priveste ciocolata! 🙂 Ideea e ca, atunci cand mancam, trebuie sa ne concentram si sa ne punem toate simturile “la treaba” pentru a ne satura mai repede, lucru despre care am scris mai multe aici: https://www.topfitness.ro/frumusete-sanatate/sfaturi-pentru-a-slabi/
    Iar cat priveste fructele, ele ne pot scapa rapid de pofta de dulce sau de o senzatie falsa de foame, deci te felicit pentru ca le tii mereu aproape. 😉
    Multumim pentru sfaturi si te mai asteptam!

  3. eu uneori incerc sa ma rasfat cu ceva putin dar bun.spre exemplu daca gust din ceea ce poftesc(o bomboana de ciocolata)in timp ce o mestec ma si gandesc ca e suficient doar atat pt ca ori ca iau una,ori ca mananc zece-gustul va fi acelasi.Ideal e sa am un fruct in preajma mea-iubesc merele si ma binedispun atunci cand le mananc

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.