Step aerobic – un antrenament cardio distractiv

2
2321
step aerobic

Step aerobic – un antrenament cardio distractiv 1Step aerobic

Ce este stepul? Este o platforma lunga de un metru si lata de 40 cm, iar inaltimea se poate regla de la 10 la 25 cm.
Ce este antrenamentul de step? O activitate de grup adaptata pentru persoane de toate varstele si pentru orice conditie fizica.

Step aerobic – un antrenament cardio format din pasi de baza stilizati intr-o coregrafie adaptata tuturor participantilor. Este un mod distractiv de a ne dezvolta rezistenta la efort, dar si pentru a pierde din surplusul de greutate.
Lectia de step prevede exercitii dinamice care se caracterizeaza prin urcarea pe step si, respectiv, coborarea de pe acesta pe un ritm muzical constant. Se foloseste muzica antrenanta evitandu-se pauzele dintre melodii si schimbarea ritmului.

Ora de step aerobic

Incepe cu o incalzire usoara care se termina cu putin stretching activ. Urmeaza partea principala a lectiei in care instructorul preda blockurile coregrafice „step by step” fara a intrerupe ritmul.
Odata invatata coregrafia, aceasta va fi repetata de cat mai multe ori pentru ca antrenamentul sa aiba efectul cardio dorit. Perioadele de revenire si de stretching sunt un pion important in aceasta lectie. Intensitatea va fi scazuta treptat. Exercitiile de stretching sunt cele cu care se incheie ora de step.

Caracteristicile antrenamentului de step aerobic

  • realizarea unui antrenament cardio la o intensitate medie-inalta
  • posibilitatea varierii intensitatii ridicand stepul la o inaltime mai mare
  • realizarea unui program perfect echilibrat; aplicarea antrenamentului cu pasi simpli si repetari uniforme

Obiective step aerobic

  • imbunatatirea functionalitatii aparatului cardiovascular
  • imbunatatirea conditiei tonicotrofice a membrelor inferioare
  • dezvoltarea coordonarii si a capacitatii de memorare

Exista reguli fundamentale pentru a evita daunarea fizica a participantilor la clasele de step, acestea sunt adevarati parametri de aplicare pentru maximizarea beneficiilor si reducerea la minimum a eventualelor riscuri. Un rol foarte important il reprezinta postura corecta: umerii sunt relaxati, iar bustul este aliniat cu restul corpului. Urcarea pe step se face in mod natural, fara a calca apasat, iar intreaga suprafata a talpii piciorului se va sprijini in interiorul platformei. Muzica este un al doilea instructor in ora de step aerobic si are rolul de a stimula persoanele participante la clasa.
Knee up este unul dintre pasii de baza din step care implica musculatura coapselor, a fesierilor, dar si a abdomenului. Tehnica pasului este simpla si se efectueaza astfel: pasiti cu piciorul drept pe platforma si ridicati genunchiul stang spre piept mentinand spatele drept. La coborare, primul picior este cel stang. Alternati urcand cu piciorul stang si ridicand genunchiul drept spre piept.

Diana Oprea,
instructor fitness


Ti-a placut?

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.