Urcatul scarilor – beneficiile uimitoare ale unei activitati banale

3
14935

urcatul scarilor

Urcatul scarilor – portia zilnica de sanatate

Toti stim cat de simplu si benefic este urcatul scarilor pentru sanatate si silueta si totusi… cati dintre noi o fac zilnic? Dimineata ne grabim la serviciu, seara suntem prea obositi… si mereu amanam un lucru care ne-ar putea schimba radical viata – urcatul scarilor.

Si pentru ca mereu cifrele sunt cele care ne conving, iata rezultatele unui studiu privind urcatul scarilor realizat de European Heart Journal pe 69 de angajati monotorizati 90 de zile:

– urcatul scarilor a provocat o scadere a garsimii corporale de 1.7%;

– urcatul scarilor a determinat micsorarea circumferintei taliei cu 1.8%;

– cei care au adoptat urcatul scarilor au inregistrat o tensiune mai scazuta cu 2.3% si o diminuare a nivelului colesterolului cu 3.9%;

– urcatul scarilor a determinat cresterea capacitatii plamanilor cu cu 8.9%.

Si lista beneficiilor legate de urcatul scarilor nu se opreste aici. Iata, in continuare, ce mai castigi daca renunti definitiv la lift, in afara de o silueta perfecta…

Urcatul scarilor sau cum sa-ti iei adio de la dietele drastice

Pentru ca probabil ai observat si tu ca dietele fara miscare poate te ajuta sa slabesti, dar nu si sa obtii look-ul ferm si tonifiat la care ravnesc toate femeile, urcatul scarilor poate fi cea mai comoda si rapida modalitate de a-ti modela corpul. Iata de ce:

urcatul scarilor iti lucreaza muschii fesieri si muschii cvadriceps, marind in acelasi timp densitatea osoasa;

urcatul scarilor inseamna 10 calorii arse pe minut, adica de 7 ori mai mult decat un minut de stat jos;

urcatul scarilor este mai eficient din punct de vedere al modelarii corporale decat mersul pe jos sau jogging-ul, pentru ca lupta cu gravitatia ne ingreuneaza sarcina;

urcatul scarilor zilnic reduce riscul de deces datorat bolilor cardiovasculare cu 32%, conform Harvard University;

urcatul scarilor contribuie semnificativ la reducerea durerilor de articulatii sau genunchi si poate conduce la eliminarea completa a acestor probleme, in timp;

– 20 de scari urcate zilnic inseamna, in medie, 2.7kg in minus/ an (cu o dieta sanatoasa, desigur).urcatul scarilor

Pe langa toate aceste aspecte atat de importante pentru sanatate si silueta, se pare ca urcatul scarilor pentru cei care nu stau de la etajul 6 in sus ia mai putin timp decat asteptarea zilnica a liftului. Si, pe deasupra, urcatul scarilor zi de zi ne confera energie, incredere si un sentiment de multumire foarte usor de obtinut.

Urcatul scarilor – cea mai rapida cale catre trupul visat

Asadar, de azi incolo uita de lift si incearca sa adopti urcatul scarilor… nu va trece mult timp pana vei observa primele rezultate. Atentie, insa: daca nu esti obisnuita cu efortul, nu este bine sa te suprasoliciti brusc. Incepe cu 3 etaje si mai adauga cate un etaj la fiecare 2- 3 zile. In scurt timp, va parea deja floare la ureche!

Spune-mi, tu cat de des urci scarile?

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

3 COMENTARII

  1. Eu urc de cel puțin 50 de ori pe zi scari:)) tot timpul am ceva de luat din baie, din living, cand doarme fetita-timp de 1-2 ore verific din 10 in 10 min sa nu cada din pat… Daca s-a trezit…Am tot timpul ceva de făcut in dormitoare sau in dressing-uri… si cu fetita de aproape 9 luni ma laud cu 50 de kg:) cred ca asta este de fapt primul avantaj! Fetita mea! arati excelent cand te super solicita un bebe si nu ai ajutoare nici cu venele nici cu casa… Asa ca, fetelor, un bb si o casa mare si nu mai ai nevoie de sala sau diete:) …nu ca ai avea timp…:)))))))

  2. Buna. Am o luna si ceva de cand am inceput sa fac urcari si coborari pe scari………sunt 54 sau 56 de trepte unde merg sa alerg zilnic………am inceput cu 10 coborari si 10 urcari …. treptat o sa ajung la mai multe.Ce pot sa zic ma simt foarte bine si se vede rezultatu.Va recomand si voua acest sport.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.