10 greseli frecvente in dietele pentru slabit

0
4995
greseli frecvente in dietele pentru slabit

greseli frecvente in dietele pentru slabit

Lupta cu kilogramele in plus este o lupta in adevaratul sens al cuvantului. De regula, atunci cand nu reusesc sa slabeasca, oamenii se simt descurajati si renunta. Inainte de a ridica steagul alb, iata care sunt cele 10 greseli frecvente in dietele pentru slabit, pe care cei mai multi le fac in necunostinta de cauza, dar care ii impiedica sa obtina rezultatele dorite.

10 greseli frecvente in dietele pentru slabit

Nutritionistii au identificat 10 greseli frecvente in dietele pentru slabit, care pot fi remediate cu usurinta, astfel incat tu sa ajungi la greutatea ideala:

1. Prea multe/putine proteine

greseli-frecvente-in-dietele-pentru-slabit

Proteinele sunt o parte esentiala a unei alimentatii sanatoase, in special daca vrei sa slabesti. Cu toate acestea, atunci cand consumi prea multe proteine, ele vor fi depozitate in organism ca grasimi. De asemenea, proteinele contribuie la mentinerea indelungata a senzatiei de satietate, iar consumul unei cantitati prea mici de proteine poate duce la acumularea kilogramelor in plus.

Necesarul zilnic de proteine pentru femei este de 46 de grame. 

2. Urmezi acelasi program de antrenament

greseli frecvente in dietele pentru slabit

Atunci cand vine vorba despre fitness si alimentatie, varietatea este cheia reusitei. Daca efectuezi acelasi program de exercitii, indiferent cat de eficient ar parea, dupa o perioada te vei confrunta cu stagnarea. Mai mult decat atat, se va instala plictiseala si va scadea motivatia. Harley Pastnernak, antrenor de fitness la Hollywood, recomanda un antrenament diferit pentru fiecare zi a saptamanii, fiecare avand ca centru de interes o anumita regiune a corpului. Indiferent ca alegi sa cresti numarul de repetari sau sa efectuezi un alt tip de antrenament, important este sa variezi astfel incat sa nu intervina rutina.

3. Eviti antrenamentul cu greutati

greseli frecvente in dietele pentru slabit

Din nefericire, antrenamentul cu greutati este privit cu reticenta de cele mai multe reprezentante ale sexului frumos. Insa, conform studiilor, antrenamentul cu greutati este recomandat, esential chiar, tuturor. Acesta contribuie la mentinerea si cresterea masei musculare si, totodata, sprijina arderea caloriilor, ceea ce-l face ideal pentru cei care-si doresc sa piarda rapid in greutate.

Citeste si: De ce este esential antrenamentul cu greutati?

4. Excluzi grasimile din alimentatie

greseli frecvente in dietele pentru slabitDaca pornesti de la premisa ca evitand grasimile vei slabi sau te vei mentine, te asteapta o dezamagire! Moda alimentelor degresate lansata inca din anii ’90 a schimbat definitiv perceptia asupra grasimilor sanatoase. Chiar si astazi, alimentele degresate sau semidegresate se bucura de o popularitate mare. Daca obisnuiesti sa le consumi, in speranta ca vei reduce caloriile consumate, trebuie sa stii ca alimentele in cauza contin adaosuri considerabile de zahar, carbohidrati din abundenta si sunt sarace in proteine. Mai mult decat atat, alimentele degresate nu sunt satioase, si ajungi sa consumi cantitati mai mari. Acest lucru va duce la acumularea kilogramelor in plus de care incerci sa scapi.

Citeste si: Grasimi alimentare: care sunt cele mai bune pentru sanatate?

5. Nu-ti planuiesti mesele in avans

greseli frecvente in dietele pentru slabit

Atunci cand esti infometat si nepregatit, cel mai probabil vei alege mancaruri nesanatoase. Pentru a nu-ti sabota dieta, nutritionistii recomanda sa-ti planifici mesele si gustarile in avans.

6. Nu dormi suficient

greseli frecvente in dietele pentru slabit

Somnul afecteaza in mod direct hormonii responsabili pentru senzatia de foame si satietate. Nu stiu daca ai remarcat, insa atunci cand privezi organismul de odihna, se instaleaza poftele pentru alimente nesanatoase. Acest fenomen are loc din cauza secretiei mari de cortizol in urma oboselii, care nu doar ca te va face sa tanjesti dupa placerile alimentare vinovate, dar va stimula si luarea in greutate.

7. Sari peste mese

greseli frecvente in dietele pentru slabit

Cand vrei sa pierzi in greutate poti fi tentat sa sari peste una dintre mesele principale. Daca obisnuiesti s-o faci, vestile nu sunt foarte bune.  Pe termen lung acest lucru afecteaza functionarea metabolismului si stimuleaza depunerile de grasime. Organismul tau va incepe sa depoziteze resurse pentru a compensa pentru posibile viitoare mese omise.

Pentru cei care urmeaza o dieta pentru slabit, nutritionistii recomanda mese si gustari frecvente, la fiecare 3 ore. Astfel nu vei resimti senzatia de foame. De asemenea, spre sfarsitul zilei metabolismul incetineste, asa ca evita sa mai mananci dupa ora 19.00.

8. Bei suc de fructe la micul dejun

greseli frecvente in dietele pentru slabit

Ai crede ca un pahar de suc din fructe pentru micul dejun este alegerea ideala. Nutritionistii nu sunt de acord. Majoritatea sucurilor sporesc producerea de insulina. Mai mult decat atat, iti va creste senzatia de foame la scurt timp si vei manca mai mult la urmatoarea masa.

Citeste si: Adevarul despre dieta cu sucuri naturale

18 cele mai bune alimente pentru micul dejun

Ce sa mananci dimineata cand vrei sa slabesti?

9. Consumi prea multe bauturi alcoolice

greseli frecvente in dietele pentru slabit

Bauturile acloolice stimuleaza apetitul. Cercetarile au demonstrat ca atunci cand consumi bauturi alcoolice, inainte sau in timpul mesei, are loc o diminuare a vointei si inhibitiilor. Acest lucru va crea predispozitia de a manca mai mult decat in mod obisnuit. In plus, bauturile alcoolice contin aproximativ 7 calorii per gram si nu ofera nici un beneficiu nutritiv.

10. Nu ai rabdare

greseli frecvente in dietele pentru slabit

O data ce ai luat decizia de a slabi, iti doresti rezultate rapide. Insa slabitul este un proces de lunga durata. Daca ti-ai propus sa slabesti sanatos si sa-ti mentii greutatea ideala dupa incheierea dietei, nu te astepta la rezultate rapide si, cel mai important, nu renunta!

Sursa:

besthealthmag.ca

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.