6 greseli comune pe care le facem atunci cand alergam.

0
2667
alergat

alergatAlergatul si mersul pe jos sunt cam cele mai simple si comune exercitii fizice pe care le executam. Doar se stie, mersul pe jos cel putin 30 minute pe zi te mentine in forma, iar alergatul poate fi practicat oriunde, chiar si in jurul blocului tau!

Cu toate ca aceste exercitii prezinta un risc scazut de accidentare, exista mici greseli pe care majoritatea oamenilor le fac atunci cand practica acest sport. Asadar, daca te-ai decis sa scazi putin in greutate sau sa-ti tonifici muschii prin alergat sau plimbari ceva mai lungi, sunt cateva lucruri de care este bine sa tii cont.

Pas prea mare

Fiecare persoana are o lungime de pas diferita. Daca atunci cand alergi sau mergi ai tendinta sa faci pasi mari, nenaturali, risti sa te trezesti cu dureri de spate. Prin urmare, este foarte important sa-ti reglezi masura pasului. Fa pasi mai mici si mergi mai repede, asa nu vei mai avea probleme cu spatele si arzi mai multe calorii.

Incaltaminte adecvata

Incaltamintea pentru alergat si chiar pentru mersul pe jos trebuie sa fie usoara si flexibila, sa-ti lase libertatea sa te misti in voie. Incaltamintea neadecvata poate crea disconfort si sau chiar mici accidente. Evita pantofii stramti pentru ca iti pot provoca dureri de picioare si chiar crampe. Doar nu vrei sa renunti din prima la noul tau antrenament doar pentru ca te-au batut pantofii.

Imbracaminte necorespunzatoare

Ca si incaltamintea, imbracamintea este foarte importanta atunci cand faci sport. Alege-ti hainele in conformitate cu conditiile meteo. O tinuta gresita poate interfera cu termoreglarea (capacitatea organismului de a mentine temperatura in interior astfel incat aceasta sa nu fie mult diferita de temperatura ambianta) si asta sigur te va opri din alergat. Nu uita ca aceste haine trebuie sa-ti permita sa te misti in voie si sa nu incomodeze deloc.

Lipsa miscarii bratelor

In mod normal, atunci cand mergem pe jos sau alergam, bratele se misca inainte si inapoi in directia opusa miscarii picioarelor. Scopul acestei miscari este de mentinere a echilibrului. Lipsa balansarii bratelor poate provoca dureri de spate. Asa ca misca-ti bratele in concordanta cu felul in care mergi sau alergi, asa vei lucra si muschii membrelor superioare.

Postura incorecta

Daca ai o postura incorecta atunci cand alergi risti sa ai dureri serioase de gat, spate si chiar dificultati de respiratie. Asigura-te ca atunci cand faci miscare corpul tau este intr-o pozitie corecta si incearca sa pastrezi o curbura naturala a coloanei vertebrale. Tine spatele drept, nu sta aplecat!

Supraantrenamentul

Dorinta de a arde cat mai multe calorii intr-un interval cat mai scurt te poate face sa exagerezi si sa te supraantrenezi. Nu o face! Te vei simti obosit, iritat, vei avea o febra musculara de toata frumusetea si chiar si dureri de cap. Mai bine fa o pauza din cand in cand, odihneste-te si ia-o de la capat. Nu uita sa faci incalzire inainte!

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.