6 indicatori pentru un antrenament excelent

0
1

Tocmai ti-ai incheiat antrenamentul si te simti obosit, transpirat si resimti durere. Asta inseamna ca ai avut parte de un antrenament bun, nu-i asa? Pai… nu e chiar asa usor!
Atunci cand masori succesul unei sedinte de antrenament, transpiratia nu este intotdeauna un factor pe care te poti baza. De exemplu, la yoga vei transpira foarte mult indiferent ce faci, pentru ca practic yoga echivaleaza cu caldura. Si, in plus, unele sali chiar nu au sisteme de ventilatie sau de aer conditionat. In circumstante ca acestea e posibil sa transpiri foarte mult, dar rezultatul acesta sa fie urmare a climatului artificial.

Durerea nu este nici ea neaparat un indicator de incredere. Daca nu ai mai lucrat de ceva timp si faci un antrenament pe intervale de intensitate mare sau ridici greutati, este ceva normal sa ai dureri, chiar si atunci cand nu lucrezi la potentialul maxim.
Daca esti transpirat si nu mai ai suflu, nu inseamna neaparat ca ai avut parte de un antrenament bun. Din fericire exista si alte moduri in care poti evalua eficienta antrenamentului. Iata mai jos sase dintre semnele cele mai importante care te ajuta sa iti faci aceasta evaluare.

1. Te simti bine

Cele mai simple 10 reguli pentru o viata sanatoasa

Poate ca ti se pare ceva evident, insa starea de bine este unul dintre cele mai bune moduri de a masura succesul. Uneori cea mai grea parte a zilei este sa gasesti energia sa mergi la sala atunci cand nu vrei. Dar fa-o, si vei pleca simtindu-te bine, pentru ca in urma antrenamentului castigam endorfine!

2. Te simti mai flexibil

Durerea si tensiunea musculara apar in mod cert dupa un antrenament, dar e posibil sa te simti si mai flexibil. Daca organismul tau se poate misca in general mai bine decat atunci cand te-ai trezit de dimineata, stii ca ai facut ceva bun.

Citeste si: 7 Cele mai frecvente greseli in antrenament

3. Iti atingi obiectivele legate de puls

Pulsul stabilit drept obiectiv variaza in functie de sex, de varsta, de greutate si de nivelul de pregatire fizica. Dar este o cale destul de obiectiva de a masura exercitiul aerobic. Atingerea si apoi mentinerea unui prag de 70-75% din pulsul cardiac maxim timp de 20 de minute sau mai mult este un marker de incredere care iti indica faptul ca antrenamentul tau este unul de calitate.

4. Abia reusesti sa termini ultima repetare

6 indicatori pentru un antrenament excelent 1

Nu fiecare antrenament trebuie sa te lase chircit pe podea. Insa daca nu iti lansezi provocari, e putin probabil ca nivelul tau de pregatire fizica sa se imbunatateasca. Alege greutati cu care poti lucra, dar care sa fie totusi dificile. Daca te chinui la ultimele doua repetari, fii convins ca iti provoci corpul suficient de mult incat sa acumulezi masa musculara.

5. Devii mai puternic

Fie ca alergi pe distante mari sau ridici greutati, rezultatele nu sunt intotdeauna vizibile imediat. Dar in timp te vei imbunatati prin reducerea a cateva secunde din timp sau prin adaugarea catorva kilograme in plus pe bara.
Toata lumea vrea brate sculptate si un abdomen six-packs, insa acestea necesita foarte mult timp si foarte multa munca. Daca observi ca esti capabil sa alergi mai repede, sa faci mai multe flotari sau sa ridici mai multe greutati, e clar ca faci progrese! Acestea sunt masuri ale succesului de care poti fi mandru, chiar daca schimbarile de natura estetica vin mai greu.

6. Dormi mai bine noaptea

6 indicatori pentru un antrenament excelent 2

Somnul este esential pentru recuperare si are, de asemenea, si efecte pozitive asupra cunoasterii mentale si a nivelului de stres. Din fericire, sportul in sine te poate ajuta sa dormi mai linistit noaptea. Potrivit cercetarilor efectuate la Universitatea Johns Hopkins, sportul nu te ajuta doar sa dormi mai bine noaptea, ci te ajuta sa ai parte si de tipul potrivit de somn. Asta pentru ca antrenamentele sunt asociate cu somnul profund, in care creierul si trupul au sansa sa se recupereze.
O multime de factori determina cat de mult dormim, insa daca facem sport in timpul zilei si apoi remarcam faptul ca avem parte de un somn mai odihnitor si ca ne trezim mai putin in cursul noptii, probabil ca putem fi recunoscatori pentru asta antrenamentelor pe care le facem.

Te-ar putea interesa si: Cum sa-ti faci un program de antrenament personalizat

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.