7 situatii in care trebuie sa eviti un antrenament la sala!

0
1015

antrenament la sala

Timpul pentru un antrenament la sala…

…este atunci cand simti nevoia sa il faci. Desigur, caracterul constant al antrenamentului este este cheia succesului, dar exista momente in care ar fi mai bine sa-l amani sau sa scazi din intensitate.

De ce? Pentru ca daca ai anumite probleme este posibil sa le agravezi, iar daca nu iti simti corpul capabil de a fi supus unui antrenament la sala intens, il poti forta in mod…inutil.

Antrenament la sala – cand sa il eviti?

Asadar, iata cateva dintre situatiile in care ar trebui sa-ti reprogramezi un antrenament la sala:

1. Esti extenuat in urma antrenamentului anterior. Daca nu esti obisnuit cu exercitiile fizice sau ti-ai fortat corpul foarte mult in cadrul unui antrenament la sala, te poti astepta la dureri musculare…tarzii. Ele pot aparea dupa ceva timp de la antrenament, dar daca sunt mici in intensitate, un antrenament usor nu strica. Daca pur si simplu nu vrei sa treaca timpul fara a-ti lucra corpul, o solutie ar fi schimbarea tipului de antrenament pe care il practici in mod regulat; de exemplu, daca te dor muschii de la greutatile ridicate, incearca sa faci…yoga. Daca vina este a alergatului, apeleaza la ciclism.

2. Esti…mahmur. Prea multe pahare de vin cu o seara inainte? E timpul s-o iei mai usor, pentru ca un antrenament la sala intens te poate da peste cap. Totusi, o plimbare sau cateva exercitii usoare nu-ti strica. Daca situatia e grava…mai bine odihneste-te in pat.

3. Tocmai ai mancat. Stii ca nu este bine sa faci efort cu stomacul plin, dar daca tocmai ai mancat si ti se iveste ocazia perfecta de a face putina miscare? E ok, atat timp cat este putina, adica o plimbare pe jos sau cu bicicleta, insa un efort intens care depaseste acest prag s-ar putea sa iti goleasca stomacul pe cai mai putin placute..

4. Ai o leziune usoara. Daca aceasta te supara mai ales in timpul unor exercitii specifice, abtine-te de la a le mai face, macar pentru o perioada si compenseaza prin altele. Aceasta ar putea fi ocazia perfecta pentru a descoperi alte forme de antrenament eficiente si placute pentru tine. Daca un antiinflamator si putina  gheata nu te scapa de necaz, cere sfatul unui medic si las-o mai moale cu exercitiile fizice cateva zile. Pana la urma, e mai bine sa renunti la 2-3 zile de antrenament la sala decat sa fii nevoit sa uiti complet de acesta timp de cateva saptamani, nu-i asa?

5. Esti stresat. Daca un eveniment important din urmatoarea zi iti da batai de cap, probabil te gandesti sa recurgi la efort fizic pentru a-ti elibera mintea.  Credinta colectiva este cea conform careia exact un antrenament zdravan ne ajuta sa scapam de griji, insa un studiu realizat de cercatatorii de la Harvard University releva faptul ca yoga este, de fapt, metoda care ne elibereaza de stres. Bineinteles, si in acesta situatie exista diferente de la caz la caz, iar tu trebuie sa descoperi din timp ce tip de antrenament te ajuta atat fizic, cat si mental.

6. Esti racit. Cu totii suntem de acord ca un antrenament usor iti amelioreaza starea de sanatate atunci cand te chinuie o raceala, dar daca ai gripa sau febra, cel mai bine este sa te odihnesti cat se poate de mult. Oricum, daca te afli in aceasta situatia, nu te gandi sa te duci la sala pentru ca s-ar putea sa-i imbolnavesti si pe ceilalti din jurul tau… si nimeni nu-si doreste asta, nu-i asa? Mai mult, daca urmezi un tratament cu medicamente, consulta-ti medicul inainte de a face efort fizic deoarece pot exista efecte adverse ale medicatiei pe care efortul  sa le agraveze.

Antrenament la sala – atunci cand te simti in forma!

antrenament la sala
Concuzia? Suntem oameni, suntem facuti din carne si oase (si muschi 😉 ), nu din fier, iar organismul nostru poate ceda daca nu acordam suficienta atentie nevoilor sale. Stiu, te simti intr-o forma extraordinara dupa un antrenament la sala, dar este necesar sa te gasesti intr-o forma buna si inainte de acesta, altfel risti sa-ti inrautatesti starea fizica si psihica.

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.