Lipsa de fier? O lista cu alimente bogate in fier

3
2080

alimente-bogate-in-fier-1Lipsa de fier din organism este una dintre cele mai comune afectiuni de nutritie, mai ales in randul femeilor. Fierul are rolul crucial de a produce hemoglobina, cea care ajuta celulele rosii sa livreze oxigen in intreg organismul. In lipsa fierului, toate au de suferit ducand mai departe la anemie. Cum iti dai seama daca ai sau nu lipsa de fier? Corpul iti va transmite semnalele necesare.

Semne ca s-ar putea sa ai lipsa de fier

Esti extenuata

Cel mai comun simptom este oboseala, dar si cel mai greu de detectat, mai ales daca avem un stil de viata extrem de activ. Lipsa de fier duce la imposibilitatea de a umple tesuturile cu oxigen, deci corpul este deprivat de energia de care are nevoie. Daca pe langa starea de oboseala pe care o resimti in mod normal ai inceput sa devii irascibila, slabita sau incapabila sa te concentrezi, poate fi din cauza lipsei de fier.

Esti palida

Cand  spui „palida”, te gandesti automat la „bolnava”. In realitate, lucrurile nu sunt departe de adevar. Hemoglobina este cea care da sangelui culoarea rosie si tocmai de aceea apare acel „rosu in oraji”. Nivelul scazut de hemoglobina „suge” culoarea din oraji. Indiferent de culoarea tenului, daca ai buzele, interiorul pleoapelor si gingiile mai putin rosii decat de obicei, este posibil sa fie din cauza lipsei de fier din organism.

Te doare capul

Un corp care sufera de lipsa de fier va proritiza cantitatea de oxigen pentru creier inainte sa se „ingrijoreze” pentru alte parti ale corpului, dar chiar si asa, creierul nu primeste cantitatea de care are nevoie. De cele mai multe ori simptomele se manifesta prin dureri de cap.

O lista cu alimente bogate in fier

Desi exista nenumarate suplimente si vitamine, este bine sa cunoastem mai intai sursele naturale de fier. Am pregatit o lista cu cele mai cunoscute dintre ele.

 Surse de fier care provin din carne si alte produse similare:

alimente-bogate-in-fier

Alte surse de fier:

  • Cereale pentru micul dejun
  • Fasole
  • Tofu
  • Seminte de dovleac, susan
  • Caise uscate, prune uscate
  • Cartofi copti
  • Broccoli
  • Alune si alte tipuri de oleaginoase
  • Paste, paine, orez
Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

3 COMENTARII

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.