5 alimente bogate in grasimi sanatoase

0
2939
grasimi sanatoase

grasimi sanatoase

Prin grasimi sanatoase intelegem grasimi din surse naturale, atat animale, cat si vegetale. In cazul celor animale nu se incadreaza carnea de orice tip, ci doar pestele.

Peste

Pestele este poate cel mai important produs din categoria alimentelor bogate in grasimi sanatoase, iar categoriile recomandate sunt: somonul, hering-ul, sardinele, macrou, pastrav sau ton alb. Toti acesti pesti „grasi” sunt surse excelente de Omega-3 si ajuta la pastrarea sanatatii inimii. De asemenea, aceste soiuri de peste metin acuitatea gandirii pe masura ce inaintam in varsta. Este recomandat sa consumi un astfel de tip de peste o data pe saptmana, gatit la cuptor, fiert sau la gratar.

Nuci si seminte

Semintele de dovleac, cele de floarea soarelui si cele de susan sunt cele mai recomandate. Semintele ajuta mai ales la scaderea cantitatii de colesterol „rau”.  Nucile, de toate tipurile, duc proprietatile benefice ale grasimilor sanatoase la inima. Nu este insa recomandat sa faci exces, oricat de sanatoase ar fi aceste grasimi. Sa nu uitam ca au o cantitate considerabila de calorii.

Uleiul de masline

Tarile mediteraneene au o adevarata cultura a uleiului de masline folosindu-l pentru aproape toate mancarurile traditionale. Spre deosebire de uleiul obisnuit, din floarea soarelui de exemplu, uleiul de masline nu se depune sub forma de tesut adipos, ci „curge” in organism ducand la mentinerea organelor sanatose. Nici in acest caz nu este recomandat sa faceti insa exces. Folositi cat mai putin ulei in salata sau la prepararea altor retete care contin acest ingredient.

Oua

Ouale sunt o sursa ieftina si sanatoasa de proteina, iar grasimile pe care le cotine ajuta la mentinerea santatii pielii. In plus, contin o cantitate mare de fibre si acizi omega-3. Nici in acest caz nu este bine sa faci exces, un ou pe zi sau doua oua la doua zile este suficient.

Legumele

Legumele de culoare verde inchis, cum este spanacul, kale-le sau varza de Bruxelles contin acizi grasi Omega-3, insa doar o treime din cantitatea pe care o poate oferi pestele.

Nu in ultimul rand, ia in considerare si suplimentele alimentare care contin acizi grasi sanatosi.

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.