7 Alimente bogate in vitamina C – tu cat de des le consumi?

1
582

alimente vitamina C

Alimente bogate in vitamina C si cat de des se regasesc ele in dieta noastra

Toata lumea cunoaste importanta vitaminei C pentru sanatate, in special pentru a scapa de raceala, insa vitamina C este in primul rand un antioxidant de exceptie care contribuie semnificativ la inhibarea proceselor degenerative si care este esential pentru formarea colagenului si, asadar, pentru sanatatea muschilor, a oaselor si a cartilagiilor.

Si lista nu se opreste aici: vitamina C este importanta pentru absorbtia fierului si pentru sanatatea si elasticitatea vaselor sanguine, contribuie la reglarea colesterolului si a nivelului de glicemie, imbunatateste vederea si protejeaza sanatatea ochilor, are un rol important in procesul de metabolizare a aminoacizilor esentiali, scare riscul de cancer, de boli de inima si de afectiuni ale gingiilor, stimuleaza sistemul imunitar si ne apara de efectele poluarii din mediul inconjurator.

Si cate si mai cate astfel de beneficii ar mai fi de mentionat, dar sa vedem impreuna care sunt alimentele cele mai bogate in vitamina C si care nu ar trebui sa lipseasca din dieta noasta in fiecare zi. 🙂

Alimentele cele mai bogate in vitamina C

Guava: un fruct asemanator cu o para, al carui gust dulce-acrisor aminteste de aroma capsunilor, guava este un antioxidant puternic, o sursa minunata de vitamina C, A, B2, B3, de acizi grasi Omega 3 si Omega 6, dar si de fibre, imbunatind digestia si inlaturand constipatia. Mai mult, guava este renumita si pentru efectul benefic asupra cailor respiratorii, dar si in ceea ce priveste reglarea nivelului de colesterol si a tensiunii arteriale.

Patrunjelul: iti vine sa crezi sau nu, patrunjelul contine de 4 ori mai multa vitamina C decat o portocala, consumul frecvent de patrunjel proaspat intarind sistemul imunitar, purificand organismul, stimuland ferilitatea, ameliorand simptomele sindromului premenstrual si ale menopauzei si inhiband aparitia celulelor canceroase, in special la nivelul plamanilor.

Macese: macesele au un continut de vitamina C de aproape 50 de ori mai mare decat lamaia, furnizand organismului si o cantitate importanta de vitaminele A, B1, B2, K, P, E, imbunatatind functionarea sistemului respirator si a celui nervos, intarind vasele de sange, protejandu-ne de boli cardiovasculare si imbunatatind circulatia.

Catina: catina contine de 10 ori mai multa vitamina C decat citricele, fiind recomandat sa consumam o lingurita de catina dimineata pe stomacul gol, pentru a intari sistemul imunitatar, pentru a imbunatati memoria si pentru a intarzia procesul de imbatranire. Catina este, de asemenea, o sursa foarte buna de vitamina A, B, E, F, P si K, dar si de beta-caroten, calciu, fier, sodium, potasiu sau fosfor.

Varza de Bruxelles: 100g de varza de Bruxelles reprezinta 125% din doza zilnica necesara de vitamina C, aceasta protejandu-ne de cancerul la vezica urinara datorita continutului mare de fitonutrienti, contribuind semnificativ la detoxifierea organismului, imbunatatind functionarea sistemului digestiv si aparandu-ne de bolile cardiovasculare. Un super-aliment!

Ardei gras rosu: o jumatate de cana de ardei gras rosu crud iti aduce doar 20 de calorii, dar si aproximativ 140mg de vitamina C. Ardeiul gras mai contine si cantitati importante de vitamina A, B1, B6, B9, K,  E, potasiu, mangan sau cupru si este racoritor si delicios!

Broccoli: despre broccoli, putine ar mai fi de spus, toata lumea stie ca este un aliment-minune, o jumatate de cana de broccoli continand aproximativ 60mg de vitamina C si doar 27 calorii. Bogat in vitamina A, B, acid folic, calciu, zinc, magneziu, seleniu si fibre, consumul de broccoli ne apara de cancer, in special de cel pulmonar, imbunatateste circulatiaalimente vitamina C si intareste sistemul imunitar, intareste oasele si dintii si protejeaza pielea de radiatiile solare, intarziind imbatranirea acesteia.

Alte alimente cu un continut mare de vitamina C

Conopida, capsunile, citricele, kiwi, papaia, rosiile, telina, spanacul si urzicile, coacazele, afinele, merisoarele,  cartofii dulci, chiar si usturoiul iti vor asigura o alimentatie sanatoasa si necesarul de vitamina C pentru un organism puternic si sanatos. Pofta buna!

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.