Vrei articulatii sanatoase? Respecta aceste 5 reguli

1
1222
articulatii sanatoase

articulatii sanatoase

Articulatii sanatoase si riscul de accidentare in sport

Nu de putine ori cititorii nostri si-au exprimat ingrijorarea cu privire la sanatatea articulatiillor, la efectul unor anumite tipuri de exercitii asupra acestora, la masurile de protectie pe care trebuie sa le aiba in vedere. De aceea, am decis ca in acest articol sa vorbim putin despre cum poti avea articulatii sanatoase, indiferent de sportul pe care decizi sa il practici.

5 Sfaturi pentru articulatii sanatoase si puternice

Accidentarile la nivelul articulatiilor se datoreaza, cel mai frecvent, tehnicilor gresite de antrenament, supraantrenamentului, miscarilor bruste, lipsei etapei de incalzire s.a.m.d. Toate acestea sunt greseli pe care trebuie sa le evitam pentru a ne bucura de beneficiile sportului, si iata cum putem face acest lucru:

– Nu depune prea mult efor deodata!

Vrei sa dai jos 5kg pana saptamana viitoare, asadar decizi sa petreci 2 ore la sala pe zi si sa te hranesti cu… aer. Nu doar ca nu vei reusi, dar iti va fi foarte rau si este foarte probabil sa te accidentezi.

Vei reusi sa te dedici acestui program dur de exercitii doar 1 zi – 2, pentru ca apoi durerile vor fi mult prea puternice. Este esential sa ii permiti corpului sa se adapteze treptat efortului fizic, atat pentru articulatii sanatoase, cat si pentru ca fiecare sistem trebuie sa se acomodeze cu efortul, de la cel muscular, la cel circulator sau osos.

Nu creste intensitatea sau durata exercitiului fizic cu mai mult de 10%/ saptamana!

– Variaza antrenamentul!

Chiar daca adori sa alergi, sa mergi pe bicicleta sau sa te antrenezi la sala, incearca sa aduci mereu un strop de noutate antrenamentului tau. In primul rand, rutina te poate conduce catre o faza de platou in care nu vei mai observa imbunatatiri ale fizicului tau, si in al doilea rand fortarea acelorlasi grupe musculare si articulatii la fiecare sesiune de exercitii poate avea un efect daunator asupra cartilagiilor tale.

Femeile sunt, de obicei, adeptele antrenamentului cardio, preferand exercitiile care pun o presiune relativ mare asupra articulatiilor, cum ar fi sariturile sau joggingul, modalitati minunate de a face miscare, insa nu la absolut fiecare anternament. Incearca si exercitiile cu greutati, care iti poate aduce beneficii putin sperate, inotul sau ciclismul.

– Atentie la tehnica folosita!

Pozitia gresita a seii de la bicicleta este un factor major de risc, la fel si pozitia corpului tau in timpul unor exercitii cum ar fi fandarile, genuflexiunile, abdomenele etc.  De asemenea, utilizarea gresita a unui aparat cu greutati, spre exemplu, reprezinta un risc crescut de accidentare, asadar daca nu stii care este forma corecta de executare a unui exercitiu, intreaba!

Acesta este un alt motiv pentru care un antrenor personal este mai mult decat recomandat, in special pentru un incepator.

– Nu sari peste incalzire, cool down sau miscarile de stretching.

Daca iti doresti articulatii sanatoase si o viata activa, acesta este poate cel mai important sfat. Lipsa incalzirii creste semnificativ riscul de accidentari, la fel si incetarea brusca a efortului fizic. Incalzirea lubrifiaza articulatiile si „pune sangele in miscare”, imbunatatind circulatia la nivelul muschilor, in timp ce exercitiile de final ajuta inima sa revina mai usor si mai sigur la ritmul normal, previn ametelile si cresc mobilitatea.

Cu alte cuvinte, chiar si atunci cand ai terminat antrenamentul propriu zis, mai fa cateva miscari usoare, cum ar fi cele de stretching.

– Alege cu atentie pantofii sport!

Multe persoane considera ca nu are sens sa investeasca mult intr-o pereche de pantofi sport pe care o vor purta doar la alergarile din parc, dar acesta este poate cel mai important articol din garderoba unui sportiv.

Alege pantofii in functie de sportul pe care il practici: de exemplu, pantofii pentru alergat sunt creati astfel incat sa amortizeze aterizarea piciorului pe asfalt, in timp ce cei destinatii basketului,  drumetiilor sau oricarui alt sport care presupune miscari bruste trebuie sa iti protejeze glezna.

Iar dincolo de aspectele ce tin de sanatate, este esential sa ne simtim bine atunci cand facem sport, altfel vom renunta.

Succes!

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.