Cum sa previi insomnia de dupa antrenamentele tarzii

0
2630

cum-sa-combati-insomniaPoate ai observat si tu la un moment dat ca, atunci cand faci exercitii acasa sau mergi la sala seara tarziu, nu mai poti sa adormi la fel de repede ca in zilele in care sustii activitate fizica mai devreme sau chiar deloc.

Exercitiile ne energizeaza si cresc nivelul de serotonina din creier si putem deveni mult mai entuziasti cu privirea la realizarea unui lucru, imediat dupa antrenament. Nu e insa prea placut ca toate aceste planuri, idei si energii sa te napadeasca in toiul noptii!

Cercetatorii au analizat acest fenomen pe un grup de indivizi care mergeau in mod constant la sala sau efectuau activitati fizice regulate si au ajuns la concluzia ca acestia dormeau cu 42 de minute mai mult in zilele inactive.

Asadar, ce este de facut pentru a evita insomnia, mai ales daca nu ai timp sa mergi la sala de dimineata?

Programeaza-ti antrenamentul

Fa exercitiile intense, cardio, in zilele in care ai mai mult timp de dimineata sau cel putin mai devreme de ora cinei si fa-le pe cele mai putin intense in celelalte zile (ex. mers sau alergat usor). Cel mai bun exercitiu seara este yoga.

Indiferent de varianta aleasa insa, este bine sa inchei antrenamentul cu doua pozitii yoga care iti vor stabiliza respiratia si te vor pregati pentru somn, „pozitia copilului” si „copilul fericit”.

insomnie-dupa-antrenament-2

inspmnie-dupa-antrenament

Fa o baie calda inainte de culcare

Daca mergi la culcare „lipicios”, imediat dupa anternament, cu siguranta nu vei adormi prea repede. O baie calda inainte de culcare, pentru a-ti asigura nu numai un somn linistit, dar si un mod confortabil de a dormi, este ideala. Dupa dus temperatura corpului va scadea cu cateva grade si va declansa o stare de somnolenta.

Ia o gustare dupa antrenament

Daca te antrenezi foarte tarziu, atunci este important sa restabilizezi balanta organismului prin alimentatie: daca mananci prea mult, atunci vei fi balonat si vei da peste cap tot antrenamentul, iar daca nu mananci nimic, atunci o sa stai treaz pana tarziu. Cea mai buna metoda este sa iei o gustare care contine cabohidrati si proteina pentru o recuperare adecvata. De exemplu: o felie de paine integrala si o lingura de unt de unt de arhide, un pahar de cacao cu lapte sau  biscuti cu branza slaba.

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.