Cum sa revii la un stil de viata sanatos dupa mini-vacanta de Pasti

1
205

Sarbatorile de Pasti pot fi uneori scuza perfecta pentru a ne infrupta pe saturate cu o multime de oua de Pasti, friptura de miel, drob, cozonac, pasca, ciocolata, si cate si mai cate bunatati… Si sa nu uitam de alcool, bineinteles!
Iar cand dulapurile si frigiderele sunt pline pana la refuz cu dulciuri primite de la Iepuras sau cumparate, probabil ca ti se va parea imposibil sa ramai pe drumul cel bun si sa eviti zaharul zilele astea.
Nu te stresa, insa, si nu iti strica sarbatorile de Pasti. Vei afla in cele ce urmeaza ce poti face pentru a reveni la dieta si la sport dupa zilele acestea de sarbatoare.

Cum abordezi zilele de Pasti daca nu vrei sa iti dai intreaga dieta peste cap

1. Nu uita ca nu trebuie sa mananci perfect intotdeauna

Nu trebui sa te tii chiar tot timpul de stilul de viata sau de dieta pe care o urmezi. Poti sa iei din cand in cand cate o gustare daca simti nevoia, dar fa-o inteligent.

2. Pastreaza-ti rutina de exercitii si in perioada mini-vacantei

Cel mai important in aceasta perioada este sa fii coerent in privinta antrenamentelor. Nu pentru ca ard calorii, ci pentru ca iti regleaza apetitul. Daca te vei cufunda in tot felul de zaharuri si grasimi, acestea iti vor stimula si mai mult apetitul si vei manca si mai mult.

Cum sa revii la un stil de viata sanatos dupa mini-vacanta de Pasti 13

3. Alege-ti ziua de rasfat, bucura-te de ea si mentine-o

Nu te gandi “o sa mananc de toate de Pasti” ci gandeste-te “in duminica de Pasti voi manca, orice-ar fi, friptura mea preferata de miel si pasca preferata”.
Spune-ti ca vei avea momentele tale “de rasfat” duminica si ca te vei bucura de ele asa cum se cuvinte, dar luni apuca-te din nou de treaba si mentine coerenta antrenamentelor.

4. Mananca sanatos in restul mini-vacantei

In general oamenii care tin cure de slabire si care reusesc sa aiba rezultate devin nervosi in preajma sarbatorilor, gandindu-se ca vor pierde tot ce au obtinut cu atata munca.
Trebuie sa abordezi inteligent aceasta perioada si sa fii constient ca vei avea acea zi de rasfat. Integreaz-o inteligent in planul tau si incadreaz-o cu zile de alimentatie sanatoasa. In plus, mananca ceva mai light in zilele de dupa Pasti si adauga 5 minute in plus la antrenament.

Cum sa revii la un stil de viata sanatos dupa mini-vacanta de Pasti 14

5. Gaseste alte moduri de a te relaxa si rasfata in zilele libere

Exista si alte forme de rasfat in afara de mancarea buna si de dulciuri in zilele de Pasti? Exista! Poti sa organizezi o vanatoare de oua sau o simpla iesire in parc dupa masa de Pasti, poate chiar cu rolele sau bicicletele. In loc de o tona de ciocolata poti manca fructe, iar in loc sa primesti cadou oua si iepurasi din ciocolata, roaga-i pe cei dragi sa iti ofere ceva simbolic.

6. Renunta la ciocolata primita

Daca in ciuda rugamintilor, tot mai primesti oua si iepurasi tentanti din ciocolata, renunta le ele pentru cineva din jurul tau care nu isi face griji pentru silueta. Nu face greseala sa mananci necontrolat in zilele libere de Pasti, pentru ca nu e nimic mai rau decat sa te ingrasi la loc dupa ce ai facut eforturi nebunesti sa slabesti.

Cum abordezi revenirea la un stil de viata sanatos dupa mini-vacanta

Revenirea la alimentatia sanatoasa si la sport nu trebuie sa fie o pedeapsa. Si nu trebuie sa te simti vinovat ca te-ai rasfatat putin. Tine minte ca moderatia si echilibrul sunt esentiale! Daca ai o mica abatere de Pasti, revino imediat pe drumul cel bun! Cu cat iti incalci mai mult dieta si te rasfeti cu bunatati Pascale, cu atat iti va fi mai greu sa revii la salate dupa Pasti.
Un rasfat mic nu va avea efect negativ asupra sanatatii pe termen lung, in schimb ceea ce faci in mod repetitiv zilnic are, insa, cel mai important efect.

Cum sa revii la un stil de viata sanatos dupa mini-vacanta de Pasti 15

1. Revino treptat si planifica trei antrenamente

In loc sa exagerezi planificand 6 sedinte la sala in saptamana dupa Pasti, propune-ti sa faci miscare doar 3 zile. Tot secretul este planificarea.
Alege pentru prima saptamana de dupa Pasti trei antrenamente care iti plac si repartizeaza-le pe parcursul saptamanii. Nu uita ca cel mai bine este sa mergi alaturi de un prieten sau sa lucrezi cu un antrenor, pentru a fi mai responsabil si a reusi sa duci la bun sfarsit tot ce iti propui.
Planificand, facand ceva distractiv si avand pe cineva care sa te motiveze nu vei esua! Nu e nevoie decat de o saptamana sa revii la o rutina, iar trei antrenamente in sapte zile este un obiectiv realizabil.
Fa tot posibilul sa mentii o rutina sportiva regulata, ce te va ajuta sa ramai pozitiv si motivat, fit si sanatos.

2. Nu restrictiona numarul de calorii

Desi poate fi tentant sa reduci numarul de calorii pentru a compensa toata ciocolata si grasimile consumate, limitele calorice iti pot reduce rezistenta la antrenament si aportul de alimente.
Toata lumea vrea sa aplice conceptul “totul sau nimic” – sa mananci cat vrei si ce vrei de Pasti, iar apoi sa reduci drastic numarul de calorii dupa Pasti si sa faci sport in exces, sperand sa recuperezi. Insa aceasta nu este deloc cea mai sanatoasa reteta.
Metodele extreme nu sunt sustenabile, iar reducerea drastica a aportului de alimente dublata de exercitii suplimentare poate duce la scaderea glicemiei sau chiar la supra-alimentare.
Evita regulile alimentare in alb si negru. Nu exista mancare „rea” atata timp cat mananci cate putin din cand in cand. Cu cat te stresezi mai mult ca ai mancat prea mult cozonac, cu atat e mai probabil sa intri intr-o spirala si sa ajungi pana la urma sa mananci prea mult.

Cum sa revii la un stil de viata sanatos dupa mini-vacanta de Pasti 16

3. Redu treptat alimentele nocive

Desi unii oameni functioneaza cel mai bine atunci cand intra intr-un fel de detox si renunta la toata mancarea nociva, daca ai o abatere majora de Pasti sau daca ai fost plecat intr-o vacanta pentru gurmanzi, cel mai indicat este sa renunti treptat la alimentele mai putin sanatoase.
Cea mai frecventa greseala atunci cand revii la un stil de viata sanatos dupa o pauza este eliminarea tuturor formelor de junk food (deci reducerea semnificativa a caloriilor) si intensificarea efortului fizic (deci cresterea semnificativa a consumului de calorii).
Desi poate parea un plan excelent, corpul tau este mai inteligent de-atat si va pune rapid stop motivatiei, pentru ca nu-i place sa alerge in gol.
Elimina din alimentele care nu iti fac bine si fa curatenie in dulapuri, dar fa-o pe parcursul catorva saptamani si incet dar sigur ( plus 3 antrenamente placute pe saptamana) vei reveni pe drumul cel bun.

4. Dedica-te unei rutine regulate

Stabileste aceleasi zile ale saptamanii ca „zile de antrenament” pentru a-ti forma obiceiuri si rutine sanatoase. Este important sa mentii o rutina si sa nu sari peste exercitiile de dimineata pentru ca te-ai culcat tarziu seara.

Fulgi de ovaz – o gustare minunata, un aliment medicament

5. Consuma mai multe alimente integrale bogate in fibre

Dupa ce simti ca reusesti sa detii controlul in ceea ce priveste reducerea alimentelor nocive, mareste aportul de alimente integrale bogate in fibre (de pilda, fructe si legume), pentru a ramane satul mai mult timp si mai putin dispus sa apelezi la lucruri care nu sunt bune pentru dieta.
Consuma o multime de legume verzi proaspete si alimente bogate in fibre, precum fructe, legume si cereale integrale si evita alimentele bogate in grasimi si grele precum smantana, untul, carnea rosie grasa si alcoolul.
Incearca sa iti alcatuiesti masa principala astfel incat legumele sa fie majoritare, insa mananca putin din toate. Si incearca, de asemenea, sa lasi 12 ore intre cina si micul dejun, pentru a oferi sistemului tau digestiv un timp de repaus si pentru a ajuta organismul sa se refaca mai usor dupa o perioada de excese.

6. Stabileste-ti obiective realizabile

Daca ai nevoie de mai multa motivatie, reaminteste-ti care este obiectivul tau principal si stabileste cateva date in viitorul apropiat pentru unele obiective mai mici. Aceste obiective trebuie sa fie 100% realizabile: poate fi vorba despre obiective precum „12 antrenamente in urmatoarele 4 saptamani” sau “6 kg eliminate in urmatoarele 6 saptamani”.
Concentreaza-ti intotdeauna mini-obiectivele pe parcurs, nu pe rezultat, antreneaza-te in mod regulat si redu consumul de mancare nociva.
Evita dietele extreme si exercitiile fizice, pentru ca sunt greu de sustinut pe termen lung.
Si nu uita ca tot secretul este moderatia!

Multumim pentru vot!
Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.