4 exercitii pentru indreptarea spatelui, foarte usoare!

6
41003

exercitii pentru indreptarea spatelui

Exercitii pentru indreptarea spatelui, in doar cateva minute pe zi

Orele lungi petrecute la birou, obiceiul de a merge cu masina zi de zi, chiar si pozitia in care dormim… toate acestea ne strica postura si ne cauzeaza dureri de spate mai mult sau mai putin suportabile. Iar in scurt timp ne trezim cu spatele arcuit si cu cativa centimentri mai scunzi. Ce putem face? Cateva exercitii pentru indreptarea spatelui foarte simple!

4 exercitii pentru indreptarea spatelui, de facut acasa

1. Acest exercitiu contracareaza efectul statului jos timp indelungat asupra coloanei, mai precis intareste muschii care sustin coloana, reducand presiunea exercitata asupra acesteia.

Cum se executa: intinde-te pe spate, cu picioarele usor departate, bratele relaxate pe langa corp, genunchii indoiti si talpile pe podea. Mentinand partea superioara a spatelui in contact cu podeaua, ridica soldurile, creand o linie dreapta de la genunchi la umeri.

Ramai in aceasta pozitie cateva secunde, apoi coboara-ti corpul in pozitia de start. Repeta miscarea de 10-12 ori.

2. Acest exercitiu imbunatateste coordonarea si echilibrul, usurandu-ti sarcina de a tine spatele drept atunci cand mergi, alergi sau cari o greutate mai mare.

Cum se executa : aseaza-te pe podea in genunchi si palme, picioarele usor departate. Mentinand spatele drept, fara a-l arcui, intinde piciorul drept in spate si bratul stang in fata, simultan.

Ramai in aceasta pozitie cateva secunde, apoi revino la pozitia initiala si repeta miscarea cu piciorul stang si bratul drept (5-6 repetari pe fiecare parte).

3. Atunci cand facem exercitii pentru indreptarea spatelui, trebuie sa ne asiguram ca acestea lucreaza si muschii abdominali, intrucat doar avand un abdomen puternic ne putem bucura de o postura frumoasa.

Cum se executa : intinde-te pe o parte pe podea, sustinandu-ti greutatea in cot. Mentinand abdomenul incordat, ridica soldurile de la podea, astfel incat corpul tau sa formeze o linie dreapta de la umeri la glezne.

Ramai in aceasta pozitie 20 secunde, apoi revino la pozitia de start si repeta miscarea de 2-3 ori pe fiecare parte.

4. Fandarile pot fi si ele incadrate in categoria “exercitii pentru indreptarea spatelui” si nu sunt dificile deloc!

Cum se executa : incordand usor abdomenul si tinand mainilie in sold, fa un pas mare in fata cu piciorul drept. Lasa-ti corpul in jos, mentinand spatele drept, pana cand genunchiul este indoit la 90°, apoi revino la pozitia de start si repeta miscarea cu celalat picior (8-10 repetari pe fiecare parte).

Ai grija de sanatatea ta! Rezerva cateva minute zilnic acestor exercitii pentru indreptarea spatelui…

… si vei vedea cum te vei simti mai bine si mai increzatoare in propriile forte pentru ca, se stie, postura ese esentiala nu doar pentru sanatate, ci si pentru atitudine!

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

6 COMENTARII

  1. Salut, Paul! Aceste exercitii sunt valabile si pentru barbati. Ne adresam in special femeilor, deoarece ele sunt majoritare pe acest site. Nu-ti promitem ca vor functiona in cazul tau, insa sigur nu-ti vor face rau. Daca ai probleme cu coloana cel mai bun lucru este sa consulti un medic ortoped sau un kinetoterapeut.

  2. Am si eu o intrebare marunta.. Aceste exercitii dau rezultate si in cazul barbatilor, deoarece am vazut mai multa referire la sexul feminin (“te vei simti mai bine si mai increzatoare”). Am 17 ani si am partea superioara a spatelui foarte putin indoita, iar curiozitatea mea este daca ar da roade aceste exercitii si in cazul meu, deoarece suna foarte interesant. Multumesc.

  3. Oh,stiu ca este destul de vechi acest articol,sper totusi sa imi fie vazut comentariul.
    Eu am o scolioza draguta,nu e grava dar nici prea neinsemnata.Dap,de la statul a birou…deja imi avd spatele ca se curbeaza,mai ales cand stau dreapta in oglinda si ma sperie.Am doar 22 de ani si nu vreau sa arat ca o babornita.si asa am doar 1,56 m …deci e jale.
    Sunt folositoare aceste exercitii pentru tratament acasa? Sau sunt doar pentru preventie?De asemenea,As vrea sa stiu daca ajuta impotriva durerilor de spate si umeri..dupa cateva ore de stta la birou,deja am inceput sa resimt dureri mari de umeri,parca ma apasa ceva in jos..si o rpeisune in coloana.Sunt sigura ca doar miscarea ma ajuta dar nu prea ma pricep sa administrez asta.
    Si daca sunt bune la tratament,cam de cate ori pe saptamana ar fi necesar sa le fac?
    Multumesc.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.