Fii campion! Invata de la campioni!

0
571

fii campion

Fii campion/ campioana: Secretele „olimpienilor”

Daca exista cineva pe lumea asta in masura sa iti spuna de ce ai nevoie pentru a trece cu brio printr-un antrenament, pentru a-ti mentine calmul in momente tensionate, ori pentru a te energiza pentru intreaga zi, el este cu siguranta un atlet care a participat la Jocurile Olimpice. Lucrurile pe care le-au invatat pentru a participa la cea mai mare competitie sportiva existenta se extind dincolo de sport, iar unii dintre ei au fost suficient de…”darnici” incat sa ne impartaseasca din secretele lor de „olimpieni”. Asadar, daca iti doresti sa fii campion – in viata, in cariera, in dragoste – sa iti placa sa traiesti in pielea ta, arunca un ochi pe lectiile urmatorilor campioni.

Ei te vor invata cum sa fii campion

1. Mai destept decat ispita: „O data pe saptamana mananc orice am chef. In timpul Jocurilor Olimpice de anul trecut, au fost aripioare. Anul acesta sunt burittos. Faptul ca trisezi foarte putin te ajuta sa ramai motivat in a mentine un stil de viata sanatos” ~ Lolo Jones, 29, saritoare, de doua ori campioana mondiala la sarituri cu prajina

2. Bucura-te de un somn bun: „Cand am fost la Beijing [in 2008]am folosit o tehnica Pilates de relaxare inainte de a merge la culcare: te intinzi pe podea, cu genunchii indoiti si picioarele lipide de podea. Apoi iti imaginezi cum fiecare muschi se umple cu apa si cum toata tensiunea se evapora. ~ Natalie Coughlin, 29, inotatoare, de 11 ori medaliata la Jocurile Olimpice.

3. Tonifiaza-ti corpul: „Eu fac 10 minute de abdomene inventate de Manny Pacquiao –  le poti gasi pe Youtube. Este vorba despre 20 de tipuri diferite de abdomene, pe care trebuie sa le executi cate 25 de minute fiecare, fara intrerupere. Este brutal, insa functioneaza cu adevarat!” ~ Shawn Johnson, 20, gimnasta, de 4 ori medaliata la Jocurile Olimpice.

4. Evita durerile de spate: „Am un spate cu probleme si imi folosesc mult mijlocul, asa ca imi place sa le intind pe amandoua in acelasi timp. Cu piciorul drept intins in fata si cu stangul indoit peste el, imi pun cotul drept pe genunchiul stang si ma rasucesc.” ~ Janet Evans, 40, inotatoare, de 5 ori medaliata la Jocurile Olimpice.

5. Revigoreaza-te: „Iubesc cafeaua, asa ca atunci cand un nutritionist mi-a spus ca e o metoda foarte buna de a obtine instant energie, mi-a mai dat inca o scuza sa ma bucur de ea. Boost-ul de energie de dupa cafea tine de la patru ore in sus”. ~ Sue Brid, 31, jucatoare de baschet, de doua ori medaliata la Jocurile Olimpice

6. Iubeste-ti corpul. „Punctele mele slabe au fost tot timpul posteriorul si coapsele. Insa sunt tot mai mandra de corpul meu de cand am copiii. Asa arat si ma simt bine in pielea mea. Nu am corpul perfect, dar sunt sanatoasa si in forma, si sunt mandra de asta.”

7. Blocheaza orice distragere a atentiei. „Ma ajuta sa evadez pentru un minut – Stau sub o umbrela cu ochii inchisi, ascult Sade sau Jack Johnson si gasesc putina pace in toata nebunia asta” ~ Kerri Walsh

8. Ramai motivat(a): „Cand am inceput sa inot din nou, in urma cu doi ani, am simtit ca o iau de la zero. Mi-am programat creierul sa creada ca dupa fiecare zi de inot, lucruile vor deveni mai usoare – si asa a fost. Atunci cand ti-ai fixat un obictiv de fitness, trebuie doar sa pornesti. Nu va fi usor, corpul va tipa la tine, insa de fiecare data va fi mai bine” ~ Janet Evans

9. Accepta-ti imperfectiunile: „Trebuie sa te bazezi pe propriul sistem de suport. Crescand, am inceput sa cred ca a cere ajutorul cuiva e un semn de slabiciune, insa acum realizez ca de fapt e un semn de putere sa spui „am nevoie de ajutor, nu pot face totul singura””. Kerri Walsh

Acum ca ai aflat cum sa fii campion…

…chiar de la unii dintre cei mai mari campioni ai lumii, nu mai ai nicio scuza sa te lasi pe-o ureche. La treaba! 🙂

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.