Fitnessul in aer liber si beneficiile sale

0
105

Iti doresti un impuls natural pentru a-ti energiza rutina de antrenament? Natura e exact ceea ce cauti! Stim cu totii ca sportul este una dintre cele mai puternice forme de vindecare preventiva accesibile noua. Ce ar fi daca am putea duce puterea acestei modalitati terapeutice la un nivel si mai ridicat?
Ei bine, putem face asta! Facand sport in natura, in aer liber si bucurandu-te de maiestuozitatea si energiile regeneratoare ale naturii, iti poti intineri corpul, mintea si spiritul intr-un mod de neegalat.

Conform studiilor, sportul in aer liber stimuleaza increderea in tine, hraneste si purifica corpul cu oxigen proaspat si iti schimba starea de spirit, datorita expunerii la vitamina D.
De asemenea, el intareste muschii stabilizatori ai corpului, gasind moduri de a se adapta la teren inegal, necesita mai multa energie si in schimb arde mai multe calorii si sporeste starea generala de bine. In plus, este un mod excelent de a petrece timp cu un prieten sau doi, daca vreti sa va antrenati impreuna.

In comparatie cu antrenamentul in interior intr-un mediu controlat, s-a demonstrat ca cei care se antreneaza in natura fac adesea sport perioade mai lungi de timp din cauza factorilor vizuali de distragere a atentiei din natura. Sportul in natura este adesea mai placut si te imbogateste energetic, conectandu-te cu lumea din jur si oferindu-ne sansa de a ne armoniza si de a echilibra ritmurile naturale.

10 motive pentru care antrenamentul in natura este superior antrenamentului la sala

Fitnessul in aer liber si beneficiile sale 1

Reduce tensiunea arteriala si stresul

Studiile au aratat ca activitatea fizica in aer liber reduce tensiunea arteriala si ritmul cardiac. Tocmai de aceea, exercitiile facute aer liber sunt mai putin obositoare decat daca le-ai face in interior, ceea ce te va ajuta sa atingi mai usor performanta maxima.
Antreneaza-te in aer liber, depaseste-ti limita si continua sa dobori recorduri personale!

Combate insomnia

Exercitiile in aer liber te ajuta sa inspiri aer proaspat, ce contribuie la atenuarea insomniei. Exercitiile regulate si aerul proaspat te vor ajuta sa adormi si sa iti imbunatatesti calitatea somnului!

Bai de soare

Antrenamentele in natura implica si savurarea beneficiilor pe care le aduce soarele. Aerul proaspat de afara si lumina naturala revigoreaza si ofera mai multa energie mintii si corpului. Soarele ofera vitamina D de care are nevoie organismul, iar daca ai noroc te vei si bronza in timpul antrenamentului. In plus, soarele are marele beneficiu de a imbunatati starea de spirit. Lumina soarelui sporeste, de asemenea, generarea de energie in muschi si oxidarea tesuturilor.
Fii atent insa la posibilele efecte negative ale soarelui, precum deshidratarea si arsurile solare. Nu uita niciodata de protectia solara si de hidratare atunci cand te antrenezi in aer liber!

Antrenament gratuit

Antrenamentele in aer liber sunt adesea complet gratuite, pentru ca in general parcurile, pistele de alergare, scarile si alte locatii de exercitii in aer liber sunt deschise tuturor si gratuite. Miscarea in aer liber este benefica portofelului tau!

Economiseste timp si resurse

Gandeste-te in mod creativ la mediul din jur si concepe o sesiune de antrenament intensiva pe o pista de jogging, pe un deal sau chiar pe scari. Locurile potrivite pentru antrenament sunt adesea mai aproape decat crezi! Utilizarea locatiilor din apropiere economiseste atat timp cat si resurse naturale, pentru ca nu trebuie sa mergi cu masina la antrenament.

Variatie fata de antrenamentul obisnuit

Rupe rutina! Du antrenamentul obisnuit de la sala in aer liber si include miscari precum exercitii cu greutatea corporala, care sunt usor de facut in exterior. Majoritatea exercitiilor cu greutatea corporala sunt miscari multi-articulare si, de aceea, extrem de eficiente! Un antrenament cu greutatea corporala iti va imbunatati coordonarea, echilibrul si mobilitatea.

Sansa de a incerca ceva nou

Du-ti antrenamentul la un alt nivel si incearca ceva nou! Profita de oportunitatile noi de antrenament si adauga continut proaspat antrenamentului standard, pentru a crea o rutina fresh. Ai incercat parkour sau street workout? Alege un antrenament diferit, mai eficient si mai revigorant!

Transforma-ti mediul obisnuit de antrenament

Lasa in urma sala de sport intunecoasa si lipsita de aer si incearca un antrenament intr-un mediu fresh si luminos, in aer liber, bucurandu-te de multiplele beneficii ale unui antrenament in natura. Orasele ofera o multime de locatii potrivite pentru antrenament – parcuri, terenuri de sport, scari, zonele de antrenament de langa pistele de alergare – toate acestea ofera o gama larga de oportunitati de a diversifica antrenamentul si de a explora noi locatii de antrenament.

Sansa de a te antrena alaturi de alte persoane

Majoritatea locatiilor de antrenament in aer liber – parcuri sau piste, de exemplu – sunt deschise tuturor, gratuit. In acest fel vei avea ocazia de a te antrena si de a petrece timp facand exercitii alaturi de prieteni si de cei apropiati, care nu merg in mod obisnuit la aceeasi sala cu tine. Mai mult, antrenamentul in aer liber este o oportunitate excelenta de a cunoaste oameni noi!

O stare de spirit mai buna

Sportul in aer liber aduce beneficii intregului corp, provocand bucurie, o stare de bine si o dispozitie mai buna!

4 forme de antrenament in aer liber care te vor ajuta sa obtii o forma mai buna

Fitnessul in aer liber si beneficiile sale 2

Alergare pe o distanta de 5 km

Alergarea in natura este considerata in general o experienta meditativa, pentru ca iti ofera timp sa iti procesezi gandurile si te inspira sa creezi in mod natural o respiratie controlata. Alergarea lucreaza toate grupele de muschi majore din corp, inclusiv muschii profunzi ai trunchiului si are marele plus ca este accesibila aproape tuturor. Nu necesita abilitati speciale si este o forma de exercitiu ce poate fi facut in ritm propriu, marind timpul sau viteza pe masura ce devii mai puternic.

Incepi prin a gasi un traseu pe iarba, nisip, in padure, pe un dig sau intr-un alt peisaj care te inspira. Alearga pentru inceput 3 minute si apoi mergi 1 minut, de trei ori pe saptamana, pana cand ajungi sa parcurgi 5 km. In urmatoarea saptamana, alearga timp de 4 minute si continua cu mers 1 minut; in saptamana urmatoare treci la 5 minute de alergare si 1 minut de mers, si continua astfel pana cand vei reusi sa alergi 15 minute si sa mergi 1 minut.
Cand atingi aceasta borna, poti elimina complet mersul sau il poti reduce la 30 de secunde. Ajusteaza-ti timpul de alergare si de odihna in functie de cum te simti si vei fi din ce in ce mai puternic si mai capabil sa iti atingi obiectivul.

Inot 1.6 km

Lunile calde de vara ofera ocazia ideala de a inota. Inotul este considerat una dintre cele mai bune forme de cardio, pentru ca inima are mai mult de lucrat pentru a pompa sange in organism, atunci cand acesta este scufundat.
Acest exercitiu incredibil reduce tensiunea arteriala si lucreaza toti muschii majori ai corpului, inclusiv trunchiul. Indiferent ca inoti intr-o piscina, in aer liber, in lac sau in mare, poti construi treptat, pana ajungi sa inoti 1,6 km, iar in loc sa te cronometrezi, stabileste-ti un obiectiv de distanta.

Daca inoti in piscina, incepi cu 4 lungimi de bazin si apoi mareste treptat distanta. Poti inota primele 3 lungimi in ritm moderat si ultima lungime de bazin la o viteza mai mare. Continua sa adaugi in fiecare saptamana mai multe lungimi de bazin, pana cand reusesti sa iti atingi obiectivul.

Daca inoti intr-un lac sau in mare, va trebuie sa tii cont de curenti. Stabileste-ti un obiectiv de distanta cu marcatori, si incepi cu doua intervale stabilite, dupa care construieste treptat. Inotul in mare poate avea si beneficii curative, dat fiind ca apa sarata este bogata in magneziu si are capacitatea de a restabili organismul si de a contribui la repararea tesutului muscular. Dupa ce iti atingi obiectivul de distanta, poti lucra la cresterea vitezei.

Drumetie 10 km

Drumetiile si traseele pe munte sunt unul dintre cele mai bune exercitii anabolizante pe care le poti face in aer liber, atat singur cat si cu familia sau prietenii. Iti vei lucra astfel toate grupele musculare (inclusiv tendoane, ligamente, trunchi si muschii profunzi care sustin coloana vertebrala) si iti vei dezvolta capacitatea pulmonara si rezistenta, avand parte in acelasi timp de o purificare mentala linistita si meditativa. Drumetiile revigoreaza simturile si iti ofera sansa de a explora locuri noi si fauna salbatica.

Poti alege o drumetie adecvata nivelului tau de fitness, pornind de la un traseu de baza si evoluand treptat catre terenuri mai abrupte sau mai dificile.
Tot secretul este sa ai incaltamintea adecvata (ghete confortabile de drumetie), bete de drumetie daca simti ca ai nevoie de sprijin suplimentar si sa fii sigur ca iei la tine gustari precum nuci crude, fructe, legume si multa apa, pentru a-ti alimenta energia, mai ales daca fac drumetii mai lungi de o ora.

Drumetiile in salbaticie sunt foarte provocatoare si incitante, si de aceea este indicat sa te pregatesti pentru ele. Cursurile de prim ajutor se pot dovedi vitale in caz de urgenta, cand nu exista asistenta medicala imediata.
Incepatorii nesiguri de abilitatile lor pot incerca sa urce si sa coboare de 5-7 ori un deal abrupt, punand toata talpa pe pamant, pentru a angaja muschii stabilizatori. Daca nu ai probleme pe aceste trasee, gaseste o drumetie de 2-3 km si parcurge aceasta distanta. Fa pauze frecvente la inceput si apoi incearca sa faci drumetiile mai scurte cu pauza la jumatatea drumului.

Yoga

Yoga in aer liber, fie pe iarba, fie pe pamant, iti ofera sansa de a te conecta cu natura si de a atrage energia pamantului. Respiratia constienta iti ofera oportunitatea de a explora si de a celebra unitatea dintre umanitate si tot ce este viu, oferind un sentiment profund de pace si seninatate.

Gaseste un loc linistit si plan, pe iarba sau pe pamant, si pune-ti salteaua de yoga pe aceasta suprafata. Inainte de antrenament, poti face cateva exercitii de respiratie intr-o pozitie de meditatie in sezand.
Antrenamentul in natura si alaturi de natura este un mod excelent de a-ti optimiza sanatatea, echilibrul si longevitatea – atat fizic si mental, cat si spiritual. Beneficiile sportului in aer liber iti pot vindeca si transforma corpul si iti pot stimula vitalitatea si energia.

Sportul in natura este un mod de a te reconecta cu tine insuti si cu mediul inconjurator, unul dintre cele mai puternice moduri de a sarbatori experienta umana.

Multumim pentru vot!
Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.