Ghid pentru un antrenament…de vara!

0
1124

de vara

Antrenament de vara – mai multa atentie pentru corpul tau

A venit, in sfarsit, vara! Si va trece cat ai clipi…motiv pentru care este timpul sa parasesti sala, macar pentru o luna, sa iesi din casa si sa te antrenezi in aer liber. Ai toate conditiile pentru un antrenament eficient de vara: soare, verdeata, buna dispozitie. Insa, cum nimic nu este lipsit de Riscuri, tine cont de aceste sfaturi pentru a-ti proteja corpul si sanatatea. Pentru ca, vorba aia, vara nu-i ca iarna…

Exercitii de vara – reguli de respectat

Asadar, pentru a evita deshidratarea, crampele musculare, ametelile, oboseala, arsurile sau eruptiile cutanate, trebuie sa respecti urmatoarele reguli necesare oricarui antrenament de vara:

1. Hidrateaza-te! Daca nu esti destul da hidratat(a), atunci cand faci efort la o temperature ridicata te potide vara confrunta cu probleme dintre cele mai diverse, de la o performanta slaba sau oboseala, pana la…accident vascular. De aceea, ai grija sa bei 2 pahare de apa cu 2 ore inainte de a-ti incepe antrenamentul. Ia portii mici de apa frecvent si in timpul exercitiilor, mai exact 250ml la fiecare 15 minute. In urma antrenamentului, nu uita sa te hidratezi corespunzator pentru a inlocui cantitatea de lichide pierduta. Nu astepta sa ti se faca sete, pentru ca in acel moment esti deja deshidratat(a).

2. Imbraca-te adecvat! Nu arunca pe tine primul tricou si prima pereche de pantaloni scurti pe care le gasesti in casa pentru ca un echipament necorespunzator iti poate ruina intreg antrenamentul de vara. Poarta ceva foarte comod si fara cusaturi, etichete sau alte asemenea “detalii” care iti pot crea iritatii sau eruptii. Ai grija ca tesatura pe care o porti sa nu fie sintetica,  sa fie de culoare deschisa si sa permita pielii sa respire; bumbacul, spre exemplu, absoarbe transpiratia si ingreuneaza hainele, facandu-le greu de suportat. O palarie/ sapca si o pereche de ochelari de soare cu protectie corespunzatoare sunt absolut necesare!

3. Nu te forta! Exercitiile fizice de vara, executate in aer liber, sunt mult mai solicitante decat cele din interior. Bataile inimii se pot intensifica mai repede, iar tu poti obosi mult mai usor. De aceea, trebuie sa incepi incet, marindu-ti timpul de incalzire si micsorandu-l pe cel de antrenament efectiv pentru ca este mai bine sa dai randament pe o perioada mai scurta decat sa petreci cateva zile recuperandu-te apoi. Asculta-ti corpul! Daca te simti ametit(a) sau ai stari de lesin nu te forta; opreste-te, du-te intr-un spatiu racoros si bea multe lichide pana iti revii.

4. Programeaza-ti antrenamentul de vara…dimineata! Amiaza este cel mai periculos moment pentru a face efort vara datorita temperaturilor ridicate, si te poti expune la nenumarate riscuri. Dimineata este momentul recomandat din mai multe motive: este racoare, esti odihnit(a) indeajuns, ai mai multa energie si deci un randament mai mare, iti stimulezi metabolismul si iti faci ziua mai frumoasa. Daca vrei, iti poti imparti antrenamentul de vara – jumatate dimineata, jumatate seara…asta daca nu vei fi prea obosit(a).

5. Protejeaza-ti pielea! Nu trebuie sa stai la plaja ca sa fii expus(a) razelor periculoase ale soarelui, pana si o simpla plimbare prin parc poate dauna grav sanatatii pielii tale. Numarul de arsuri si de diagnosticari cu cancer de piele este din ce in ce mai mare, asadar ai grija sa folosesti o crema de protective solara pe care sa o aplici pe piele cu cel putin 30 de minute inainte de a-ti incepe antrenamentul.

Sportul pe timp de vara – o incercare mai…provocatoare

de varaDaca simti nevoia, poti folosi si o esarfa uda pe care sa o legi in jurul gatului, spre exemplu, pentru a te mentine racorit. Nu va dura mult pana cand va fi complet uscata, dar si cele mai mici detalii conteaza mult. Asadar, antrenament placut…de vara! 😀

 

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.