Tipurile de grasime abdominala si pericolele aferente

3
4857

Tipurile de grasime abdominala si pericolele aferente 1

Grasimea abdominala – un pericol major la adresa sanatatii

Nu doar ca este inestetica, dar este deosebit de periculoasa pentru sanatatea noastra, crescand seminificativ riscul de numeroase boli cronice. Vorbesc, desigur, despre grasimea abdominala.

Atentie, insa: orice om are nevoie de o anumita cantitate de grasime abdominala pentru a mentine temperatura corpului si pentru a proteja organele interne, dar si pentru a functiona ca o rezerva de “combustibil” pentru organism. Problemele de sanatate sunt determinate nu doar de excesul de grasime abdominala, ci mai ales de tipul de grasime si de locurile in care aceasta se depune…

Tipurile de grasime abdominala: subcutanata si viscerala

Exista doua tipuri de grasime abdominala: subcutanata si viscerala. Cea subcutanata, aflata sub piele, este cea care ne face… sa oftam atunci cand ne privim dimineata in oglinda, iar cea viscerala este grasimea acumulata in jurul organelor, mai putin vizibila, dar mult mai periculoasa.

Grasimea subcutanata este una “pasiva”, actioneaza ca un depozit si este mai putin activa din punct de vedere metabolic si mai dificil de transformat in energie; in schimb, grasimea viscerala este activa, se descompune in acizi grasi si hormoni, care apoi sunt metabolizati de catre ficat.  Grasimea viscerala poate fi una dintre cauzele aparitiei bolilor de inima, a diebetului, a nivelului mare de colesterol sau chiar a cancerului.

Grasimea abdominala in exces – principalele cauze

grasimea abdominala
Multe persoane sunt predispuse la acumularea grasimii in zona abdominala din motive ce tin de genetica, avand un corp in forma de mar. Important este indicatorul WHR (waist – to – hip – ratio), adica raportul talie – solduri, care se calculeaza impartind masura taliei la masura soldurilor: daca rezultatul este mai mic de 0.8, forma corpului tau este de para, iar daca depasesti aceasta valoare – forma corpului tau este de mar. Multi specialist considera ca acest indicator este mai valoros decat BMI (Body Mass Index) in ceea ce priveste stabilirea riscului de boli grave.

Obiceiurile alimentare reprezinta o alta cauza pentru acumularea de graime abdominala: atunci cand consumam, prin alimentatie, mai multe calorii decat corpul nostru foloseste intr-o zi, este foarte posibil sa ne trezim cu o burtica de toata frumusetea. De asemenea, produsele de tip fast-food si cele procesate reprezinta principala greseala care conduce rapid la un surplus de tesut adipos in jurul taliei, insa nu trebuie sa pierdem din vedere nici bauturile racoritoare sau alcoolul, care este procesat aproximativ la fel ca zaharul in organism si care necesita un efort mai mare din partea ficatului.

Stresul este, de asemenea, un factor important care determina acumularea grasimii abdominale, acesta deteminand organismul sa produca un nivel ridicat de cortziol, care conduce la un apetit mare si… foarte mare. Conform specialistilor, kilogramele in plus datorate stresului pot fi localizate, cel mai adesea, in zona abdomenului.

Nu in cele din ura, hormonii pot determina excesul de grasime abdominala, in special pentru femeile aflate la menopauza, nivelul scazut de estrogen determinand de multe ori aparitia unei forme de mar a corpului chiar si pentru femeile care au avut pana atunci corpul in forma de para.

In concluzie, trebuie sa fim mai atenti la factorii pe care ii putem controla si sa impiedicam, pe cat posibil, depunerea excesului de grasime in zona abdomenului. Pentru a afla in ce masura burtica ta se datoreaza grasimii vircerale sau subcutanate si ce risc de boli cardiovasculare, de diabet sau de colesterol crescut prezinti, este necesar sa consulti un medic.

Daca vrei sa afli mai multe despre forma corpului, de mar, para sau ardei iute, click aici.

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

3 COMENTARII

  1. @florin – exista intradevar studii de acest tip referitoare la felul in care calciul influenteaza nivelurile de vitamina d si in consecinta concentratia acizilor grasi din celule. Dar acolo se discuta doar despre un anumit tip de iaurt (yoplait – parca) si sincer nu am ainteles de ce dat fiindca este vorba aici de calciu rezultatele sunt asa putenic depinzatoare de produse lactate. Surse de calciu mai sunt si altele.

  2. Este vorba de studiile facute de Dr. Michael Zemel de la Univ. Tennessee din Knoxville.Articolele au fost pulicate in MD de catre Dan Gwartney.

  3. Exista studii care arata ca, calciul provenit din lactate are proprietatea de a reduce grasimea si in special pe cea viscerala care este chiar periculoasa. Si in special iaurtul.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.