Grasimi saturate – care sunt si de ce sa le eviti?

7
30256

grasimi saturate

Grasimi saturate – un pericol

Sarbatorile au insemnat, pe langa bucurie si voie buna, excese alimentare pentru noi toti… mai ales in ceea ce priveste aportul de grasimi. Totusi, avem nevoie de grasimi: grasimile din alimentatie produc de 2 ori mai multa energie decat carbohidratii sau proteinele, sunt esentiale pentru procesul de absorbtie al vitaminelor liposolubile – A, D, E, K , dar si pentru sanatatea membranelor celulare. Nu putem si nici nu trebuie sa eliminam grasimile din dieta noastra, unele dintre acestea fiind extrem de sanatoase, dar nu ceea ce numim “grasimi saturate”.

Grasimi saturate si… grasimi sanatoase

Exista, asadar, grasimi nesanatose si grasimi sanatoase:

Grasimi nesanatoase: grasimi saturate, care provin in principal din surse animale, cresc nivelul de colesterol “rau” – LDL si pot cauza boli cardiovasculare si grasimi trasn, cele obtinute in general prin procesare si se gasesc in surse alimentare din carne, in margarina, unt si untura. Si ele cresc nivelul colestrolului rau si, automat, riscul de boli cardiovasculare;

Grasimi sanatoase: grasimi monosaturate si polisaturate, care se gasesc in anumite alimente precum nucile, uleiul de masline, de porumb sau de arahide, pestele sau avocado, aceste grasimi reduc nivelul de colesterol si echilibreaza nivelul insulinei;

Grasimi saturate – efectul asupra sanatatii

Grasimile saturate, cele care devin solide la temperatura camerei, cresc nivelul de colestrol si, consumate in exces,  determina aparitia arterosclerozei; ele formeaza placi de grasime ce se depun pe artere, ingreunand circulatia sangelui si crescand considerabil riscul de boli de inima. De asemenea, un consum mare de grasimi saturate a fost pus in legatura de specialistii de la Universitatea din Melbourne cu aparitia depresiei si a fluctuatilor emotionale la femei.

Totusi, este apoape imposibil sa eliminam complet aceste grasimi saturate din alimentatia noastra… motiv pentru care ar trebui macar sa incercam sa nu depasim limitele recomandate: aportul de grasimi saturate nu ar trebui sa depaseasca 7% – 10% din caloriile consumate intr-o zi , ideal fiind in jur de 15 g de grasimi saturale la o dieta de 2000 de calorii pe zi.

Grasimi saturate – cu ce le inlocuiesti

grasimi saturate
Exista cateva metode simple prin care poti micsora aportul de grasimi saturate, marindu-l pe cel de grasimi sanatoase: inlocuieste uleiul de floarea soarelui sau untul cu uleiul de masline, rontaie in loc de chipsuri, fistic, nuci sau migdale si consuma peste de 2- 3 ori pe saptamana, in loc de carne grasa.

Asadar, ai grija la ce si cat mananci de sarbatori si ramai in forma maxima! 😀

Grasimi saturate – care sunt si de ce sa le eviti?
3 (60%) 6 vot(uri)

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

7 COMENTARII

  1. Buna ziua….am si eu o problema..ma tot confrunt cu un colesterol total foarte mic 109.2mg/dl ,trigliceridele sunt48.5mg/dl…HDL -53.5 mg/dl si LDL 46 mg/dl ce pot sa fac…la ce medic as putea sa merg sa imi dea niste investigatii mai amanuntite,…pot sa spun ca mananc de toate si nu ma ingras..am 165 inaltime si 48 kg,,..mias dori sa mai pun vreo cateva kg dar nu reusesc…oare asta e cauza…coleterolul??

  2. Sufăr de balonare abdominala însoțită de constipatie câteodată sau reflux acid. De un an deja, nu stiu cum sa mai scap de asta. M-am realizat de sport de mai multe semințe si peste. Dar parca nu are niciun efect. Pun kg in plus; iar eu vreau sa slăbesc vreo 7kg… Ce sa mai fac???

  3. Completarile tale sunt valoroase, iar noi iti multumim pentru comentarii si te asteptam cat de des se poate cu astfel de informatii extrem de folositoare! 😀

  4. O mica completare la ceea ce scrie mai sus este aceea ca acele grasimi trans se elibereaza atunci cand ne apucam sa prajim acele produse din carne procesata specifice sarbatorilor. Adica facute din carne toacata. Am facut aceasta precizare intrucat aceste produse sunt la sarbatori pe masa tuturor. Si in plus se pare ca roamanii au o placere deosebita in consuma produse gen : carnati, chiftele, mititei.
    Dezechilibrul intre proteinele continute si grasimi este mare. Aceste produse nu contin colagen care este necesar. Ele sunt adevarate grenade cu grasime.
    O varianta la fel de proasta este aceea de a manca aceste produse afumate. Nu se recomanda nimanui asa ceva. Sunt toxice.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.