5 motive pentru care jogging-ul iarna este minunat

0
1286

jogging-ul

Jogging-ul, la temperaturi scazute

Si ce daca afara e putin mai frig, si ce daca asfaltul nu mai este atat de uscat ca vara? Aceste aspecte n-ar trebui sa ne opreasca din a alerga si pe timp de iarna pentru ca jogging-ul, chiar si la temperaturi mai scazute, ramane o activitate minunata cu numeroase beneficii pentru corpul si mintea noastra. Desigur, trebuie sa iei niste masuri de protectie atunci cand faci sport iarna, despre care poti citi aici.

Dar hai sa vedem impreuna principalele motive pentru care nu ar trebui sa ne oprim din alergat, indiferent de…. termometru. 🙂

Jogging-ul si principalele beneficii pe timp de iarna

Vremea rece este vremea ideala pentru a alerga, cel putin asta ne spune Tom Holland, autorul “The Marathon Method”, justificand prin faptul ca astfel este eliminata presiunea pe care caldura o exercita asupra trupului si consumul foarte mare de energie cauzat de aceasta, motiv pentru care majoritatea maratoanelor se tin in lunile octombrie si noiembrie. Si mai e ceva: efortul depus de organism pentru a-si mentine homeostazia la temperaturi scazute determina o ardere si mai accelerata a caloriilor. 😉

Aerul rece mareste capacitatea pulmonara si contribuie atat la cresterea rezistentei generale a organismului, cat si la imbunatatirea imunitatii, desigur cu conditia sa te echipezi corespunzator si sa te protejezi de raceala.

– Se pare ca iarna metabolismul incetineste datorita efortului fizic scazut si pentru a ajuta organismul sa salveze energie si grasime, motiv pentru care jogging-ul sau alergatul fecvent va mentine metabolismul la cote maxime si te va ajuta sa previi depunerea de kilograme in plus.

– La fel ca si alergatul pe nisip vara, alergatul pe zapada iti solicita muschii mai mult, in special pe cei ai picioarelor, dezvoltandu-i mai rapid si determinandu-te sa arzi mai multe calorii intr-un timp mai scurt.

– Niciodata nu este prea devreme sa incepi sa te pregatesti de… vara! Chiar daca zilele calduroase par extrem de departe, nu mai este pana cand vom schimba garderoba si nu vom stii incotro sa o apucam sa scapam repede de kilogramele in plus. De ce sa te infometezi 2 – 3 saptamani, cand poti incepe din timp sa ai grija de aspectul si de fermitatea corpului tau. Daca dedici cateva minute alergarii in fiecare zi, pana la vara vei avea un trup de invidiat! 😉

Jogging-ul te elibereaza de depresia de sezon, accentuata de zilele intunecate si temperaturile scazute, care nu doar ca va determina fluctuatii in starea ta de spirit, dar poate conduce si la o nevoie crescuta de zahar sau grasimi si la o stare de somnolenta mai puternica. Jogging-ul sau alergatul afara sunt activitati care determina cresterea nivelului de jogging-ulserotonina si te fac mai fericita, dovedit fiind faptul ca sportul in aer liber creste nivelul de energie si de optimism si diminueaza sentimentele negative, de tristete.

Jogging-ul si alergatul, pentru un trup frumos si sanatos

Asadar, imbraca-te bine, hidrateaza-te corespunzator si porneste in cursa pentru un trup sculptat! Sunt sigura ca vei reusi. 😉

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.