Lipsa de potasiu: simptome si alimente recomandate

0
27516

lipsa de potasiu

Cum recunoastem lipsa de potasiu?

Potasiul acest mineral esential pentru buna functionare a organismului, nu beneficiaza de aceeasi atentie din partea noastra precum calciul sau magneziu, din pacate. Alimentele bogate in potasiu protejeaza sanatatea sistemului cardiovascular, a celui nervos si a celui muscular si sunt extrem de importante in special pentru persoanele cu un stil de viata activ, intrucat acest mineral contribuie substantial la refacerea rezervelor de glicogen dupa un efort fizic intens.

De asemenea, o alimentatie bogata in potasiu determina si accelerarea arderii caloriilor si indepartarea mai rapida a kilogramelor in plus cu ajutorul sportului. Iata, asadar, cateva dintre semnele asociate cu lipsa de potasiu:

Lipsa de potasiu – Cele mai frecvente simptome

Spasmele, slabiciunea musculara, crampele, rigiditatea musculara, durerile musculare si tetania  reprezinta cateva dintre cele mai comune simptome ale carentei de potasiu din organism, afectand functionarea muschilor si conducand la o stare de oboseala si slabiciune generala. Un deficit sever de potasiu nu doar ca afecteaza buna functionare a muschilor, dar poate conduce chiar la distrugerea tesutului muscular, determinand aparitia rabdomiolizei.

Insa lipsa de potasiu nu afecteaza doar masa musculara, ci si muschii stomacului si ai intenstinelor, cauzand balonare, dureri abdominale, crampe sau constipatie.

Importanta majora potasiului pentru sanatatea inimii nu mai este o noutate pentru nimeni, motiv pentru care palpitatiile reprezenta una dintre principalele simptome al carentei de potasiu in organism, aceasta afectand contractiile ritmice ale inimii si determinand bataile puternice si accelerate.

Deficitul de potasiu este extrem de periculos si pentru sanatatea rinichilor: determinand pierderi mari de apa prin intermediul rinichilor, carenta de potasiu aduce cu sine urinari frecvente, hipotensiune, stari de ameteala sau de lesin, in special atunci cand ne ridicam dupa o perioada indelungata de stat jos. De asemenea, senzatia permanenta de sete este o alta urmare a urinarii frecvente determinate de deficitul de potasiu din organism.

Cei care experimenteaza o lipsa de potasiu pot resimti si amorteala, furnicaturi sau fierbinteala la nivelul membrelor.

Atentie: nivelul de potasiu din organism scade atunci cand consumam alcool, zahar sau cafea in exces, paine alba sau dulciuri rafinate. Cele mai bune surse de potasiu sunt bananele, broccoli, avocado, fasolea, spanacul, orezul brun, caisele, rosiile, migdalele, semintele de pin, fructele cu coaja lemnoasa sau pestele. Ai grija sa le incluzi cat mai des in alimentatia ta!

Lipsa de potasiu: simptome si alimente recomandate
4 (80%) 5 vot(uri)

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.