- Publicitate -Magazin Online Suplimente Nutritive
Acasă Sfaturi pentru slabit Nutritie Mancatul seara – ingrasa sau nu?

Mancatul seara – ingrasa sau nu?

0
4913
mancatul seara

mancatul seara

Una dintre regulile respectate cu sfintenie de cei mai multi oameni care vor sa slabeasca sau sa se mentina este sa nu mai manance seara, mai exact dupa ora 18:00.

Convingerea generala este aceea ca mancatul seara ingrasa. Pe de alta parte, unii specialisti in nutritie sustin ca o gustare inainte de culcare poate, de fapt, poate sa sprijine eforturile de pierdere in greutate. Chestiunea se devodeste destul de controversata si, de cele mai multe ori, raspunsul nu este acelasi pentru toata lumea.

Mancatul seara, responsabil pentru kilogramele in plus?

Inainte de toate, sa clarificam ca atunci cand spunem mancat seara, ne referim la o masa sau gustare servita intre cina si culcare.

Conform intelepciunii populare, sa mananci seara, inseamna sa favorizezi depunerea kilogramelor in plus, deoarece pe timpul noptii metabolismul incetineste. Astfel ca, acele calorii care nu au fost digerate inainte sa adormi, vor fi automat depozitate sub forma de grasime.

Pe de alta parte, exista numerosi specialisti in nutritie care sustin hotarat ca mancatul seara imbunatateste calitatea somnului si sprijina pierderea in greutate.

Si de aici, s-a creat confuzia. Mai ales ca dovezile stiintifice par sa aprobe ambele variante.

Metabolismul este totalitatea de procese desfasurate in mod continuu in organism, cu rolul de a mentine functionarea normala a organelor, a reface celulele si digera alimentele.

Aceste procese chimice necesita energie. Cantitatea minima de energie necesara organismul pentru desfasurarea lor se numeste rata metabolica bazala (RMB).

Citeste si: 10 Alimente care accelereaza metabolismul

Rata metabolica bazala a unei persoane consta intr-un procent cuprins intre 40 si 70% din totalul zilnic de energie necesar organismului, in functie de stilul de viata si varsta. Un metabolismul lent se traduce printr-o rata metabolica bazala scazuta.

Greutatea, varsta, sexul si genele sunt factori care joaca un rol important in determinarea ratei metabolice bazale.

Desi cei mai multi oameni cred ca metabolismul lent din timpul somnului duce la ingrasare, RMB-ul (rata metabolica bazala) in timpul somnului, nu este cu mult modificata fata de cea din timpul zilei. Corpul are nevoie de energie inclusiv pe timp de noapte.

Nu exista dovezi concludente care sa confirme ca inainte de culcare caloriile conteaza mai mult decat in oricare alt moment al zilei.

Corpul tau nu inmagazineaza mai multa grasime noaptea, decat in celelalte momente ale zilei. Capacitatea organismului de a acumula kilograme in plus este strans legata de ceea ce mananci, cat de mult si mai putin cand servesti mesele.

Nu mancatul seara te ingrasa, spun cercetatorii

mancatul seara

Un grup de cercetatori din Israel au testat teoria conform careia mancatul seara, dupa ora 6-7, ingrasa.

Studiul s-a desfasurat pe o perioada de 6 luni. Cercetatorii au comparat un grup de oameni care obisnuiau sa serveasca un mic dejun consistent, drept cea mai mare masa a zilei, si un grup care obisnuia sa manance dupa ora 20:00 cea mai generoasa masa a zilei.

Participantii care mancau seara, nu doar ca au pierdut mai mult in greutate, ci, totodata, au avut o senzatie de satietate mai mare pe parcursul studiului, decat ceilalti.

Comparativ cu cei pentru care micul dejun era cea mai importanta masa a zilei, oamenii care mancau dupa ora 20:00:

  • Au avut mai putine pofte si erau mai satisfacuti cu mesele lor;
  • Au slabit cu 11% mai mult;
  • Au pierdut cu 10% mai mult din circumferinta;
  • Au eliminat cu 10,5% mai multa grasime corporala;

Cu toate acestea, nu inseamna ca ar trebui sa servesti cea mai mare masa a zilei dupa ora 20:00. Studiul si-a propus sa demonstreze ca nu mancatul seara se face responsabil de kilogramele in plus.

Un alt studiu, desfasurat in America, a descoperit ca oamenii care mancau 70% din totalul zilnic de calorii seara, dupa ora 19:00, au pierdut mai multa grasime corporala si si-au mentinut in acelasi timp masa musculara intacta.

Descopera reteta succesului pentru tine!

Foarte multi oameni mananca seara din plictiseala sau emotional si foarte putini pentru ca le este intr-adevar foame. Astfel, ajung sa consume mai multe calorii decat necesarul lor zilnic. In astfel de conditii, intr-adevar, mancatul seara duce la ingrasare. Acest lucru nu inseamna ca organismul proceseaza diferit alimentele, comparativ cu alte momente ale zilei ci ca, pur si simplu, s-a depasit numarul de calorii necesar.

Desi sa mananci carbohidrati buni seara tarziu te poate ajuta sa ai un somn odihnitor, atunci cand te trezesti pe timp de noapte ca sa mananci, apar probleme. Daca faci asta, inseamna ca nu dormi destul. Iar lipsa somnului, este strans legata de acumularea kilogramelor in plus.

Oamenii de stiinta au descoperit ca cei care dormeau 5 ore pe noapte sau mai putin, se ingrasau cu 2,5 ori mai mult, in special in regiunea abodminala, decat cei care obisnuiau sa doarma intre 6 si 7 ore pe noapte.

Persoanele care sufera de un deficit de odihna, au tendinta sa manance mai mult si sa utilizeze mai putina energie, pentru ca sunt obositi.

Lipsa somnului incetineste metabolismul, creste apetitul si reduce numarul de calorii topite.

Acestea fiind spuse, ai doua optiuni:

  1. Daca iti poti controla apetitul, este in regula sa mananci seara, iar acest lucru nu va favoriza acumularea kilogramelor in plus;
  2. Daca, in schimb, mancatul seara iti deschide apetitul si tanjesti dupa inca o gustare la ore tarzii din noapte, vei vrea, intr-adevar, sa nu iei ultima masa a zilei mai tarziu de 18:00;

Orice varianta ai alege, este bine sa fii constienta ca cea mai buna optiune pentru tine are legatura cu stilul tau de viata si comportamentul alimentar, si mai putin cu mancatul la anumite ore. Somnul nu provoaca acumularea kilogramelor in plus, ci excesul de calorii.

Cum sa mananci seara, ca sa nu te ingrasi

Mancatul seara poate duce la ingrasare daca adormi imediat dupa masa.

Daca adormi seara imediat dupa ce iei masa, cel mai probabil nu te vei bucura de un somn odihnitor, neintrerupt. Iar acest lucru, asa cum mentionam ulterior, poate duce cu usurinta la depunerea kilogramelor in plus.

Cand nu dormi suficient, productia de hormoni responsabili cu senzatia de foame creste, iar a celor responsabili cu transmiterea senzatiei de satietate scade. Astfel, vei manca mai mult decat necesarul tau zilnic, pentru ca vei resimti mai acut senzatia de foame.

Ideal este sa servesti masa cu 1-2 ore inainte de culcare, pentru a favoriza deigestia si a impiedica acumularea kilogramelor in plus.

Nu are importanta la ce ora mananci! Conteaza mai mult ce si cat mananci si cat esti de activa in timpul zilei.

Acesti factori vor determina daca te ingrasi, slabesti sau te mentii.

Atata vreme cat nu depasesti necesarul zilnic de calorii si alegi o gustare sanatoasa, mananci cu 1-2 ore inainte de culcare, nu se pune problema ca mancatul seara te ingrasa.

Surse: http://www.bornfitness.com

Mancatul seara – ingrasa sau nu?
4.3 (86.67%) 3 vot(uri)

NICIUN COMENTARIU

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

SFATURI GRATUITE IN EXCLUSIVITATE

Introdu adresa ta de email mai jos pentru a primi gratuit ultimele articole si promotii de pe topfitness.ro.

Te-ai abonat cu succes!