Mentinerea greutatii de Sarbatori – misiune imposibila?

0
463

mentinerea greutatii

Mentinerea greutatii si tentatiile “de sezon”

Recunoaste: oricat ai fost de atenta cu silueta ta, de Sarbatori vei gusta “cate putin din fiecare”, spunandu-ti in gand “Ei, lasa, daca nici de Craciun, atunci cand?”. Dar cum ramane cu eforturile pentru mentinerea greutatii de pana acum care se vor transforma, peste noapte, in eforturi monumentale pentru a o… recapata?

Dar ai dreptate: de Sarbatori putem lasa deoparte dietele drastice, cu 2 conditii – sa nu cadem in cealalta extrema si sa facem miscare! Cum? Foarte simplu!

Mentinerea greutatii – cum facem miscare de Sarbatori:

20 minute/ zi. Este greu sa iti mentii programul obisnuit de Sarbatori, in special atunci cand vine vorba despre miscare, dar 20 minute/ zi sunt convinsa ca iti poti gasi! Urci scarile 5 minute (cand pleci si cand te intorci acasa), te zbengui pe muzica vesela inca 10 minute dimineata, inainte de a intra la dus, iar 5 minute faci canteva miscari usoare inainte de culcare.

Nu-i asa ca e foarte simplu? Si-atunci… de ce ne este atat de greu?

“E prea frig, nu pot face sport afara!” Hmm… dar daca ti-as spune ca alergand pe zapada vei arde mai multe calorii decat in timpul verii, datorita faptului ca iti soliciti mai mult muschii?

Cea mai simpla masura pentru mentinerea greutatii este sa ne miscam zilnic, iar cat timp ne imbracam corespunzator, ne hidratam bine si avem grija la gheata, miscarea iarna este mai mult decat binevenita: creste capacitatea pulmonara, imbunatateste metabolismul, indeparteaza starea de moleseala specifica perioadei de iarna.

Oboseala de Sarbatori, cauzata de alergatul dupa cadouri, serile lungi la masa, mancatul excesiv, te poate impiedica sa faci miscare.

Solutia: miscarea, din nou! Cateva minute de efort fizic nu doar ca sunt esentiale pentru mentinerea greutatii, dar iti vor oferi o energie la care nu prea ai indraznit sa speri in aceasta perioada. Trebuie doar sa incerci.

Raceala… iata un alt impediment in fata miscarii. Daca gripa sau raceala te tine la pat, desigur, nu este cazul sa iti fortezi organismul, insa daca doar iti curge putin nasul… nu e o scuza! Alege miscari usoare, exercitii cu intesitate redusa, mergi pe jos… te vei simti mai bine.

“Incep de la anu’!” Nu-i asa ca si tu gandesti asta in secret? Ei bine, foarte multe persoane se “apuca de miscare” dupa Sarbatori, dar majoritatea… se lasa la fel de repede. Daca vrei sa faci ceva bun pentru tine si pentru sanatatea ta, nu-ti mai stabili date, ore s.a.m.d. Incepe de azi!

Ca sa nu mai vorbim despre toate mustrarile de constiinta dupa mesele grele care vor fi mult mai… usoare daca ai facut si putina miscare. 😉

Obiectiv: mentinerea greutatii in lunile de iarna

Pentru ca Sarbatorile trebuie sa ne aduca momente frumoase alaturi de familie si prieteni, nu kilograme in plus, iti doresc sa reusesti sa te mentii in forma, in ciuda meselor bogate. Chiar nu e greu!

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.