Fitness pentru incepatori

6
729

fitness pentru incepatori

Fitness pentru incepatori, „de la anu’ „

Pentru ca mai este putin si facem lista de dorinte pentru noul an, iar multi dintre noi isi doresc (an de an) sa traiasca mai sanatos si sa faca mai multa miscare, m-am gandit sa adun la un loc cele mai frecvente nelamuriri despre fitness, pentru incepatori sau, de ce nu, pentru cei cu putina experiente, in speranta ca si tu vei alege face “pasul cel mare” in anul care vine.

Iar daca deja ai inclus fitness-ul in viata ta, sper ca randurile de mai jos sa te ajuta sa obtii rezultatele dorite mai repede si mai usor.

Fitness pentru incepatori: cele mai comune intrebari

–          Trebuie sa mananc inainte de fitness?

Raspunsul este cat se poate de simplu: da. Acum ceva timp vorbeam despre ineficienta exercitiilor pe stomacul gol, despre faptul ca facand sport fara sa fi mancat nimic in prealabil nu arzi grasimea, ci slabesti muschii.

Asadar, ce trebuie sa faci: ia o gustare de 150 – 200 calorii cu o ora inainte de antrenament, cum ar fi o banana si jumatate de cana de iaurt. Afla mai multe despre ce trecuie sa consumi inainte de antrenament.

–          Cate zile de repaos sunt necesare intre sesiunile de exercitii fizice?

Fie ca vorbim despre fitness pentru incepatori sau pentru avansati, depinde de intensitatea antrenamentului: daca, spre exemplu, antrenamentul tau a fost unul dur, poti avea nevoie chiar si de 3 zile de repaos. De asemenea, trebuie sa stii ca daca lucrezi intens aceeasi grupa musculara 2 zile la rand, iti poti compromite efortul si te vei expune unui risc mare de accidentare.

Permite, asadar, muschilor sa se recupereze, iar in zilele de pauza alege alte modalitati de a face miscare: jogging, mers vioi, ciclism, inot s.a.m.d. De multe ori, intensitatea unui antrenament este mai importanta decat frecventa exercitiilor, deci nu te suprasolicita!

          Cand si cum trebuie sa lucrezi abdomenul?

Atunci cand vine vorba despre fitness, nu putem face abstractie de una dintre zonele care se bucura de cea mai multa atentie din partea reprezentantelor sexului frumos: abdomenul. Cum este indicat sa lucram abdomenul pentru a topi rapid inesteticul strat adipos?

Multe persoane folosesc exercitii speciale pentru abdomen, pe care le executa de obicei la sfarsitul antrenamentului de fitness. Pentru incepatori sau pentru cei cu experienta, abordarea moderna nu inseamna sa lucram abdomenul pe parcursul intregului antrenament, mentinandu-l incordat atat in cursul exercitiilor cu banda elastica, spre exemplu, cat si in cadrul celor de rezistenta sau al flotarilor.

Desigur, asta nu insemna ca nu trebuie sa dedici timp si exercitiilor destinate acestei grupe musculare, dar abdomenul trebuie sa fie “lucrat” pe durata intregului anternament.

–          Exercitiile clasice mai dau rezultate?

Ce ne mai trebuie flotari, genuflexiuni, abdomene, cand exista atatea aparate moderne, masaje si alte metode care ne scapa de grasime intr-o clipa? Ne trebuie! Greu poti vorbi despre fitness fara sa aduci in discutie si aceste exercirii care, pe cat de banale par, pe atat sunt de eficiente!

Insa, mare atentie: este extrem de important sa le executi corect. Daca  acum putin timp vorbeam despre cum se fac abdomenele, cateva cuvinte si despre celelalte 2 exercitii “clasice”:

Genuflexiuni: de obicei, atunci cand facem genuflexiuni, incercam sa indoim genunchii la 90°, dar se poate si mai mult, pentru a nu exercita o presiune prea mare pe solduri.

Flotari: flotarile sunt grele, trebuie sa recunoastem, dar daca nu le poti executa perfect, nu inseamna ca nu trebuie sa le executi deloc. Poti incerca, spre exemplu, sa iti sprijini mainile de o scara sau de un prag mai inalt pentru a-ti fi mai usor.

–          Fac fitness de ceva vreme, dar nu mai slabesc. De ce?

Cel mai probabil ai intrat intr-o faza de platou. Cu alte cuvinte, corpul tau s-a obisnuit cu efortul fizic depus in cadrul sedintelor de fitness, iar ceea ce trebuie sa faci tu este sa-l provoci. Creste intensitatea  sau durata exercitiilor cardio cu cateva minute, iar pentru exercitiile cu greutati, incearca si cu gantere putin mai mari.fitness pentru incepatori

Despre fitness pentru incepatori si despre corpul visat

Nu e simplu, nimeni nu a spus acest lucru, dar nu e nici atat de greu pe cat iti inchipui sa ai silueta dorita. Singura conditie este… sa incerci!

Daca ai vreo nelamurire legate de fitness pentru incepatori sau in general, asteptam intrebarile la rubrica de comentarii. 😀

Multumim pentru vot!
Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

6 COMENTARII

  1. Buna foarte interesant articolul si site-ul. Cred ca e timpul sa revin la greutatea potrivita. Daca fac Tae-Bo cardio cele 30 de minute de cate ori ar trebui sa il fac pe saptamana? daca fac in ficare zi obosesc si nu mai fac o lunga perioada. Cum sa imi stapanesc poftele? Asta pare cel mai greu multumesc

    • Buna Maria! Dupa mai multe antrenamente a cate 15 minute, corpul se va adapta si o sa
      oboseasca mai greu, deci durata alergarii va creste. Cu alte cuvinte, continua! 🙂

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.