5 confuzii comune despre pierderea in greutate

0
1364

pierderea in greutate

Pierderea in greutate si neclaritati frecvente

Pierderea in greutate presupune, de foarte multe ori, experiente frustrante: trebuie sa mananci cu restrictii, sa faci numeroase exercitii fizice si apoi…sa astepti minunea! Insa, cateodata… nu se intampla mai nimic si tu nu intelegi de ce, cu atatea eforturi, nu slabesti nici pe sfert din cat ti-ai dori.

Lucrurile nu stau atat de simplu, pierderea in greutate necesita anumite sacrificii dar si o intelegere a problemelor ce pot interveni in cursul efortului tau de a slabi.

Din acest motiv, astazi iti prezentam si iti clarificam cele mai comune 5 nelamuriri legate de pierderea in greutate, in speranta ca te vor ajuta pe viitor.

 Pierderea in greutate – intrebari si raspunsuri

1. Cand voi incepe sa slabesc?

Ei bine, la aceasta intrebare nu exista un raspuns unic deoarece exista atat de multi factori care pot influenta pierderea in greutate, incat ritmul acesteia difera de la persoana la persoana; acesti factori pot fi legati de cum metabolismul, varsta, greutatea, rezistenta corporala sau pot fi genetici. Totusi, in mod normal, daca ai redus cantitatea de calorii consumata zilnic cu 500 si faci miscare si exercitii fizice in fiecare zi, ar trebui sa slabesti aproximativ 0.5kg/ saptamana.

Ce trebuie sa faci? Focuseaza-te pe ce poti controla, adica pe alimentatie, miscare si pe evitarea stresului si nu te mai cantari in fiecare zi; de asemenea, poti incerca o dieta personalizata recomandata de un medic nutritionist. Incearca sa acorzi importanta si celorlalte beneficii buna pe care ti le ofera schimbarea stilului de viata, cum ar fi sanatatea si starea fizica mai buna.

2. Am incetat sa mai slabesc. Unde gresesc?

Perioadele de platou sunt experimentate de cei mai multi dintre cei care incearca sa slabeasca pentru ca organismul incepe sa se obisnuiasca in ceea ce priveste dieta si exercitiile practicate, acestea devenind mai putin eficiente.

Daca te afli intr-o perioada de platou, iata ce poti face: mareste intensitatea exercitiilor, incearca un antrenament diferit sau un sport pe care nu l-ai mai practicat pana in prezent, ridica greutati pentru a-ti intari corpul si pentru a stimula metabolismul sau adauga inca o zi de antrenament pe saptamana.

3. De ce nu pot scapa de grasimea de pe burta si de pe coapse?

Unele parti ale corpului…reactioneaza mai lent, dar foarte mult depinde si forma corpului tau. Poti incerca exercitiile cardio pentru un antrenament mai intens, exercitii specializate pentru indepartarea grasimii de pe burta sau exercitii pentru coapse subtiri. In orice caz, chiar daca rezultatele sunt mai putin vizibile in aceste zone dar ai inceput sa slabesti per total, te afli pe drumul cel bun si, in cele din urma, vei reusi ce ti-ai propus.

4. Fac exercitii si…ma ingras! De ce?

In ceea ce priveste pierderea in greutate, trebuie sa stii ca este posibil sa-ti modelezi corpul si fara a slabi la propriu. Ceea ce se intampla este ca, in locul grasimii, se formeaza muschi, motiv pentru care o modalitate mai adecvata de a-ti masura performanta poate fi centimetrul, nu cantarul.

De asemenea, daca te ingrasi trebuie sa arunci o privire in farfurie: nu cumva compensezi prin mancare efortul fizic, in speranta ca exercitiile iti permit sa manaci mai mult? Ei bine, aceasta este o greseala, ca si lipsa de odihna in urma antrenamentului, ambele afectandu-ti eforturile de a slabi.

5. Practic un antrenament fizic de cateva saptamani si nu vad rezultate. Cum sa continui?

Pierderea in greutate necesita timp, rabdare si consecventa. Nu te poti da batut(a) dupa 2-3 saptamani pentru ca, desi poate tu nu observi, corpul tau incepe sa se modifice si tu incepi sa te bucuri si de alte beneficii ale miscarii: nivel depierderea in greutate energie mai ridicat, un somn mai bun, o capacitate superioara de concentrare, o circulatie mai buna si mai multa incredere in sine. Incearca sa iei si aceste aspecte in considerare si sa nu transformi efortul de a slabi intr-un stres permenant, pentru ca o astfel de stare iti reduce semnificativ sansele de reusita.

Pierderea in greutate – esecuri si reusite

Pierderea in greutate nu este o chestiune usoara, iar tu trebuie sa intelegi acest lucru din start si sa te pregatesti psihic pentru a nu ceda in cazul in care lucrurile nu decurg asa cum ai sperat. Insa, cum orice efort este rasplatit mai devreme sau mai tarziu, asa va fi si in acest caz, deci ai rabdare si putere…si vei reusi! Succes!

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.