7 exercitii de stretching pentru incalzire si flexibilitate

2
44803
Figura 6
Figura 6

Exercitii de stretching – necesare pentru un corp relaxat

Inainte de orice antrenament, incalzirea ar trebui sa dureze minimum 5-7 minute, necesar fiind pentru a imbunatati gradul de flexibilitate al corpului, pentru coordonarea, pentru elasticitatea muschilor, pentru a creste ritmul cardiac si circulatia sangelui si pentru a preveni accidentele in sport.

Una dintre modalitatile de incalzire recomandate consta in exercitii de stretching, eficiente pentru a incepe antrenamentul relaxat(a) si fara a-ti forta muschii. In timpul acestor exercitii de stretching  trebuie sa mentii pozitia cateva secunde, sa repeti miscarea de 2-3 ori si sa respiri normal. Apoi vei fi pregatit(a) pentru un antrenament ca la carte!

7 exercitii de stretching simple si rapide

Urmatoarele exercitii de stretching pot fi executate atat inainte, cat si dupa antrenament, pentru a nu opri brusc efortul fizic, lucru ce poate fi daunator pentru sanatatea si performanta ta sportiva. Iata 7 exercitii de stretching pe care ti le propunem astazi:

Figura 1
Figura 1

1. Exercitii de stretching pentru gat: stai in picioare cu spatele drept si mainile libere pe langa corp. Indoaie-ti usor gatul in fata, apropiindu-ti barbia de piept si ramai in aceasta pozitie 5 secunde. Repeta miscarea de 1-3 ori. Aceeasi miscare o poti face si in stanga si in dreapta, pentru o flexibilitate mai mare a acestei zone a corpului. (Figura 1)

 

Figura 2
Figura 2

2. Exercitii de stretching pentru umeri si brate: stai in pozitie verticala si pune mana dreapta pe umarul stang. Cu mana stanga trage de cotul drept peste piept si tine-l asa 10-15 secunde. Repeta exercitiul de 2 ori pentru fiecare brat. (Figura 2)

 

Figura 3
Figura 3

3. Exercitii de stretching pentru spate, umeri si mijloc: stai in picioare, tinand genunchii foarte usor indoiti, mainile dreasupra capului. Tine cu mana dreapta cotul stang si trage usor de el in jos, timp in care iti indoi trunchiul in partea dreapta. Ramai in aceasta pozitie 10-15 secunde, apoi repeta msicarea si pe cealalta parte a corpului. (Figura 3)

 

Figura 4
Figura 4

4. Exercitii de stretching pentru coapse: stai in picioare la o distanta mica de un perete si propteste-ti palma stanga pe acesta. Tinand spatele drept, apuca varful piciorului stang cu mana dreapta si trage  usor de el spre posterior. Mentine pozitia 10-20 de secunde, apoi repeta exercitiul pentru celalalt picior. (Figura 4)

 

Figura 5
Figura 5

5. Exercitii de stretching pentru solduri si picioare: stai pe podea, cu piciorul drept intins in fata si piciorul stang indoit peste cel drept, sprijinindu-se in talpa pe podea, paralel cu genunchiul drept. Trage genunchiul stang spre umarul opus si mentine pozitia 10-20 de secunde. Repeta miscarea si pentru piciorul drept. (Figura 5)

 

Figura 6
Figura 6

6. Exercitii de stretching pentru partea din spate a piciorului si partea de jos a spatelui: stai pe podea cu picioarele intinse. Indoaie genunchiul stang in lateral si propteste-ti talpa stanga de pulpa dreapta. Inclina-ti trunchiul in jos, tinand palmele in dreapta si in stanga gambei drepte. Mentine aceasta pozitie 10-20 de secunde, apoi repeta miscarea pentru celalalt picior. (Figura 6)

Figura 7
Figura 7

7. Exercitii de stretching pentru umeri, brate, coapse si glezne: intinde-te pe podea, tinand picioarele drepte si apropiate. Ridica bratele drepte deasupra capului si intinde-ti picioarele tragand in acelasi timp de brate in sus. Ramai in aceasta pozitie 5 secunde, apoi repeta miscarea. (Figura 7)

Exercitii de stretching pentru un corp atletic si flexibil

Ai vazut cat de simplu este sa faci o incalzire corespunzatoare si sa te dezmortesti dupa un pui de somn sau dupa o zi obositoare? Aceste exercitii de stretching te vor ajuta sa te relaxezi, sa te destinzi, sa scapi de durerile musculare si sa-ti pregatesti corpul pentru efort. Altele vor fi rezultatele antrenamentului tau! 😉

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

2 COMENTARII

  1. Chiar sunt cele mai bune exercitii, si stiu despre ce vorbesc pentru ca am scris si eu despre stretching. Vi le recomand sa le executati oridecate ori aveti ocazia pentru ca sunt importante.

  2. Buna ziua . Poate-mi spuneti si mie , care sunt un amarat de student la U.N.E.F.S,care este partea din spate a piciorului si partea de jos a spatelui. 🙂 . Un pic de terminologie n-ar strica. Multumesc

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.