Pofta de dulciuri – cum o controlezi?

3
1422

pofta de dulciuri

Pofta de dulciuri, inamicul Nr. 1

O bucatica de ciocolata, doua, trei… si iata cum toate eforturile de a te abtine de la mancaruri grele sau bogate in grasimi si de a da jos cele cateva kilograme in plus au fost compromise. Insa atunci cand pofta de dulciuri isi face aparitia, parca nimic nu poate sta intre noi si cutia de bomboane, iar doamnele si domnisoarele stiu acest lucru cel mai bine. Regrete ulterioare… nu-si mai au rostul.

Ei bine, astazi ti-am pregatit cateva sfaturi care, speram noi, te vor ajuta sa te lupti cu pofta de dulciuri si sa iesi… victorioasa!

Trucuri pentru a inlatura pofta de dulciuri

Un studiu realizat de cercetatorii de la University of Exeter a demonstrat faptul ca o plimbare de 15 minute pe zi poate reduce consumul de ciocolata la jumatate! Experimentul a vizat in special obiceiul multora de a rontai tot felul de dulciuri in special in timpul programului, sperand ca acestea le vor furniza o doza mare de energie, vor contribui la diminuarea stresului sau ca vor inlatura plictiseala… Insa studiul a demonstrat ca acest consum regulat de ciocolata nu se datoreaza stresului si ca poate fi diminuat considerabil prin cateva minute de miscare pe zi, cu un efect extraordinar de benefic asupra dispozitiei, a nivelului de energie si a diminuarii dependentelor in general.

Asadar, iata cum sportul este un aliat de incredere si in lupta cu pofta de dulciuri, insa mai poti apela la cateva trucuri:

Bea multa apa in fiecare zi! Lasand la o parte beneficiile bine cunoscute ale consumului de apa, acesta te poate tine departe si de dulciuri pentru ca una dintre cauzele pentru care simtim nevoia de a rontai tot timpul poate fi deshidratarea pe care o confundam cu… foamea.

Consuma proteine la fiecare masa: acestea sunt digerate mai lent decat carbohidratii si astfel iti vor conferi o senzatie de satietate de lunga durata si te vor ajuta sa rezisti desertului.

Incercarea de 15 minute: daca simti cu pofta de dulciuri te copleseste, acorda-ti 15 minute in care sa faci cu totul altceva, fie ca iesi sa te plimbi, citesti cateva pagini sau asculti 2-3 melodii. De obicei, in urma acestei perioade, pofta se diminueaza substantial.

Combina! Cand simti ca nu poti rezista nevoii de dulce, incearca sa combini, fie ca este vorba despre cateva migdale cu fulgi de ciocolata sau cateva feliute de banana in sos de ciocolata. Astfel, iti vei potoli pofta de dulciuri si te vei bucura si de beneficiile alimentelor sanatoase.

Respecta un program al meselor si al gustarilor sanatoase pentru a mentine stabil nivelul de zahar din sange si al energiei si pentru a nu cadea prada mancatului… irational.

Substituenti: fructele crude sau uscate, legumele, semintele sau nucile, toate acestea te pot ajuta sa indepartezi pofta de dulciuri si sa-ti mentii silueta si santatatea, iar daca nu le ai la indemana… incearca guma de mestecat.

Pofta de dulciuri… incontrolabila?

pofta de dulciuri
Iata cum putem diminua pofta de dulciuri si efortul ulterior de a scapa de kilogramele in plus. Si mai e ceva: se pare ca daca reusesti sa te abtii de la dulciurile/ mancarurile preferate nesanatoase timp de 3 saptamani, vei reusi sa le inlaturi din alimentatia ta pentru ca gusturile ti se vor schimba. 🙂

Eu iti urez mult spor si putere de a rezista acestor tentatii periculoase, iar daca mai cunosti si alte trucuri, le asteptam cu interes! 😀

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

3 COMENTARII

  1. Din pacate endorfinele care sunt stimulate de zaharul din aceste dulciuri actioneaza ca un drog. Modalitatile de a ”scapa ” sunt bune. Cea mai buna metoda este autoeducatia. Daca nu vrei sa faci un lucru ,atunci nu il faci. Metoda de a face altceva atunci cand apare aceasta nevoie este poate cea mai buna.
    Sa nu uitam ca celulele cerebrale se hranesc exclusiv cu glucoza. Deci zaharul este si el necesar. Dar cea mai buna sursa sunt fructele. Adina a explicat la un alt subiect ce inseamna asta.

  2. Ne bucuram mult cand primim feedback din partea cititorilor si mai ales atunci cand articolele noastre le sunt folositoare. Iti multumim pentru interes si iti dorim spor si multa vointa! 🙂 Si… felicitari pentru ca te-ai lasat de fumat!

  3. merci pt articol, imi este foarte folositor. De mancat, mananc putin insa dulciurile mi-au dat 10 kg in ultimele luni din cauza ca m-am lasat de fumat. O sa respect regulele acestea si sunt convinsa ca vor functiona.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.