Respiratie corecta in timpul alergarii – Scurt ghid esential

0
3737
respiratie corecta

respiratie corecta

Respiratie corecta, pentru un plus de energie

Te-ai intrebat vreodata de ce sunt zile in care ai impresia ca poti face inconjurul lumii si zile in care rezistenta ta este zero? Pe langa numarul de ore dormite, nivelul de stres si alimentatie, respiratia joaca un rol crucial in stabilirea nivelului de energie al organismului. Puterea si rezistenta muschilor sunt sustinute de o respiratie corecta, iar aceasta se invata.

Respiratie corecta in 4 pasi

1. Invata sa respiri profund: Plamanii sunt doar un pic mai mici decat cutia ta toracica, dar cei mai multi dintre oameni au tendinta de a-si folosi doar o treime (cea superioara) a acestui organ. Atunci cand tragi adanc aer in piept, plamanii se extind, apasa pe diafragma, obligandu-ti abdomenul sa se extinda si el in timp ce plamanii se umplu cu aer. Respiratia profunda in timpul alergarii elimina starile de ameteala si greata. Cu un pic de antrenament, poti invata sa iti folosesti plamanii la capacitate maxima si sa iti cresti rezistenta.

2. Respira…ritmat! Pentru o alergare usoara, inspira in timp ce faci 3-4 pasi si expira in timp ce parcurgi acelasi numar de pasi. Numara pasii in minte si iti va veni mai usor sa iti ajustezi respiratia la ritmul alergarii! Daca alergarea este una mai intensa, tempo-ul respiratie trebuie sa creasca pentru a sprijini productia de energie: inspiri timp de 1-2 pasi, expiri timp de 1-2 pasi.

3. Regleaza-ti respiratia in functie de temperatura! Este important sa respiri pe nas in anotimpurile mai friguroase. Aerul respirat pe gura este mai rece si mai uscat decat cel inspirat prin nari, nefiind benefic pentru plamanii tai. Nasul functioneaza ca un filtru pentru impuritati, incalzind in acelasi timp aerul inspirat. Rezultatul? Socul va fi mai mic pentru plamani daca alegi sa tragi aerul pe nas.

4. Respira pe nas! Credeai ca e bine sa respiri pe nas doar in anotimpurile reci? Ei bine, nu. Respiratia pe nas este mai profunda si mai eficienta decat cea pe gura, si te va ajuta sa ai o rezistenta mai buna la efort indiferent de temperatura aerului. Incepe de acum sa o exersezi!

 

Nu uita: o respiratie corecta este aliatul unui antrenament reusit! Daca ajungi sa o stapanesti, aceasta te va feri de episoadele neplacute, cum ar fi senzatia de sufocare din timpul exercitiilor, si iti va creste negresit rezistenta.

Atentie! Daca ai respiratie greoaie, ia in considerare de ce afectiuni ai putea suferi. Pentru mai multe detalii, click aici.

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.