Senzatie de oboseala dupa-amiaza? Incearca aceste trucuri!

5
1188

senzatie de oboseala

Senzatie de oboseala nejustificata?

Cred ca toti am experimentat-o: acea senzatie de oboseala care ne loveste la ora pranzului, eventual dupa ce am luat masa, si care ne impiedica sa ne concentram si sa ne terminam treaba cu acelasi spor pe care l-am avut in primele ore ale zilei.

Si-atunci ce facem? Alergam la filtrul de cafea sau la cutia de energizant, in speranta ca ni se vor incarca bateriile ca prin minune. Gresit!

In primul rand, trebuie sa tii cont de faptul ca o cana de cafea reprezinta un stimulent de succes… pe termen scurt. Iar atunci cand efectul dispare, ne simtim mai obositi si… mai flamanzi. Corpul realizeaza ca acea ceasca de cafea nu este o sursa de energie, motiv pentru care este recomandat sa optam pentru o gustare sanatoasa, al carei efect va fi unul de durata.

Si mai sunt cateva trucuri mici pe care le poti aplica atunci cand te incearca suparatoarea senzatie de oboseala, cum ar fi:

Sfaturi pentru a combate senzatia de oboseala de la mijlocul zilei

– Ia micul dejun!

Pentru multi dintre noi, ceasca de cafea despre care am vorbit mai sus este, din pacate, mai importanta decat micul dejun. Si totusi, unul dintre secretele pentru a avea energie intreaga zi, si in special in prima parte a zilei, este sa luam un mic dejun consistent, format din alimente cum ar fi: cereale integrale, lapte sau suc natural de fructe, unt de arahide cu paine prajita integrala si o banana, un ou si o felie de branza cu un continut scazut de grasime, cu alte cuvinte proteine si carbohidrati complecsi.senzatie de oboseala

La pranz, alege o salata de ton, o bucatica de piept de curcan cu salata verde, nu fast-food sau paste. Si nu uita de ceai! Dupa-amiaza, delecteaza-te cu o cana de ceai verde sau negru, atat pentru energie, act si din ratiuni ce tin de silueta.

– Gustari sanatoase

Pentru a indeparta acea senzatie de oboseala care iti da tarcoale la orele amiezii, tine aproape gustari sanatoase, precum fructe proaspete, biscuitei integrali, nuci, miglale, alune (neprajite si fara adaos de sare, miere etc.), fructe uscate, iaurt, chair o canuta de popcorn sau o bucatica de ciocolata neagra.

Organismul tau are nevoie de astfel de gustari pentru a mentine nivelul glicemiei in limite normale si, automat, pentru a avea energie intreaga zi.

– Bea un pahar de apa!

De multe ori, aceasta senzatie de oboseala se datoreaza si deshidratarii organismului, deci bea un pahar cu apa (eventual si cu un strop de zeama de lamaie) si energizeaza-te instant!

– Indreapta-ti spatele!

Postura gresita la birou, cu spatele incovoiat si capul in fata, ne oboseste, fortand muschii si secatuindu-ne de energie. Asadar, indreapta-ti spatele si vei vedea cum vei incepe sa te simti mai bine. 🙂

De asemenea, aminteste-ti sa te mai ridici din cand in cand de la birou, pentru a-ti pune sangele in miscare! Asadar, fie ca dai faci mai multe drumuri sa-ti umpli paharul cu apa, ca faci cateva miscari simple la birou pentru a te dezmorti sau ca rezervi cateva minute din pauza de masa pentru o plimbare scurta, vei indeparta senzatia de oboseala.

– Bucura-te de lumina soarelui!

Cand simti ca energia te paraseste, scoate capul cateva minute pe geam si respira adanc. Lumina naturala te va energiza, iar cele cateva minute de respiratie adevarata vor diminua nivelul de stres si iti vor imbunatati capacitatea de concentrare.

Alte trucuri marunte pentru a evita senzatia de oboseala

Cateva minute de muzica vesela in casti sau cateva frunzulite de menta sau rozmarin te vor ajuta sa-ti recapeti energia si sa iti indeplinesti cu succes sarcinile zilnice.

Pentru a invinge starea de oboseala mai poti incerca si aceste 5 miscari simple.

Spune-mi, tu cum te lupti cu senzatia de oboseala de dupa-amiaza?

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

5 COMENTARII

  1. Eu am luat Red Energy de la B!TONIC, este un complex bogat de minerale si saruri. Uite, iti dau codul meu promotional pentru 20% reducere :B!TONICB!EAUTY

  2. Foarte bune sfaturile in legatura cu alungarea oboselii de la birou…urmez toate aceste sfaturi, incluzand evident cafelutza….in plus de curand alternez scaunul de birou cu o minge gonflabila, care imi da posibilitatea sa fac cateva miscari de mobilitate si inviorare…si evident citesc postari pe diferite site-uri in legatura cu subiecte interesante ca acesta, evident ascultand in surdina muzica… apoi inca o tura serioasa de munca si uite asa mai trece agreabil o zi de munca la birou!!! Sa aveti spor maxim si oboseala putzina!!

    • Felicitari, Simona, ca ai reusit sa imbini utilul cu placutul! Si munca pare mai frumoasa, nu-i asa? 😉 Multumim la fel! Multa sanatate!

  3. Probabil ca asta se datoreaza faptului ca pe la orele pranzului intestinul subtire lucreaza la maxim. Activitatea intestinului subtire, cu rol important in procesul de digestie, e ghidata de sistemul nervos vegetativ, aceasta putand fi blocata sau dereglata de stres sau nervozitate. Din aceasta cauza de multe ori se recurge la o ora de pauza la pranz. Multi angajatori (tot mai multi) au priceput ca asa salariatii lor sunt mai eficienti in ceea ce fac. Cafeaua nu este deloc o solutie. Nu va grabiti la pranz , manacati in liniste si daca puteti luati o ora de pauza. Tineti cont ca , chimul gastric paraseste stomacul intr-un interval de 2-4 ore. Ramane in intestinul subtire 2 ore iar in cel gros 20. Tineti cont de acesti timpi.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.