Tipuri de sport pentru slabit. Tie care ti se potriveste?

0
2596

tipuri de sport

Tipuri de sport – de toate pentru toti

Sportul are o acceptiune diferita pentru cei mai multi dintre noi; unii il vad ca pe o activitate de recreere, altii ca pe o necesitate, altii ca pe o obligatie, insa el ar trebui sa fie ceva placut, care sa ne relaxeze si sa ne detaseze de grijile cotidiene.

Iar daca relatia ta cu sportul este una anosta, ar trebui sa diversifici activitatile sportive si sa incerci diferite tipuri de sport pentru a-l gasi pe cel care ti se potriveste si care iti ofera satisfactie, atat din punct de vedere fizic, cat si din punct de vedere mental.

Tipuri de sport comune si beneficiile lor

Iata cele mai comune tipuri de sport si cum te pot ele ajuta in a-ti atinge obiectivele:

1. Alergatul: sportul suprem atunci cand vine vorba de slabit, alergatul este modalitatea cea mai ieftina, cea mai comoda si cea mai eficienta de a face miscare. Alergatul sau jogging-ul (alergatul intr-un ritm mai lent) poate fi facut oriunde oricand si necesita doar o pereche buna de pantofi sport.

Alergatul intareste oasele si muschii, scade riscurile asociate osteoporozei, incetineste procesul de imbatranire, amelioreaza  coordonarea, te scapa de stres si iti imbunatateste capacitatea cognitiva. Incepe prin a-ti stabili un obiectiv clar, de exemplu acela de a alerga 10 minute fara intrerupere si continua in acest mod pana ajungi sa alergi 30 min de cel putin 3 ori pe saptamana. Incearca sa faci din alergat un obicei si nu gandi in termeni de “daca ies la alergat”, ci “atunci cand ies la alergat”. Alergatul nu este recomandat persoanelor bolnave de diabet, astm, epilepsie sau hipertensiune.

2. Ciclismul: ciclismul este unul dintre acele tipuri de sport benefice atat pentru tine, cat si pentru mediu. Mersul pe bicicleta te ajuta sa-ti pastrezi sanatatea inimii, sa-ti controlezi greutatea (arzand 300 kcal/ 1 h), sa-ti lucrezi toti muschii corpului si sa te relaxezi intr-un mod cat se poate de placut. De asemenea, el este recomandat si persoanelor care au probleme cu oasele si articulatiile deoarece nu presupune presiune asupra lor. Nu in ultimul rand, ciclismul te ajuta sa economisesti mult timp pierdut altfel in trafic sau in mijloacele de transport in comun.

3. Dansul: iti mentine sanatatea inimii, a plamanilor si iti fortifica muschii in pasi de dans! Dansul este o activitate sportiva recomandata persoanelor de orice varsta si cu diverse obiective, de la intretinere pana la modelare corporala. Perfect pentru relaxare si chiar pentru socializare, dansul este o modalitatea foarte buna de a slabi pentru cei care vor cu adevarat sa imbine placutul cu utilul.

4. Antrenamentul la sala: sala de fitness iti ofera avantajul accesibilitatii in orice conditii, fie vara, fie iarna, dar si cel al imbinarii mai multor tipuri de sport, de la exercitii la  saltea, la alergat pe banda sau aerobic. De asemenea, la o sala de fitness poti beneficia de un antrenor personal care realmente te va ajuta sa ajungi la silueta dorita. Este adevarat, un abonament la sala presupune o anumita suma de bani lunara, insa acesta este inca un motiv pentru care nu-ti vei permite sa sari peste o ora de sport. Deci fie ca-ti doresti cresterea masei musculare, modelarea siluetei sau intretinerea sanatatii, sala este un loc cat se poate de potrivit.

5. Inotul: indiferent daca il practici in mare sau la un bazin, inotul este o modalitate minunata de a pierde in greutate datorita gradului de dificultate presupus de miscarea in apa. Inotul iti lucreaza principalele grupe de muschi fara a pune presiune asupra articulatiilor, dar care te ajuta sa arzi foarte multe calorii intr-un timp scurt (240 kcal/ 30 min). Inotul stimuleaza circulatia, creste rezistenta organismului si capacitatea respiratorie, reduce gravitatea episoadelor de astm, imbunatateste postura, creste flexibilitatea si este recomandat persoanelor de orice varsta.

Tipuri de sport…fara efort

tipuri de sport
Iar daca niciunul din cele 5 tipuri de sport discutate mai sus nu te-a convins, practica mersul pe jos: cel mai simplu exercitiu posibil, mersul pe jos imbunatateste sanatatea inimii si a plamanilor, lucreaza muschii din partea inferioara a corpului, te ajuta sa arzi o cantitate mare de kcal dar si sa scapi de celulita, in timp ce te relaxezi plimbandu-te singur sau alaturi de prieteni.

In concluzie, exista atat de multe tipuri de sport incat nu ai nicio scuza sa nu faci miscare zilnic! 😉

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.