Top 5 alimente bogate in antioxidanti!

0
598

antioxidanti

Antioxidanti pentru sanatate si o forma fizica de invidiat

Corpul nostru are nevoie de o cantitate mare de antioxidanti, acestia protejand organismul impotriva radicalilor liberi care provoaca degenerarea celulara. Nu trebuie neaparat sa fumam sau sa ducem un stil de viata nesanatos pentru a ne supune riscului radicalilor liberi, ei care pot ajunge la concentratii alarmante in corp si din cauza aerului poluat pe care il respiram zi de zi.

Antioxidantii te ajuta sa-ti pastrezi tineretea si frumusetea mai mult timp si te apara de boli dintre cele mai diverse, de la cancer la boli de inima, intarindu-ti, in acelasi timp, sistemul imunitar. Asigura-te, deci,  ca alimentatia ta zilnica este cat se poate de bogata in antioxidanti!

Antioxidanti in cele mai diverse alimente

Si nu trebuie sa respecti o anumita dieta pentru a-ti lua necesarul de antioxidanti, acestia se gasesc in multe alimente, dintre cele mai sanatoase. Iata un top 5 al alimentelor bogate in antioxidanti:

1.Mure: murele contin cea mai mare cantitate de antioxidanti dintre toate fructele de padure, fie ele afine, zmeura sau capsuni. Mai mult, o ceasca de mure iti ofera jumatete din doza zilnica recomandata de vitamina C si are doarantioxidanti 62 de calorii!

2.Nuci: cu un continut scazut de sodiu si zahar, dar unul ridicat de fibre, vitamine si minerale, o portie de 7 nuci are 180-200 de calorii, dar si o doza mare antioxidanti, mai mare decat cea a migadlelor sau a arahidelor.

3.Capsuni: o ceasca de capsuni contine aproximativ 50 de calorii, iar consumul lor este recomandat si in combaterea colesterolului sau in stabilizarea nivelului de glucoza.

4.Anghiare: o canuta de anghiare iti aduce, pe langa un nivel scazut de grasimi in sange, o cantitate aproape insignifianta de calorii: doar 70.

5.Cafea: o ceasca de cafea pe zi nu strica nimanui, unii specialist recomanda chiar 3-4 cescute zilnic. Cu o cantitate minima de calorii si una maxima de antioxidanti, cafeaua nu ar trebui sa lipseasca din rutina ta de dimineata.

Antiotidanti – “munitia” noastra impotriva factorilor daunatori

Efectele pe termen lung ale radicalilor liberi pe care ii aminteam mai sus  se traduc in imbatranirea prematura a pielii, afectiuni maligne si cardiovasculare. Organismul uman este foarte vulnerabil in fata poluarii, a radiatiilor ultraviolete sau a compusilor improprii din anumite alimente, motiv pentru care o doza zilnica de antioxidanti este necesara pentru a ne pastra sanatatea, frumusetea si pofta de viata.

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.