Top 8 moduri de a te pregati pentru primavara

0
147

Vremea frumoasa de afara ne-a dus deja cu gandul la primavara si ne-a facut sa ne bucuram macar putin de fiorii primelor zile cu temperaturi de peste 10 grade. Iar daca tot esti cu gandul la primavara, ce-ar fi sa iti gasesti motivatia pentru a te bucura anul acesta de cea mai sanatoasa primavara de pana acum?
Iata cum poti face asta in 8 pasi simpli.

Programeaza-ti vizitele la medic

Top 8 moduri de a te pregati pentru primavara 1

Foloseste startul timpuriu al primaverii ca un reminder pentru a-ti programa vizita anuala la medic si analizele de rutina. Medicii anunta deja ca la finele lunii februarie valul pandemic se va linisti, ceea ce inseamna ca pacientii infectati cu noua tulpina Covid Omicron, care iau cu asalt camerele de garda si cabinetele medicale, se vor rari. Cu alte cuvinte, vei putea sa te programezi mai usor pentru analize si controale si nici nu vei mai fi nevoit sa te feresti de fiecare persoana care stranuta…

Evaluarea programului de antrenament

Top 8 moduri de a te pregati pentru primavara 2

Nu uita nici de evaluarea de la sala si verifica-ti progresul in materie de fitness. Vei sti astfel daca programul tau de antrenament este eficient, sigur si interesant – toti factorii necesari pentru a ramane dedicat miscarii sau sportului. Acesta este momentul perfect sa te asiguri ca drumul pe care il urmezi duce acolo unde vrei sa ajungi.

Gandeste-te ce progres ai facut catre obiectivele stabilite si intreaba-te daca trebuie sa ajustezi antrenamentele pe care le faci, timpul pe care il petreci la sala si ce schimbari trebuie sa faci pentru a-ti atinge obiectivul final.
Daca nu esti sigur cum sa raspunzi acestor intrebari, cere ajutorul unui antrenor de fitness.

Poate ca tot ce iti trebuie pentru a da un start proaspat programului tau de fitness sunt cateva sedinte cu un antrenor personal. Vei fi astfel pregatit pentru o primavara si o vara minunate!

Fa o analiza a miscarii

Top 8 moduri de a te pregati pentru primavara 3

Mai multa miscare inseamna mai multe sanse de a-ti atinge obiectivele de sanatate si de fitness. Insa la fel de important este si sa te misti mai bine.
Reducand riscul de durere si de accidentari vei putea sa te antrenezi mai mult si sa ai progrese mai mari pe drumul catre obiectivele asumate.

Facand o analiza atenta a miscarii pe care o faci, iti vei putea identifica limitele si evidentia punctele forte. Vei avea astfel o claritate mai mare asupra programului.
Poti incerca sa gasesti programe de evaluare si screeninguri de miscare la sala de fitness, pentru a afla informatii valoroase.

Evalueaza-ti compozitia corporala

Top 8 moduri de a te pregati pentru primavara 4

Cantarul spune adevarul. E foarte corect, insa nu spune intreaga poveste. Atunci cand iti evaluezi sanatatea generala, trebuie sa tii cont de mult mai mult decat de greutate.

Daca lucrezi cu un antrenor de fitness poti solicita o analiza a compozitiei corpului, pentru a avea o imagine mai clara asupra sanatatii tale.
Acest test include analiza grasimii corporale, masuratori ale circumferintei anatomice si multe altele. Intelegand masuratorile corpului vei putea evalua mai bine progresul.

Fie ca te autoevaluezi o data la cateva zile sau la cateva luni, acest proces te va ajuta sa stii daca mergi in directia corecta. Ofera-ti flexibilitatea si autonomia de a-ti ajusta obiectivele personale de sanatate si fitness in functie de necesitati. Fa schimbarile de care ai nevoie si bucura-te de prospetimea pe care ti-o aduce primavara.

Stabileste-ti obiective

Top 8 moduri de a te pregati pentru primavara 5

De cele mai multe ori, pana in primavara uitam deja de rezolutiile pe care le-am stabilit de Anul Nou. Foloseste venirea primaverii pentru a da un refresh obiectivelor personale legate de sanatate si de fitness.
Daca ai fost sedentar pana acum, porneste la drum lent, cu o rutina cardio. Poti incepe cu gantere sau cu o minge pentru exercitii. Mergi pe banda, mareste distanta si adauga o inclinatie atunci cand prinzi elan. In curand vei fi atat de plin de energie incat te vei oferi sa plimbi toti cainii din cartier.

Daca ai fost activ toata iarna, bravo tie! Inseamna ca e vremea sa iti stabilesti obiective noi. Poate ca ai progresat pe drumul catre obiectivele de slabire si trebuie sa-ti reconsideri parcursul. Sau poate ca ai in plan o cursa de 5000 de metri, sau un eveniment de ciclism pentru care trebuie sa incepi sa te antrenezi cat mai curand.
Indiferent ce obiectiv ai, trebuie sa iti monitorizezi intotdeauna progresul si sa iti revizuiesti aspiratiile. Si nu uita ca exista un antrenament unic care te va ajuta sa iti atingi obiectivul.

Construieste rezistenta si vigoare

program de antrenament viabil si eficace

Primavara aduce natura din nou la viata. Activitatile in aer liber si sarcinile casnice sunt dublate de o multime de evenimente sociale. In plus, vei scapa de socializare si de entertainment in fata ecranului, pentru ca lumea incepe deja sa se reconecteze la viata, fara sa mai fie nevoita sa stea in izolare.

Ca atare, ridica-te de pe scaun sau de pe canapea si treci la treaba. Daca ai tot stat in casa din cauza frigului sau cerului plin de nori, sau daca doar te-ai folosit de aceasta scuza, acum e momentul sa te energizezi. Si cum poti face asta mai bine decat cu antrenament cardio?

Lucreaza la punctele slabe

Top 8 moduri de a te pregati pentru primavara 6

Care este zona pe care te straduiesti sa o antrenezi la fiecare antrenament si pe care ti-ai dori sa o atingi cu o bagheta magica?
Stabileste care este cel mai bun mod de a tonifia, de a sculpta si de a antrena aceasta zona. Cere unui instructor sau antrenor personal sfaturi cu privire la cel mai rapid mod de a lucra aceasta zona a corpului.

Include apoi exercitiile necesare in rutina ta, adauga repetari suplimentare la antrenament si creste intervalul de timp in care te antrenezi.
Specialistii nu recomanda sa iti concentrezi intregul antrenament pe o singura parte a corpului. Cu toate acestea, poate fi util sa folosesti zonele slabe ca motivatie pentru a lucra constant mai intens. Bratele cu pielea atarnand sau picioarele slabe nu vor mai fi o problema pentru tine atunci cand renunti la pulovere si la jeansi.

Reflecteaza

ciocolata slabeste

Albinutele ocupate care zboara din floare in floare sunt unul dintre simbolurile primaverii. Daca ai tendinta sa imprumuti si tu acest exces de zel, nu uita ca echilibrul este important intotdeauna. Printre activitati, fa-ti timp si pentru pauze si bucura-te de trecerea la un anotimp nou. O parte din atrenamentul de primavara trebuie sa includa si reevaluarea personala.

  • Ai reusit sa atingi vreun obiectiv pentru anul acesta?
  •  Esti pe drumul cel bun catre obiectivele tale de viata?-
  •  Ti-ai descoperit talentele si le-ai fructificat?
  •  Ai fost recunoscator pentru toate binecuvantarile de care te bucuri?

Respira adanc si fii constient de locul tau in lume. Traieste sanatos si bucura-te de razele de soare.

5/5 - (1 vote)
Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.