10 greseli care iti ameninta performanta!

0
586

performanta

Performanta – ce sa faci si ce sa nu faci

Sunt zile in care un antrenament la sala pare floare la ureche…si zile in care simti ca efortul tau, unul extrem, a fost in zadar. Cauza pentru o performanta…mai slaba pot fi numeroase, de la lipsa de somn sau o alimentatie necorespunzatoare, pana la greseli pe care le facem fara macar a ne da seama.

Performanta unui antrenament poate fi, foarte usor, periclitata de actiunile proprii. Cum? Prin urmatoarele greseli care, desi par banale, iti pot ruina un antrenament.

Performanta amenintata de greseli comune

1. Un antrenament…pe fuga. Se stie ca orice lucru facut pe indelete este unul reusit, deci de ce sa te grabesti? Atunci cand te duci la sala, incearca sa-ti rezervi timpul necesar pentru a te elibera de griji si pentru a te concentra asupra antrenamentului, nu asupra ticaitului ceasului. Cand mergi la sala, trebuie sa fii acolo atat fizic, cat si…psihic.

2. Comparatia. Una dintre cela mai comune greseli facute de cei care merg la sala este aceea de a se compara cu colegii de antrenament. O conditie pentru performanta este sa te simti bine atunci cand iti lucrezi corpul, iar comparatia constanta intre tine si altii nu reprezinta decat o sursa de stres care poate intarzia rezultatele dorite.

3. Gustari periculoase. Incearca sa te abtii de la gustari cu un continut bogat de zahar sau fructoza cu cel putin o ora inainte de antrenament. De ce? Pentru ca nu va trece mult timp pana cand vei experimenta ceea ce se numeste “sugar crash”, adica sentimentul de moleseala si oboseala ulterior consumului unui aliment bogat in carbohidrati.

4. Obiective nerealizabile. Daca vrei sa reusesti sa obtii corpul dorit si chiar mai mult, incerca sa-ti stabilesti obiective realizabile. Sentimentul minunat pe care-l vei simti atunci cand iti vei atinge tinta iti va da si mai multa putere pentru a persevera. Si inca ceva: incearca sa-ti stabilesti obiective legate de performanta, nu de numarul de kilograme pierdute…

5. Lipsa completa de cofeina. Da, nu este bine sa exagerezi cu cafeaua, insa o cantitate mica “administrata” cu cateva ore inainte de antrenament poate fi un veritabil stimulent. Daca vrei sa mergi la sigur, inlocuieste cafeaua cu ceaiul verde indulcit cu putina miere si…treci la treaba!

6. Mancarea nepotrivita…la momentul nepotrivit. Se intampla de multe ori ca, dupa sala, sa ne apuce o foame greu de stapanit. Deci de ce sa nu o prevenim? Mananca ceva usor cu 2-3 ore inainte de antrenament, cum ar fi o jumatate de sandwich sau un mar.performanta

7. Atitudine gresita. Fii increzator! O atitudine pozitiva poate fi decisiva atunci cand vine vorba despre performanta la sala. Chiar daca nu reusesti sa faci un set complet de exercitii, nu te gandi ca n-o sa dai jos niciodata kilogramele in plus, ci gandeste-te la cum fiecare miscare contribuie la o viata mai sanatoasa!

8. Izolarea. Chiar daca nu te duci la sala cu un prieten, relationeaza cu oamenii de acolo, incurajarile reciproce pot face minuni pentru ambele parti. Plus ca intreaga experienta la sala devina una mai placuta si se pot lega prietenii de durata. 🙂

9. Liniste deplina. Muzica iti schimba in intregime starea de spirit si…antrenamentul. Expertii spun ca atunci cand faci exercitii si asculti muzica, nu doar ca obtii o performanta mai mare, dar uiti si de gradul lor de dificultate. Incearca sa-ti schimbi playlist-ul saptamanal.

10. Lipsa varietatii. Cateodata e bine sa fii constant in exercitii…dar nu prea mult timp. De ce? Pentru ca poti dezvolta “imunitate” la antrenamentul obisnuit.Daca nu ai un antrenor personal, nu te feri sa-i intrebi pe cei din jur cum functioneaza un anumit aparat si sa-l incerci!
performanta

Performanta maxima la sala

Asadar, tine cont de aceste cateva sfaturi si transforma un antrenament simplu intr-unul exceptional, cu o performanta maxima!

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.