Aerobic vs. anaerobic. Ce alegem pentru a slabi?

0
5287
aerobic-vs-anaerobic

aerobic-vs-anaerobicDaca e sa vobim strict despre definitia termenilor, „aerobic” sau „anaerobic” se refera la prezenta sau absenta oxigenului in muschi. Exercitiile aerobice se refera la miscarea musculara care foloseste oxigenul pentru a consuma rezervele de carbohidrati si grasime pentru a produce energie, in timp ce exercitiile anaerobice nu au nevoie de oxigen, ci folosesc carbohidratii si grasimile in mod direct pentru a furniza energie.

In practica, aerobic este un termen generic folosit pentru a descrie o gama de activitati precum ciclismul, alergatul, inotul sau chiar mersul pe jos, care cresc ritmul cardiac si fluxul respiratiei pentru un anumit interval de timp. Se mai numesc si exercitii cardiovasculare. De cele mai multe ori, este vorba despre exercitii cu intensitate mica, comparativ cu cele anaerobice, dar cu o durata de timp mai mare. Exista insa si cazuri in care acestea devin mai solicitante, cum este cazul HIIT, dar de cele mai multe ori sunt alese cele usoare.

Anaerobic, in schimb, este termenul folosit pentru activitati ca ridicarea de greutati, flotari (simple sau in plan inclinat), genuflexiuni (incearca aceste variante de genuflexiuni) etc, care construiesc muschi si rezistenta fizica  punand presiune asupra fibrelor musculare. Acest tip de antrenament se rezuma la sesiuni mai scurte de timp, dar cu o intensitate sporita in ceea ce priveste efortul depus. Principalul combustibil folosit in acest caz este insa glucoza.

Se spune ca amble tipuri de antrenament sunt bune pentru a avea o viata sanatoasa. Insa in ceea ce priveste slabitul, parerile sunt impartite. Cei mai multi inclina insa balanta inspre exercitiile aerobice. Studiile recente arata insa ca se insala!

Aerobic vs. Anaerobic

anaerobic-3

Principala idee din spatele paradigmelor referitoare la slabit este ca, daca ajungi la un nivel al ritmului cardiac de aprox. 60 -70%, atunci vei fi capabil sa arzi mai multe calorii care sa provina din grasimi. Cu alte cuvinte, cu cat ritmul cardiac este mai MIC, cu atat vei pierde mai multe calorii din grasimi. De fapt, cele mai multe calorii eliminate din grasimi sunt in timp ce dormi, pentru ca acum ai cel mai scazut ritm cardiac. In teorie, ar trebui sa dormim mai mult pentru a pierde grasimi? Nu tocmai…

Problema cu aceasta teorie este ca in timp ce arzi calorii din grasimi, numarul total de calorii eliminate este, in realitate, mic. Foarte mic. Chiar daca exercitiile de intensitate mare nu folosesc neaparat grasimile, numarul total de calorii pe care organismul le-a folosit pentru a sprijini activitatea este mult mai MARE.

Prin urmare, ceea ce trebuie sa retii este ca, orice antrenament ai efectua, trebuie sa ai in vedere consumarea cat mai multor calorii, pentru ca asa vei scapa si de grasime. Destul de logic, nu? Exercitiile sunt cele care creeaza un mediu metabolic ideal pentru slabit, dar alimentatia este cea care sprijina eliminarea grasimii. Si niciun exercitiu nu este mai bun in acest caz decat cel de intensitate mare, adica anaerobic.

Si atunci, cand putem folosi antrenamentul aerobic?

aerobic-1

Problema cu exercitiile intense, de tip anaerobic, este ca afecteaza foarte mult tesutul muscular si sistemul nervos central. Asta inseamna ca va fi foarte greu sa faci acelasi tip de activitati anaerobice pentru o perioada lunga de timp, sa spunem…in fiecare zi.  De aceea antenamentele de forta au nevoie de zile de recuperare.

Daca insa ai inceput un program de slabit, vei dori probabil sa arzi calorii in fiecare zi. Si aici intervin exercitiile aerobice, de intensitate scazuta. O ora de mers si alergat te va ajuta sa pierzi in jur de 300-400 de calorii zilnic, de exemplu. Strecoara activitati aerobice intre zilele de antrenament intens.

Un alt moment oportun pentru folosirea exercitiilor cardiovasculare este atunci cand esti accidentat sau nu te-ai antrenat de mult timp. In cel de-al doilea caz, iti pregatesti organismul pentru sesiunile mai grele de anaerobic ce vor urma. Pana la urma, nu este vorba decat despre stabilirea unui deficit caloric, asa cum probabil stii deja.

Ti-a placut acest articol? Da like paginii noastre de facebook sau urmareste-ne pe twitter!

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.