De ce se feresc femeile de un antrenament cu greutati?

4
2198

antrenament cu greutati

“Antrenament cu greutati? Mai bine cardio!”

De ce merg femeile la sala? Cele mai multe pentru a a scapa de kilogramele in plus sau de stratul adipos inestetic din anumite parti ale corpului, un procent destul de mare pentru a contracara efectele orelor lungi petrecute la birou, si doar cateva pentru a avea un trup mai ferm, mai tonifiat. Si-atunci, de ce sa urmezi un antrenament cu greutati cand poti sa faci doar exercitii cardio?

Exista o sumedenie de conceptii gresite cu privire la antrenamentul cu greutati care le face pe reprezentantele sexului frumos sa spuna “pas” atunci cand li se propune cu exercitiu cu gantere si sa se repeada la bicicleta statica sau la banda de alergat.

Noi astazi astazi le vom demonta, rand pe rand.

Antrenament cu greutati – intre mit si adevar

– Un antrenamentul cu greutati nu arde grasimea.

Intr-adevar, exercitiile cardio sunt extrem de eficiente atunci cand vine vorba despre arderea caloriilor, insa antrenamentul cu greutati are un avantaj in plus: accelereaza arderile pe tremen lung.

Daca in timpul exercitiilor cardio arderea este intensa, odata ce te-ai oprit, organismul tau se va intoarce la rata metabolica normala. Exercitiile cu greutati, pe de alta parte, dezvolta masa musculara, conducand astfel la o ardere mai intensa a caloriilor chiar si dupa ce ai terminat anternamentul.

Pentru arderea stratului adipos, cel mai bine este sa combini cele doua tipuri de exercitii, intrucat cateva exercitii cu greutati realizate inainte acelor cardio accelereaza semnificativ arderea grasimii inestetice.

– Antrenamentul cu greutati “face muschi”…

Nu vreau sa fac exercitii cu greutati pentru ca nu vreau sa am un corp musculos” – o scuza atat de des invocata de catre femei si… complet nefondata!

Intrebati orice practicant de culturism cat fort si cat timp necesita dezvoltarea masei musculare pe cale naturala, ca sa nu mai vorbim despre alimentatia planuita in cel mai mic detaliu si despre gama larga de suplimentele nutritive necesara.

Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca, peste toate acestea, barbatii au un avantaj – testosteronul, un element cheie in dezvoltarea masei musculare, motivul pentru care barbatul va obtine intotdeauna cresterea in masa musculara mai usor decat o femeie.

Daca faci exercitii cu greutati nu-ti vei pierde femininatea, dar vei obtine un trup ferm, sanatos si atletic.

– Antrenamentul cu greutati scade flexibilitatea corpului si dauneaza articulatiiilor.

O masa msuculara mai bine definita si o rezistenta fizica mai mare nu conduc la o flexibilitate scazuta, din contra! Si nici nu-ti afecteaza viteza cu care alergi, spre exemplu, deoarece muschii puternici se contracta mai repede si genereaza o forta mai mare.

Cat despre articulatii, poti fi sigura ca alergatul exercita o presiune mai mare asupra lor decat exercitiile cu greutati deoarece acestea presupun miscari controlate, fara impact. Mai mult, antrenamentul cu greutati chiar protejeaza incheieturile, intarind muschii si ligamentele!

– Daca renunti la antrenamentul cu greutati, muschii se transforma in grasime.

Niciodata! Acest lucru este imposibil deoarece este vorba despre un alt tip de tesut. Insa, daca intrerupi antrenamentul cu greutati, trebuie sa reduci cantitatea de alimente consumata zilnic pentru a evita depunerea grasimii in exces.

– Un antrenament cu greutati determina cresterea tensiunii arteriale.

Tensiunea arteriala creste atunci cand ridicam greutati, dar revine la valoarea initiala odata ce terminam exercitiul si, pe deasupra, efectuarea exercitiilor cu greutati in mod regulat chiar contribuie la diminuarea tensiunii arteriale pe termen lung.

Desigur, daca esti o persoana hipertensiva, trebuie sa iti consulti medicul inainte de incepe un antrenament cu greutati insa, in mod contrar, nu ai de ce sa iti faci griji.

Asadar, data viitoare cand mergi la sala, nu mai ocoli ganterele si aparatele cu greutati! Te pot ajuta mai mult decat iti inchipui!

De ce se feresc femeile de un antrenament cu greutati?
Ti-a placut?

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

4 COMENTARII

  1. chiar era cazul pentru un articolde genul. Romania inca mai este, din punct de vedere al stiintei sportului, in era primitiva. Vad prin toate salile copii care fac izolare cu gantere de 5 kg, insa la genuflexiuni sau indreptari nu ai sa vezi pe nimeni; femei carora le e frica de gantere crezand ca or sa ajunga precum culturistele alea imbuibate de testosteron, cu barba si par pe piept.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.