Antrenamentul regulat ofera beneficii psihice mai mari decat fitnessul cardio

0
2

Un studiu suedez publicat in jurnalul Mental Health and Physical Activity a facut lumina in privinta bine-cunoscutei conexiuni dintre sport si sanatatea mentala. Cercetatorii au descoperit ca, atunci cand contabilizam comportamentul sedentar, fitnessul cardiorespirator nu pare sa amelioreze simptomele de anxietate si depresie, in timp ce frecventa exercitiului reuseste sa o faca.

Legatura dintre sport si sanatatea mentala a fost bine documentata si totusi descoperirile referitoare la tipul cel mai benefic de activitate fizica sunt limitate. Literatura nu a reusit sa stabileasca, inca, importanta relativa a frecventei, intensitatii si duratei exercitului. Asa cum spun autorii studiului, Mats Hallgreen si echipa sa, este de asemenea neclar modul in care fitnessul cardiorespirator (CRF) are legatura cu sanatatea mentala.

CRF se refera la puterea raspunsului circulator si cardiorespirator al organismului la activitate fizica, si are tendinta sa se imbunatateasca datorita activitatii fizice regulate.

In cadrul studiului, Hallgren si echipa sa si-au propus sa clarifice importanta CRF si a frecventei exercitiului in prevenirea simptomelor legate de sanatatea mentala.
Potrivit cercetatorilor, completarea informatiilor necunoscute in materie de cercetare poate contribui la imbunatatirea strategiilor de preventie bazate pe sport pentru sanatatea mentala.

Cercetatorii au analizat date dintr-o evaluare generala a sanatatii la care au participat un numar mare de angajati suedezi. Esantionul a fost alcatuit din 36.595 de barbati si femei de varsta mijlocie, cu o varsta medie de 41 de ani.

Antrenamentul regulat ofera beneficii psihice mai mari decat fitnessul cardio 1

Chestionarele la care subiectii au avut de raspuns cuprindeau intrebari de tipul de cate ori pe saptamana au facut sport in ultimele 30 de zile sau cat de des au avut sentimente de “ingrijorare, stare de spirit deprimata sau anxietate”. Ei au avut de trecut, de asemenea, si un test de fitness cardiorespirator pe o bicicleta statica, in functie de care au fost clasificati dupa un nivel CRF scazut, mediu sau mare.

In primul rand, cercetatorii au gasit dovezi conform carora o activitate fizica mai frecventa a fost asociata cu o sanatate psihica imbunatatita. Respondentii la chestionar care au spus ca fac sport de cel putin 1-2 ori pe saptamana au avut o probabilitate mai mica de a raporta simptome de depresie si anxietate, chiar si dupa evaluarea comportamentului sedentar – care a fost masurat in functie de durata de timp de relaxare pe care participantii au spus ca au petrecut-o stand linistiti.

Potrivit explicatiilor cercetatorilor, comportamentul sedentar pare sa joace un rol important in conexiunea dintre sport si sanatatea mentala.

Un alt studiu derulat de Hallgren a gasit dovezi in sprijinul ideii ca un comportament sedentar pasiv – asa cum este uitatul la televizor – amplifica simptomele de depresie, in timp ce comportamentele sedentare active mental pot chiar sa le preintampine.
In mod interesant, fitnessul cardiorespirator a parut sa fie mai putin important in ceea ce priveste prevenirea simptomelor legate de sanatatea mentala. In timp ce respondentii din grupele cu CRF mediu si mare au raportat mai putine simptome de depresie si anxietate, acest efect a disparut cand a fost luat in calcul comportamentul sedentar.

“Per ansamblu, toate acestea sugereaza ca un CRF mare nu trebuie neaparat sa preintampine simptomele comune legate de sanatatea mentala. In schimb, participarea in mod regulat la o forma organizata preferata de exercitiu fizic poate avea o importanta relativa mai mare”.

Cercetatorii discuta posibilitatea ca impactul fitnessului cardiorespirator sa fie relevant numai cand sunt comparate persoane cu un CRF foarte scazut cu persoane cu nivel mai mare.

Antrenamentul regulat ofera beneficii psihice mai mari decat fitnessul cardio 2

Cercetarile anterioare sugereaza ca CRF pare sa fie mai benefic pentru sanatatea somatica, daca analizam imbunatatirile in randul celor cu niveluri scazute de fitness. E posibil ca esantionul studiului curent, care a fost format numai din persoane angajate, sa nu fi inclus suficient de multe persoane cu un nivel scazut de fitness pentru a constata un astfel de efect.

O limitare substantiala a fost aceea ca simptomele de depresie si anxietate au fost masurate folosind un singur item, iar cercetatorii subliniaza ca aceasta evaluare nu a reflectat un diagostic de depresie sau de anxietate. Mai mult, simptomele de anxietate si simptomele de depresie sunt distincte si ar fi indicat sa fie evaluate separat in studiile viitoare.

Cercetatorii concluzioneaza ca exercitiul fizic regulat poate fi suficient pentru a reduce simptomele de anxietate si depresie in randul majoritatii oamenilor, desi ar fi util sa incurajam exercitii care stimuleaza CRF in randul persoanelor cu un nivel extrem de scazut de fitness.

Sursa: https://www.psypost.org/2021/01/regular-exercise-offers-stronger-mental-health-benefits-than-cardiorespiratory-fitness-study-finds-59178

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.