Atinge-ti obiectivele fara sa mergi la sala

0
160

 

Indiferent ce obiective legate de fitness ai pentru 2020, cel mai probabil pana la acest moment ai deja si un plan pentru a reusi sa atingi aceste obiective! Ba mai mult chiar, exista sanse mari ca acest plan sa implice si mersul la sala sau sesiunile de jogging.

Si desi salile de fitness sunt locurile ideale pentru a capata o forma fizica din ce in ce mai buna, acelasi antrenament repetat la nesfarsit poate deveni plictisitor la un moment dat.

Cheia pentru a-ti atinge obiectivele legate de fitness si pentru a-ti respecta programul de antrenament este sa gasesti activitati distractive, de care sa te indragostesti si care sa te faca sa simti ca nici macar nu te antrenezi.
Iata mai jos un top 10 al celor mai neconventionale moduri de a te antrena si de a te distra maxim in timp ce faci asta!

Dansul

Atinge-ti obiectivele fara sa mergi la sala 1

Dansul are potentialul de a fi unul dintre cele mai bune moduri de a te bucura de un antrenament care sa te faca sa transpiri fara sa-ti dai seama. Si exista foarte multe moduri in care poti face asta: la club, la studiouri de dans, in dormitor, cu colegii si chiar si pe cont propriu.

Alege un stil de dans pe care nu l-ai mai incercat pana acum, precum salsa sau hip hop, si cauta un studio in apropiere de tine, unde sa poti invata acest stil de dans.
Nu conteaza daca esti un dansator bun sau daca esti genul care nu se ridica de pe scaun la petreceri, la studio vei fi inconjurat de straini care sunt atat de ocupati sa danseze incat nici nu le trece prin minte sa isi piarda timpul judecandu-te pe tine! Exista sanse sa iti faci si cativa prieteni noi si sa castigi un nivel nou de pregatire fizica.

Daca mersul la diverse studiouri de dans nu este activitatea ta favorita, poti cauta pe YouTube tot felul de tutoriale pentru dansuri diverse. Exista o multime de cursuri virtuale si lectii pe care le poti urma si care iti vor oferi un antrenament excelent, fara sa fie necesar sa parasesti sufrageria.

Saritul la trambulina

Atinge-ti obiectivele fara sa mergi la sala 2

Potrivit unui studiu realizat de NASA, 10 minute de sarit pe trambulina pot arde la fel de multe calorii cat o tura de alergare de 30 de minute (de aceea astronautii fac asta si in spatiu). Nu numai ca saritul pe trambulina este super distractiv si un mod excelent de a scapa de stres, dar vei avea parte de un antrenament complet, cu impact redus, foarte util pentru oase. Saritul te poate face sa te simti mai energic si mai alert din punct de vedere mental.

Nu trebuie sa fii copil ca sa te bucuri de o sesiune tare de sarituri la trambulina. Poti retrai la orice varsta zilele din copilarie cand mergeai in vizita la prieteni si iti petreceai tot timpul topaind in curte. Nu lasa niciodata vremea de afara sa te traga inapoi. Parcurile indoor de trambuline elastice au o popularitate din ce in ce mai mare si sunt locuri excelente pentru a te implica intr-un antrenament si pentru a lucra la obiectivele tale de fitness pe 2020 fara ca macar sa simti ca faci sport.
Majoritatea parcurilor de trambuline au zone uriase in care poti sari si poti transpira maxim. Unele parcuri au chiar ore de fitness, asemanatoare cu cele de aerobic, doar ca ceva mai saltarete.

Dansul la bara

Atinge-ti obiectivele fara sa mergi la sala 3

Dansul la bara este unul dintre trendurile mai speciale din fitness, care a capatat o popularitate uriasa in intreaga lume. Desi par ore distractive ca activitate de grup, alaturi de prieteni, orele de dans la bara sunt de fapt una dintre cele mai intense forme de exercitiu fizic.

Oricine a mers la un astfel de curs iti va spune ca este un antrenament care da dependenta: te face sa te simti uimitor si face minuni pentru corp. Pentru a-ti mentine pozitia pe bara ai nevoie de o forta serioasa, astfel ca fiecare sedinta pe care o faci este un antrenament epic pentru trunchi.

Daca faci ore de dans la bara in mod regulat, vei avea brate si picioare tonifiate, ca sa nu mai punem la socoteala flexibilitatea si echilibrul incredibil pe care le vei capata.
Tocmai pentru ca nu este o aptitudine usor de stapanit, prima oara cand te urci pe bara poate parea frustrant si te va enerva ca iti transpira palmele si nu reusesti sa faci nimic asa cum ti-ai dori! Dar odata ce prinzi gustul si iti intri in forma, ajungand sa stapanesti miscarile, valul de endorfine este incomparabil. Aceasta activitate este, in plus, si un mod excelent de a-ti construi increderea in sine. Daca ar trebui sa ne gandim la un antrenament perfect pentru femei, acesta ar fi, fara doar si poate, fitnessul la bara!

Drumetiile

Atinge-ti obiectivele fara sa mergi la sala 4

O pereche de incaltari confortabile si iesitul la plimbare in natura reprezinta unul dintre cele mai bune moduri de a-ti exersa mintea si corpul. Orice calator avid de drumetii iti va spune ce impact excelent poate avea aceasta activitate asupra sanatatii mentale.

Faptul ca esti singur cu gandurile tale, cufundat in natura, si ca te rasplatesti cu privelisti minunate este extrem de terapeutic. Beneficiile nu sunt doar de natura fizica! De aceea drumetiile montane e musai sa fie pe lista ta paralela de antrenament pentru 2020.
Este un adevarat rasfat sa iti faci sangele sa pompeze in timp ce respiri aer proaspat si scapi de traficul aglomerat si de zgomotele din orase, bucurandu-te in acelasi timp de zone noi pe care le poti explora.

Nu iti face grii, nu trebuie sa te catari pe un munte sau sa faci o drumetie de o zi intreaga din prima! Gaseste ceva plimbari pe teren mai plat sau drumuri mai scurte pentru inceput, si avanseaza progresiv catre lucruri mai mari, daca simti nevoia sa faci asta.
Asadar, fie ca mergi cu un prieten, cu cainele sau cu un playlist cu muzica buna, incearca sa incluzi cate o drumetie sau doua in calendarul tau lunar pentru a reusi sa iti atingi obiectivele de fitness pe anul 2020.

Paddleboarding-ul

Atinge-ti obiectivele fara sa mergi la sala 5

Vara este perioada perfecta din an pentru a incerca sa inveti sa faci paddleboarding in picioare. Desi din punct de vedere tehnic poti face asta tot anul, in functie de locurile in care mergi in vacante, cel mai indicat este sa practici acest sport vara.
Popularitatea acestei activitati a crescut foarte mult in ultimii ani, probabil pentru ca este atat de distractiva si de relaxanta incat nici macar nu simti ca te antrenezi.

Mergi singur dimineata intr-o incercare perfecta de a-ti curata mintea si de a da startul unei noi zile, sau transforma paddleboarding-ul intr-o activitate distractiva de grup, alaturi de prieteni, urmata de niste bauturi reci la o terasa!
Nu numai ca vei avea parte astfel de un antrenament excelent pentru brate, dar probabil ca iti vei lucra si trunchiul la fel de mult razand si incercand sa iti mentii echilibrul si cazand inevitabil. Nu trebuie sa investesti intr-o placa scumpa si in padele, majoritatea oraselor si plajelor au locuri de unde le poti inchiria pentru o zi. Odata ce stai confortabil pe placa, poti trece si la yoga pe placa, o activitate impresionanta daca poti stapani miscarile.

Mersul pe jos in pereche

Atinge-ti obiectivele fara sa mergi la sala 6

Unul dintre cele mai usoare moduri de a-ti atinge obiectivele legate de fitness anul acesta este sa adaugi pur si simplu diverse activitati la rutina de zi cu zi. Data viitoare cand iti planifici o intalnire cu un prieten, nu faceti rezervare la un restaurant sau la barul vostru preferat, ci incercati sa iesiti la o partida de mers pe jos.

Gaseste un traseu cu privelisti frumoase, sau un parc in care nu ai mai fost demult si petreceti o ora sau doua batand aleile si punandu-va la curent cu toate subiectele despre care nu ati mai vorbit demult. Vei lua astfel aer curat si te vei bucura de soare, iar in acelasi timp vei face miscare si te vei distra alaturi de un prieten, mult mai bine decat daca ati sta intr-un bar intunecat, ati bea un pahar si ar trebui sa tipati ca sa va auziti. Planifica plimbarea in asa fel incat sa incluzi si o pauza binemeritata pentru cafea!

Mersul pe jos este unul dintre modurile cele mai bune de a face sport. Daca prietenul tau nu are chef de asta, sau daca toata lumea e ocupata, descarca-ti cateva episoade din podcastul tau preferat sau un audiobook pe care vrei de mult sa il asculti, pune-ti castile si cufunda-te in poveste, intr-o plimbare speciala si binemeritata.
Ce suna mai bine: sa iti incepi weekend-ul cu o plimbare sanatoasa de dimineata sau cu o mahmureala ingrozitoare?! Depinde numai de tine!

Citeste si: In cat timp poti sa transformi fitnessul intr-un obicei

Cursurile de auto-aparare

Atinge-ti obiectivele fara sa mergi la sala 7

In realitatea zilelor noastre, e musai sa fii o persoana multitasking pentru a reusi sa te descurci. Ei bine, cursurile de auto-aparare sunt un mod foarte un bun de a capata skilluri valoroase de viata, obtinand in acelasi timp si o forma fizica de invidiat.

Exista o multime de cursuri diferite si de ore pe care le poti incerca, iar Krav Maga este unul dintre cele mai populare, fiind practic un stil de lupta si auto-aparare care combina tehnici din box, wrestling, judo si karate. Desi la originile sale a fost dezvoltat pentru armata israeliana, el a fost adaptat astfel incat sa fie util in viata de zi cu zi.
Principalul scop al orelor de Krav Maga este sa te invete elementele de baza din auto-aparare, care ar putea salva vieti. In plus, este un antrenament excelent atat pentru corp, cat si pentru minte. Unele studiouri includ, de asemenea, in orele lor si elemente de fitness si de cardio, ca si antrenament pentru flexibilitatea corpului.

Poate ca suna usor agresiv, insa cursurile de Krav Maga sunt ideale chiar si pentru cei care nu au nimic in comun cu luptele. Nu este vorba despre violenta, ci mai degraba despre constientizare si despre preventie. Este un mod foarte util de a-ti construi increderea in propria persoana, dar si de a deveni in acelasi timp super fit.

Yoga distractiva

Atinge-ti obiectivele fara sa mergi la sala 8
Cat de mult ne poate ajuta Yoga sa ardem caloriile?

Daca pentru unele persoane yoga este un exercitiu excelent, care te ajuta sa ai parte de o ora de liniste si pace, de timp pentru a medita si pentru a sta cu gandurile tale, pentru alte persoane yoga nu suna deloc atractiv. Vestea buna pentru acestia din urma este ca exista destule modalitati in care poti face ca yoga sa devina un antrenament ceva mai agreabil si distractiv.

Exista din ce in ce mai multe variante de yoga alternativ, care apar pe la studiouri de peste tot: un astfel de exemplu este yoga hip-hop, in care fluxurile mai alerte sunt puse pe muzica lui Kanye West sau a lui Beyonce; yoga disco are ceva din aerul anilor 70, in timp ce salile de yoga cu pisici sunt o noutate foarte atractiva.
Yoga anti-gravitationala, cel mai recent trend in materie de exercitii fizice, se face intr-un leagan asemanator unui hamac, care iti permite sa stai cu capul in jos, in timp ce unele studiouri ofera proiectii uimitoare pe pereti, care te transporta intr-o alta lume.
Practic exista tipuri diferite de yoga, pentru tipuri diferite de persoane.

Nu dispui de resurse financiare suficiente? Nu ai nevoie de un studio luxos pentru a crea o atmosfera perfecta pentru yoga. Exista mii de video-uri online care te vor ghida prin toate stilurile diferite de fluxuri pe care le poti practica acasa. Elibereaza ceva spatiu in sufragerie si treci la stretching!

Inotul

Atinge-ti obiectivele fara sa mergi la sala 9

Apa sarata are o calitate speciala: aceea ca este sanatoasa si intr-o oarecare masura tamaduitoare. Toata lumea stie ca o mahmureala poate fi vindecata aproape miraculos cu o tura de inot in mare, iar balacitul in apa sarata este cu mult mai benefic decat orele petrecute intr-o piscina cu clor.

Inotul in sine este un antrenament excelent, indiferent la ce nivel il practici. El are un impact foarte redus pentru organism, asa ca nu va crea probleme de articulatii, asa cum poate face uneori alergatul. De asemenea, inotul este un atrenament full-body ce poate fi destul de terapeutic daca iti petreci o jumatate de ora inotand si facand nimic altceva decat sa te cufunzi in gandurile tale.

Daca nu ai incotro, poti merge si la piscine, insa ori de cate ori timpul iti permite, sari peste piscinele locale si mergi sa inoti in apa sarata a marii. In plus, este si mai usor sa inoti in apa sarata, datorita faptului ca are o flotabilitate mai mare. Daca esti incepator si nu esti tocmai in largul tau cu valurile, gaseste o piscina cu apa de mare sau un golfulet protejat de stanci. Odata ce capeti forta si incredere, poti incerca si variante mai indraznete.

Maratoanele sau evenimentele sportive

Atinge-ti obiectivele fara sa mergi la sala 10

Este mult mai usor sa atingi un obiectiv daca ai o data anume sau un eveniment la care urmeaza sa participi si care impune o pregatire serioasa. Astfel, in loc sa iti stabilesti obiective generale si vagi pentru anul 2020, incearca sa gasesti un eveniment pentru care te poti antrena in mod deosebit. Daca iti place sa alergi, poate fi vorba despre un maraton la care ai vrut mereu sa participi.

Exista destule aplicatii online si programe care te pot ajuta sa etapizezi parcursul catre un obiectiv important, astfel incat sa poti lucra saptamanal pentru atingerea unor obiective mai mici, parcurgand pas cu pas drumul pana la obiectivul final.
O alta idee este sa lansezi grupului tau de prieteni provocarea de a participa impreuna la un eveniment Color Run, de pilda. Este un eveniment care imbina munca si distractia, si in mod cert vei avea destui fani pe Instagram care sa se bucure alaturi de tine de un eveniment atat de popular.

Daca esti pregatit pentru o provocare mai mare, treci la lucruri mai serioase, fie ca este vorba despre maratoane mai lungi pentru profesionisti, fie ca este vorba despre curse cu obstacole. Pot fi individuale sau pe echipe, caz in care te poti antrena alaturi de prieteni, devenind astfel mai responsabil.
Analizeaza cu atentie evenimentele din acest an si gaseste-le pe cele care crezi ca te vor motiva cel mai mult. Noteaza-ti datele in calendar, vorbeste-le prietenilor tai despre ele si inscrieti-va inca de pe acum, in asa fel incat sa nu mai puteti renunta, iar motivatia sa fie la cote maxime!

Te-ar putea interesa si: Fitness la orice varsta: cum ramai in forma intreaga viata?

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.