Cum miscarea imbunatateste calitatea vietii… in cifre!

0
980

calitatea vietii

Calitatea vietii si cele cateva minute de sport pe zi

A face miscare in fiecare zi este placut si chiar usor… odata ce te decizi! Primul si cel mai greu pas este sa te hotarasti intr-o zi, atunci cand te intorci de la serviciu, sa iesi la un jogging in parc in loc sa te afunzi in canapea, in fata televizorului. Oricat ar incerca cei din jur sa te convinga despre ce inseamna miscarea pentru calitatea vietii, singurul moment in care vei crede cu adevarat va fi atunci cand vei simti acest lucru pe pielea ta.

Si totusi, in speranta ca astazi va fi ziua in care te vei decide sa-ti schimbi stilul de viata, am sa iti prezint, in cifre, cum doar cateva minute de sport influenteaza calitatea vietii, conform celor de la Shape.com.

30 minute de miscare pe zi – ce inseamna pentru calitatea vietii?

– Pentru ca tot urmeaza toamna si vremea rece, ar fi bine sa stii ca doar 30 minute de sport pe zi diminueaza riscul de raceala cu 50%. Stiu, perioada asta ai cam uitat ce inseamna durerea in gat, nasul infundat, tusea extenuanta… dar nici nu-ti doresti sa-ti amintesti prea curand, nu-i asa? 😉

– Jumatate de ora de miscare diminueaza riscul de diabet de tip II cu 58% (pentru persoanele care acorda si o atentie deosebita dietei, bineinteles).

– 3 antrenamente pe saptamana s-au dovedit a fi la fel de eficiente precum medicatia menita a combate o depresie usoara sau moderata.

– Dupa doar un antrenament de 30 – 45 minute, vei experimenta o imbunatatire semnificativa a capacitatii de concentrare, a memoriei si a abilitatilor de argumentare. De tinut minte inainte de un examen sau de un interviu! 😉

– Pentru ca atunci cand vorbim despre calitatea vietii, trebuie sa avem in vedere si diminuarea riscului de boli grave, ar trebui sa stii ca exercitiile moderate macar 10 ore pe saptamana conduc la o scadere cu 30% a riscului de cancer la san.

-150 minute de activitate fizica moderata pe saptamana inseamna un risc mai mic cu 14% de boli coronariene (fie ca faci curat prin casa, dai o tura cu bicicleta sau iesi la o plimbare prin parc).

2% – acesta este procentul de crestere al volumului hipocampusului observat in cazul persoanelor cu varste peste 60 ani care au practicat mersul pe jos intre 30 si 45 minute, de 3 ori pe saptamana. Rezultatul: imbunatatirea semnificativa a memoriei si  impiedicarea procesului de deteriorare a capacitatilor mentale, odata cu varsta.

– Miscarea zilnica poate scadea tensiunea arteriala cu 4-9 mm Hg, conform American Heart Association. Multe dintre medicamentele destinate hipertensiunii conduc la acelasi rezultat…

– Si inca un aspect care tine tot de calitatea vietii: conform Shape.com, 40% dintre cele 370 persoane de sex feminin implicate intr-un studiu au raportat faptul ca exercitiile fizice le-au indus un anumit grad de placere sexuala in mai mult de 10 ocazii. Asta ca bonus. 😉calitatea vietii

Calitatea vietii de zi cu zi sta in mainile tale!

Asadar, de ce sa lasam fiecare zi sa treaca pe langa noi simtindu-ne obositi, stresati, bolnavi, lipsiti de vitalitate? Gandeste-te doar cum pierzi mult mai mult de 30 minute pe zi facand lucruri inutile si cum ai putea sa le folosesti pentru a-ti schimba nu doar aspectul fizic, ci intreaga viata. 🙂

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.