Tipuri de ulei: cantitatea de grasimi

0
786
tipuri de ulei

tipuri de ulei

Tipuri de ulei: grasimi sanatoase… si nu prea

Avem nevoie de grasimi pentru a supravietui. O dieta fara grasimi nu va functiona niciodata din motivele discutate aici, insa este esential ce tipuri de grasimi consumam si in ce cantitati. Organismul nostru necesita si o cantitate mica de grasimi saturate pe zi, adica cele nesanatoase, acestea contribuind la buna functionare a sistemului osos, a ficatului, a plamanilor si chiar a sistemului nervos.

Grasimile saturate trebuie sa reprezinte mai putin de 10% din aportul caloric zilnic, in conditiile in care consumul total de grasimi in fiecare zi trebuie sa reprezinte intre 25 si 35% din aportul caloric total.

Iar cum principala sursa de grasimi sunt diversele tipuri de ulei folosite, carnea, margarina si untul, sa vedem ce cantitate de grasimi sanatoase si nesanatoase contin aceste alimente.

Tipuri de ulei – cantitatea de grasimi saturate, mononesaturate, polinesaturate si tras:

Grasime – o lingura Grasimi saturate (g) Grasimi mononesaturate (g) Grasimi polinesaturate (g) Grasimi trans (g)
Ulei de masline  1.8  10  1.2  0
Ulei de floarea soarelui  1.4  2.7  8.9  0
Ulei de canola  0.9  8.2  4.1  0
Ulei de seminte de in  1.3  2.5  10.2  0
Ulei de porumb  1.7  3.3  8  0
Ulei de susan  1.9  5.4  5.6  0
Ulei din boabe de soia  2  3.2  7.8
 0
Ulei de alune  2.3  6.2  4.3  0
Ulei de palmier  6.7  5  1.2  0
Ulei de cocos  11.8  0.8  0.2  0
Ulei de sofran  0.8  10.2  2  0
Unt  7.2  3.3  0.5  0
Margarina  2  5.2  3.8  3
Grasime de porc  5  5.8  1.4  0
Grasime de vita  6.4  5.4  0.5  0
Grasime de pui  3.8  5.7  2.6  0
Sursa: USDA National Nutrient Database for Standard Reference

1g de grasime = 9 calorii.

Afla mai multe despre pericolele la care iti expui sanatatea printr-un consum exageran de garsimi saurate aici, dar si care sunt cele mai sanatoase surse de grasimi mononesaturate aici.

tipri de ulei

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.