Urmezi o dieta fara grasimi? Nu vei reusi sa slabesti!

2
1150

dieta fara grasimi

O dieta fara grasimi, o alegere neinspirata

Daca iti doresti sa dai jos kilogramele in plus, probabil ca una dintre primele tale ganduri a fost sa reduci drastic cantitatea de grasimi consumata zilnic (intrucat 1g de grasime inseamna aproximativ 9 calorii). Si, la fel de probabil, in scurt timp ai observat ca o dieta fara grasimi nu este eficienta, din contra!

Organismul uman are nevoie de grasimi pentru a functiona, acestea fiind esentiale pentru absorbtia vitaminelor A, D si E, dar si pentru sanatatea sistemului cardiovascular si a sistemului nervos.

Mai mult, daca planuiai sa urmezi o dieta fara grasimi, trebuie sa stii ca 25-30% din caloriile consumate pe zi TREBUIE sa provina din grasimi. Desigur, nu orice tip de grasimi.

O dieta fara grasimi vs. o dieta bogata in grasimi sanatoase

Un studiu realizat de The Women’s Health Initiative si citat de Huffingtonpost.com a aratat faptul ca, din cele 50.000 de femei care au urmat o dieta cu un continut mic de grasimi, niciuna nu a inregistrat o pierdere in greutate semnificativa. Explicatia: nu grasimile consumate ne ingrasa, ci faptul ca ardem mai putine calorii decat consumam zilnic prin alimentatie.

Inseamna toate aceste lucruri ca trebuie sa consumam grasimi pentru a slabi? Da, grasimi mononesaturate si polinesaturate!

Grasimile care te ajuta sa slabesti…

Sunt grasimile mononesaturate, pe care le gasesti in  masline si ulei de masline, avocado, seminte de susan, arahide si unt de arahide, nuci caju sau ulei de canola. Acestea diminueaza nivelul de colesterol rau, LDL, cresc nivelul de colesterol bun, HDL, prevenind ateroscleroza si contribuind semnificativ la eliminarea stratului adipos de pe abdomen.

Grasimile polisaturate pot fi procurate din somon, macrou, hering, seminte de in, nuci, sau tofu. Acestea contin acizi grasi omega 3 si 6, care nu doar ca protejeaza sanatatea sistemului cardiovascular, dar imbunatatesc functionarea creierului, intaresc sistemul imunitar, inlatura starile depresive si senzatia de oboseala si protejeaza sanatatea pielii si a ochilor.

O dieta fara grasimi saturate si trans – raspunsul corect?

Este adevarat, trebuie sa evitam pe cat posibil consumul de grasimi saturate (aflate in carnea grasa, lactatele grase, ulei de cocos sau de palmier) si grasimile trans (si mai periculoase, gasindu-se din abundenta in alimentele prajite, gogosi, margarina,dulciuri si alimente procesate), insa este necesar oare sa le excludem complet din dieta noastra?

Grasimile saturate trebuie sa reprezinte mai putin de 10% din numarul de calorii consumat zilnic, in timp ce grasimile trans… nu ar trebui sa se regaseasca deloc in farfuria noastra.

In concluzie, nu o dieta fara grasimi reprezinta solutia pentru o silueta frumoasa, ci o dieta fara grasimi nesanatoase, dar bogata in grasimi mononesaturate si polinesaturate, cum ar fi… dieta mediteraneana.

Pofta buna!

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

2 COMENTARII

  1. Aici va contrazic, acum multi ani am urmat o dieta proprie, in disperare de cauza ca ajunsesem la o greutate destul de mare si nimic nu functiona. Insa asta a functionat: in 4 luni am slabit 35 kg si am ajuns la o greutate normala, poate chiar ceva mai jos. Dieta s-a bazat pe principiul “cit mai putine calorii si cit mai mult sport”, dar pt. asta am eliminat din alimente exact … grasimile. Pe cit posibil, am evitat untul, uleiul, carnea grasa (daca era grasime separata de carne, o taiam si o dadeam la o parte), supele pe care le preparam le lasam sa se raceasca, dupa care adunam grasimea si o aruncam … In rest am mincat de toate, nu am eliminat o anume categorie de alimente. Stiu ca unele regimuri au astfel de restrictii – de ex. anumite fructe, carnea de la anumite animale sau fainoasele sint eliminate din dieta – dar eu nu am eliminat nici o categorie, ci pur si simplu am redus drastic cantitatea. Deci … cum e (cu grasimile) ??

    • Daniel, daca ai eliminat untul, carnea grasa si uleiul (probabil de floarea soarelui), ai renuntat exact la grasimile saturate, asa cum este indicat. Noi ne refeream insa la cele mononesaturate, foarte sanatoase, care te pot ajuta sa slabesti.
      Felicitari pentru reusita!

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.