Carnea rosie, carnea alba, vanatul

0
6854

carnea rosie

Carnea rosie, carnea alba sau neagra…

Desi marele razboi se poarta mai mereu intre carnea rosie si carnea alba, mai exista un tip de carne, ce-i drept, consumat mai rar de noi toti… carnea “neagra” sau vanatul. Care sunt principalele diferente dintre aceste tipuri de carne si in ce masura le putem consuma fara a ne periclita sanatatea si silueta?

Ei bine, in ciuda numeroaselor avertismente asupra pericolelor consumului de carne rosie asupra sanatatii, conform carora aceasta creste riscul de cancer sau de boli cardiovasculare, carnea rosie nu trebuie sa fie exclusa dintr-o dieta sanatoasa si variata. Sa vedem de ce.

Carnea rosie: beneficii si pericole pentru sanatate

Carnea rosie inseamna, in principal, carnea de vita, de porc sau de miel, iar consumata in exces poate afecta serios starea de sanatatea a unei persoane, in special datorita continutului mare de grasimi saturate si de colesterol. Cu toate acestea, carnea rosie este o sursa bogata de fier, potasiu, magneziu, zinc, fosfor, vitamina B6 sau B12 si este indicata persoanelor care sufera de anemie sau celor care isi doresc o crestere a masei musculare. Intrucat carnea de porc este prea grasa, iar cea de miel se digera mai greu, carnea de vita/ vitel ramane cea mai recomandata carne rosie.

Carnea rosie este cea mai bogata sursa de creatina, nutrient esential pentru rezistenta si cresterea muschilor, insa poti varia cu ton, hering sau somon, de asemenea surse bune de creatina.  Un alt sfat este sa incearci sa inlocuiesti, macar din cand in cand, carnea rosie si cu fasole, linte sau soia, extrem de bogate in proteine si cu 0 g colesterol.

Cantitatea de carne rosie consumata depibde mult si de activitatea fizica pe care o desfasoara o persoana, insa incearca sa nu depasi 500g de carne rosie/ saptamana.

Carnea alba, mai buna decat carnea rosie?

carnea rosie
Carnea alba inseamna carnea de pui, curcan sau peste. Carnea alba este mai saraca in grasimi si in calorii decat cea rosie, dar si in fier. Daca prezinti un risc crescut de diabet, dislipidemie sau obezitate sau suferi deja de aceste boli, carnea alba ar trebui sa fie alegerea ta.

Bogata in fosfor, zinc, vitamina B3 sau B6, carnea alba contribuie si ea la buna functionare a sistemului muscular si a celui nervos, intareste oasele, dintii si sistemul imunitar si se digera mai usor. In general, poti consuma 150g de carne alba pe zi, cu conditia sa incluzi cat de des pestele in alimentatia ta, sursa minunata de acizi grasi Omega 3 si Omega 6.

Carnea pui, de vita, dar in special cea de curcan contine o cantitate semnificativa de triptofan, aminoacid care ajuta la inlaturarea insomniei, a migrenelor sau a starilor depresive, iar in ceea ce priveste  continutul caloric, intre carnea de curcan si cea de pui nu exista mari diferente, poate din punct de vedere al modului in care au fost crescute animalele. In schimb, carnea de curcan este considerata mai valoroasa din punct de vedere al continutului proteic.

Carnea neagra sau vanatul

Carnea de caprioara sau de mistret  este semnificativ mai slaba decat carnea rosie (in special decat cea de porc) si poate fi considerate mai sanatoasa deoarece aceste animale nu sunt tratate precum cele domestice si cresc natural. Totusi, chiar si in aceste conditii, este recomandata inlaturarea grasimii inainte de a o prepara si a o consuma.

Aceasta carne este bogata in vitamine din complexul B, dar si in fier, seleniu, crom, zinc si riboflavina, care inlatura durerile de carnea rosiecap si ne ofera o doza mare de energie. Consumul de vanat poate fi usor mai mare decat cel de carne rosie pentru o persoana sanatoasa, dar sa nu exageram si sa acordam o atentie deosebita continutului considerabil de purine, periculos pentru cei care sufera de afectiuni ale rinichilor.

Tu ce carne preferi si cat de des o incluzi in dieta ta?

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.